The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Автор темы Автор темы dimm
  • Дата начала Дата начала
The Legend of Zelda™: Tears of the Kingdom – The Complete Official Guide: Collector's Edition

GE0H7qT.png

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom offers a vast world full of varied quests, challenging puzzles, ferocious monsters, and unique sights to behold. Working closely with Nintendo®, we have created the authoritative, all-encompassing guide that this game so richly deserves. We have explored all features and facets of The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom with a single mission: to help you discover and enjoy every moment of this game.
https://www.amazon.com/dp/1913330001/

Уже гайд готовят в июне.
 
Обновление 1.1.0 кстати серьезное, вот подробности:
New Features
The update introduces a new dungeon to the game, which will challenge even the most seasoned players. It also adds new enemy types and weapons, as well as new outfits and items that will help you on your journey. The update also includes new side quests that will take you on exciting adventures throughout the game world.

Improved Graphics and Performance
The update brings significant improvements to the game’s graphics and performance. The game now runs smoother than ever, with better frame rates and reduced loading times. The graphics have also been enhanced, with improved textures and lighting effects that make the game world even more immersive.

Quality of Life Improvements
The update also includes several quality of life improvements that will make the game more enjoyable to play. One of the most significant changes is the addition of a fast travel system that allows you to quickly travel between different parts of the game world. The update also makes it easier to track your progress in the game, with new maps and markers that help you keep track of your objectives.
Новый данжеон появился, монстры, предметы, улучшена кадровка, графика (освещение, текcтуры) и более быстрая загрузка.
И несколько QoL улучшений в самой игре, фаст-тревэл по миру игры, новые карты, маркеры на них и тп.
 
Они обновы для эмуляторщиков пилят штоле? До офрелиза всё ещё три дня. :D
Хорошо Нинденду в этот раз наебали канеш, эпичненько.
 
Вы так говорите, будто наебать Нинденду это что-то плохое! :eek:
 
Подтверждаю, обнова реально норм. Совсем другие впечатления теперь =).
 
У тебя и без обнов впечатления меняются постоянно. Возможно и на этот раз дело не в обнове.:X3:
 
Трихауз 12 мая, 4:45 утра:

 
Screenshot_20230511-152526~2.webp
 

Вложения

  • Screenshot_20230511-152526~2.webp
    Screenshot_20230511-152526~2.webp
    56,7 KB · Просмотры: 138
  • +1
Реакции: dimm
Тётка очень мощная игра, для сыча слишком "тяжела". Но вылизана очень хорошо, Day One патч закрывает многие проблемы:


900p docked, uses FSR1 to reach 1080p. Slightly sharper than BOTW but with subtle edge ringing. Resolution can drop to around 720p when camera is panning.

720p portable. Edit: maximum resolution is 720p. Similar resolution drops occur in portable mode.

Some of the main cutscenes are low-bitrate video files; worse than typical 1080p YouTube.

Pre-release patch has addressed nearly all instances of frame loss, mostly solid 30 fps. Using 'ultra-hand feature' can cause drop to 20 fps (due to double-buffer vsync).

Exceptionally polished. No bugs or unexpected behaviour.

Not too big for switch (but doesn't measure up to original trailer).

– Volumetric lighting and light scatter back from Breath of the Wild
– Wind simulation extremely robust, affecting objects in the world to varying degrees, also returning from the last game
– Fog in caverns react to Link’s movements
– Tears of the Kingdom resolution similar to Breath of the Wild, but takes some steps to improve the presentation
– The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom resolution targets 900p in docked mode
– Nintendo seems to be using AMD’s FidelityFX Super Resolution (FSR1)
– This is used to reach 1080p
– Image slightly sharper than Breath of the Wild, but subtle edge ringing to everything
– Dynamic resolution used
– Game changes internal resolution based on camera speed
– This doesn’t always happen, but is a common occurrence
– Max resolution in portable mode is 720p
– Some of the main cutscenes rendered out as low bitrate video files
– Most scenes are realtime
– Nearly every instance of performance loss improved with version 1.1.0 patch
– The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom frame rate holds very closely to 30 FPS target
– Not 100% perfect, Ultrahand is when frame rate can drop
– Kakariko Village is where performance can be an issue
– Slowdown much better than preview build
– Improved cloud system compared to Breath of the Wild
– Most visual improvements are in the sky and underground
– Position of the sun is completely different
– Shadow quality slightly improved
– LOD distance seems to have been slightly expanded
– Slight boost to loading times
 
Первое сравнение с Ботвой по многим техпараметрам:

 
Пока не купили цифру или не дождались физики, приходится видеобзоры смотреть:



 
Анбокс лимитки:


 
Как высоко можно подняться в TOTK:

 
Не ожидал что такой гроб конечно:

 
Вот тут всякие творения игроков собирают в одну кучу, правда без видосов. Зато со списком необходимых для постройки материалов:

https://zeldabuilds.gg/
 
В Forbes (кстати у них порой годные игровые обзоры выходят как ни странно) вышла статья:
Никто не понимает как Nintendo сделала Tears of the Kingdom:
Как они смогли сделать игру в громадном мире с такой комплексной физикой, головоломками, где все работает как надо. Когда современные игры, хоть и с крутой графой, но гораздо более линейные, погрязли в бесконечных патчах и апдейтах. Это я вкратце, остальное здесь:
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2023...sh=32e7b491bfb1

Josh Scherr, один из создателей Uncharted и других игр для PS:


Ну что, Монолиты постарались конечно.
 
Назад
Сверху