Tomb Raider

  • Автор темы Автор темы LEONID
  • Дата начала Дата начала
Дык то ж перезапуск был, смена концепции, а теперь опять внешность шалавы и секси изо всех щелей? Глупо как-то, тогда уж и гейплей менять надо, на головоломки в духе прежних, без тупого дроча, типа собери 300 яичек и 190 тряпочек подожги горящими стрелами. =)
 
Лара научится потеть и пачкать исподнее, TressFX в наличии! :)
Getting our gameplay up to native 1080p meant increasing all of our texture resolutions by over 4x so the details and nuances can be seen in their full glory. However, it’s subtleties like our subsurface scattering technology — how we manage realistic lighting effects through solid/semi-solid matter — that we’re so proud of, which bring a new glow to Lara’s skin. All of these elements working in conjunction drive a much more realistic world than we’ve ever had.

The entire game world — the perilous island of Yamatai — is alive as well. Foliage bends as Lara pushes through it; trees whip in the wind; even cloth moves courtesy of new, more sophisticated physics modeling. Weather effects lash the island with unprecedented levels of venom, and rain particles are dynamically lit as they slice through piercing searchlights. The in-game cast has also enjoyed an upgrade — characters and enemies alike have been enhanced visually, while in-game destructibility has been given additional refinement to increase the sense that you are leaving a mark on this world.

However, as always, it’s Lara who’s the star of the show. As such, one of our boldest changes was to handcraft an all new, even more realistic head and face model for her, taking advantage of the increased power of PS4. This is our first glimpse of our next-generation Lara. We also drastically improved shader and lighting effects, adding dynamic sweat, mud, and even blood for a new level of visual acuity that reacts on Lara in different situations. Objects on Lara’s person like her climbing axe or arrows now independently react to her movements and sway or jostle with an obsessive eye for detail, further adding that nothing was too small for us to tackle.

Lara’s hair now benefits from TressFX technology — her hair strands are independently simulated and interact with environmental effects, as well as react to her every movement, delivering unprecedented, lifelike motion. This all-new Lara is Crystal’s first steps towards the future. It’s a promising, compelling beginning.
 
Да врут, небось, про волосы. Будут опять ленточками развиваться.
 
Как была Лара пустым болванчиком с мёртвыми глазами, так и осталась. Только теперь она ещё в добавок стала похожа на среднестатистическую фотомодельку, скуластенькую, губастенькую и глазастенькую. Гавно, короче.
Зря ты на Лару наезжаешь, один из самых нормальных шутанов на каррент-гене. Да и эдвенча элементы туда не плохо вписаны. Не слушай челов, которые пытаются показать себя хордкорщиками и любителями старины глубокой. Они ослеплены своей крутизной и продвинутостью =). На самом деле, игра очень и очень достойная, особенно на фоне всего остального. Хотя местами режессура хромает, в первой половине есть пара очень дурацких КУТУЕ. По концепции она близка к таким играм как Кастлвания или Оками. Тоже экшен, смешанный с простыми загадками и ненавязчивым эксплорингом, ну, если из Оками города вырезать =))). Причем эксплоринг не как в Анче, а именно как в Кастле или Оками. Очень солидная игра, короче, не супер-пупер, но и не проходной середняк. В принципе, как и все Лары =).
 
Ну не знаю, я начинал в неё играть, но бросил, потому что скукота, абсурд и постоянные оханья Лары.
 
Ну не знаю, я начинал в неё играть, но бросил, потому что скукота, абсурд и постоянные оханья Лары.
Начало и правда скучноватое. А по поводу абсурда, так он везде, Лара ничем не хуже Анчартеда какого-нибудь. Мне лично здешний абсурд как-то больше чем Анчартедовский нравится. Вообще, очень много игр абсурдны, я бы сказал, что даже почти все, где есть хоть какой-то сюжет. Про охонья Лары, не помню, но чем они тебе не угодили, если они действительно были? Играю в Ни но Куни сейчас, там поцик тоже дышит во время бега. Оханья в играх нужны, чтобы персонаж был более живым, так или иначе. The Last of Us это доказал. Без оханий и аханий Джоэля было бы совсем не то.
 
Я понимаю что за оханья и стоны, только глухой не услышит.
Она в каждом ролике орёт, будто ей американская баскетбольная команда анал разрывает.

 
Вот странно, игрокам снова хотят продать игру второй раз, туже самую игру второй раз. И судя по сообщениям здесь у них получится ;)

При таком подходе зачем некоторые пишут про очередную часть ГТ или Форцы, что там не очень качественно? Ведь они тоже люди, они тоже хотят ничего не делать, а просто менять цифру в названии и получать хорошие продажи. Откиньте двойные стандарты, если вы покупаете одну и туже игру несколько раз, значит вы заслужили такие игры.
 
Что-то не увидел тут море желающих ещё раз купить (за полные 60$, кстати)
 
А если первый раз не покупал, но прошёл, считается? :D
Я понимаю что за оханья и стоны, только глухой не услышит.
Она в каждом ролике орёт, будто ей американская баскетбольная команда анал разрывает.

Ну если вспомнить кто подарил ей свой голос, то всё встанет на свои места)))
 
А кто подарил? Если мне не изменяет память в допах было видео...какаята двадцатилетняя шалашовочка.
Эхх почему не Рона:(

rhona_mitra_17.jpg
 
Последнее редактирование:
Я понимаю что за оханья и стоны, только глухой не услышит.
Она в каждом ролике орёт, будто ей американская баскетбольная команда анал разрывает.

Очень за уши притянуто. Нормальные крики. В игре они вполне естественны и не производят впечатления надуманного, если сам себя на это не накручиваешь. Томб Райдер вообще первая игра, где озвучку постарались сделать более менее живой, а не символичной. Хотя, конечно, хорошо озвучили только главную героиню. Зато вот в The Last of Us всех нормально озвучили, и получилось очень даже офигенно. Но Лара, была первопроходцем, за это и запомним. А тетеньке ты комплимент сделал, ЛОЛ =)))))))))).....


Вот странно, игрокам снова хотят продать игру второй раз, туже самую игру второй раз. И судя по сообщениям здесь у них получится ;)
При таком подходе зачем некоторые пишут про очередную часть ГТ или Форцы, что там не очень качественно? Ведь они тоже люди, они тоже хотят ничего не делать, а просто менять цифру в названии и получать хорошие продажи. Откиньте двойные стандарты, если вы покупаете одну и туже игру несколько раз, значит вы заслужили такие игры.
Никто не хочет покупать... Тебе просто кажется. Тем более за 60 бачей - это перебор. Сквара дико побреется на продажах, как мне кажется. Хотя реклама очень правильная - рекламируют графу, пока на некстгене игр мало, могут и купить.
 
Про графон

After recently playing Tomb Raider on a high-end PC last year, I was impressed by how good it looked. Lara's hair with TressFX blowing through the wind was a sight to behold, and there were more than a few occasions where I had to stop and just look around at what the dangerous yet mythical island of Yamatai had in store. I thought adventuring through the treacherous cliffs and ruins was gorgeous, but I didn't realize how much better it could look until I got my hands on the Tomb Raider: Definitive Edition on PlayStation 4.


The first thing I immediately noticed is how different Lara's head and face is in the Definitive Edition, which was a little surprising considering how iconic her new look has become. Her face mesh has seen an increase in density and as a result, the significant amount of new polygons in her face make her comes off as much more emotive and lifelike.

Every texture on Lara has been upgraded and subsurface scattering was also added to her skin, so that when the sun hits her skin it goes under it, giving it a beautifully realistic soft glow. When she's tense or scared she'll even start to perspire, causing her skin to have a sheen on it. When she gets wet, so does her skin and her clothing. Even the mud and her blood have been given graphic boosts, making for a much grittier version of the heroine in some sequences.

AMD and Crystal Dynamics' TressFX, the technology behind Lara's realistic hair in the PC version, is also coming to the Definitive Edition, and will be the first next-gen game to feature the luscious locks. To bring TressFX to console, it had to be completely overhauled and now it looks better than ever. As Lara's running through the game, her hair flows in the wind naturally.


All the objects Lara carries have been given a physics treatment too. What might have seemed like simple touches on paper turn out to be incredibly detailed in action. Seeing Lara's axe swing at her hip, each individual arrow jiggle around in the quiver, her bow bob back and forth as she runs, and even her necklace dangling around adds an exquisite level of realism.

There's no doubt that Lara looks incredibly realistic in The Definitive Edition, but what's even more impressive is how much better the island of Yamatai looks. Crystal Dynamics treats Yamatai as a character, and as such it has received a ton of upgrades.

Every texture has been boosted to the maximum 4K resolution, and the developers did a lot of work with the shadow maps to add much more depth to each part of the world. The wood on buildings looks weathered, trees feel fuller, there are visible cracks in the walls, and rocks and cliffs are much craggier this time around thanks to their new specular maps.


In order to make the island feel alive with environmental storytelling, the wind now changes dynamically. It breezes through the grass, leaves, and trees differently and depending on the strength of the wind they'll sway at different rates. Bushes and water also react to Lara, so when you run through brush it bounces off her properly and when you step in pools they'll splash. Extra lighting effects add yet another level of realism, with lifelike shadows and Godrays gleaming out between the leaves.

A cinematic near-depth blur has also been added, so when things are too close to the screen they'll get a bit fuzzy, which makes you not only focus on the crisp environment around you, but it also adds more depth to every scene. Conversely, the draw distance has been increased to the max so you can now see farther, all the way to the horizon depending where you are.

Vibrant fire embers are now dynamically lit and have refractive lighting, so you can even see the heat waves emitting from them and their reflective glows on the wall. Rain kicks on randomly too, and when raindrops hit water pools they ripple on the surface. During storms, cracks of lightning will light up the whole sky with raindrops, something that wouldn't have been possible on last-gen.

When all of these wonderful touches are put together, you really get the sense that this world is alive and that there's a real person trying to make her way through it.


On top of the many visual improvements, the Definitive Edition includes tons of prime Tomb Raider extras. For those who love finding treasure, all of the DLC comes bundled in, along with digital versions of the Tomb Raider comic, an art book, and the six Final Hours developer videos. In short, the Definitive Edition is a Tomb Raider that feels like a proper next-gen game and not a port-up. Its $60 asking price is perhaps a bit steep if you've already played it on a current-gen platform, but if you missed out on Lara's reboot last year, it's almost certain to be worth a look now

uUIld5l.jpg


WWT3yil.jpg
 
А вот здесь мне лицо новой Лары уже не нравится)
 
Назад
Сверху