Xenoblade Chronicles X

  • Автор темы Автор темы vova
  • Дата начала Дата начала
Часть механизированных существ для духовного наследника Xenoblade дизайнит Такаюки Янасэ, очень известный в мире японской анимации художник, неоднократно работавший с проектами во вселенной Gundam, а также рисовавший мехов для Ghost in the Shell: Arise. Кроме того, Янасэ привлекался командой Хидео Кодзимы в качестве дизайнера механизированных существ для Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots и Metal Gear Rising.

Еще один заявленный вчера Такахаси художник, Коити Мугитани (CHOCO), хорошо известен поклонникам Xenosaga. Он нарисовал знаменитую KOS-MOS, массу роботов и механических элементов для всей трилогии. По словам главы Monolith Soft, Мугитани является одним из ключевых представителей креативной команды Xenoblade Chronicles X.
http://gamemag.ru/news/nad-obrazami...neri-metal-gear-rising-xenosaga-gundam-102017

Я не мог не отметить эту новость, раз там есть имя KOS-MOS :)
 
Такахаши признается, что наконец-то сделал игру, где люди и роботы будут успешно сосуществовать. Роботы или "куклы" (Dolls в терминологии игры) будут 9-10 метров ростом, такой размер будет оптимальным для исследования мира игры:

My apologies, but today I will depart from introducing the game’s designers to talk a little bit about the ‘Dolls’. Dolls are about 5 times larger than a tall human, at about 9~10 meters (Translator’s note: roughly 29″6′ ~ 32″9′) tall. We calculated this to be the optimal height for the robots when coexisting with humans while searching the map and battling.

If we made the robots larger, the map would also have to be even larger, which is not just a problem of the game’s overall budget, but also searching the map would take an overly long time as a human. It’s been 15 years since Monolith Soft was founded and I finally feel like I have successfully created an RPG with humans and robots co-exist, a long held vision of mine.
 
Хорошие арт-дизайнеры наняты Монолитом для создания различных ассетов игры. В частности - Yasushi Suzuki (Ikaruga, Radiant Silvergun, Sin & Punishment, Sin & Punishment: Star Successor) и Raita Kazama(Xenoblade)

“Returning to the original subject, today I’ll present Mr. Yasushi Suzuki. His skills are top-notch, be it for character, mecha or landscapes design. I’d meant to work with him one day and this wish has finally come true with this project.”
“For this project, he’s mainly in charge of enemy mechs. The huge mech that appears in the last cut of the previously released [promotional video] (E3 2013) was also designed by him!”

“Next up is Mr. Raita Kazama. I believe some people already know him, as he’s also drawn beautiful images for the previous Xenoblade.”
“For this project, I’ve mainly asked him to design the alien NPCs and the primitive lifeforms inhabiting the planet. Despite being an illustrator with a delicate touch, he himself is the macho bodybuilder type, lol.”

Кроме указанных выше, еще два известных художника принимают участие в создании игры - Tetsuya Takahashi (Half-Minute Hero, Lord of Vermilion, Xenoblade) и Takashi Kojo (Gravity Rush, Sol Trigger, 7th Dragon 2020-II, Senran Kagura):
There’s a fair bit of sci-fi talent working on Xenoblade Chronicles X, but today, executive director Tetsuya Takahashi introduced another of the artists working on the game, emphasizing that her involvement should convey that the game won’t be built expressly on sci-fi elements.
“Today, I present Ms. Yoko Tsukamoto,” Takahashi tweeted. “I believe that by hearing her name, you’ll understand that the Xenoblade Chronicles X world isn’t built only upon sci-fi elements.”

Tsukamoto has served as an illustrator on games like Half-Minute Hero, Lord of Vermilion, and also provided artwork for the first Xenoblade. You can find her website here. The image to the right is one of her illustrations, but it isn’t from Xenoblade Chronicles X.


“Then there’s Mr. Takashi Kojo,” Takahashi continued. “His solemn landscapes are fantastic, but this time around I’ve mainly put him in charge of enemy designs. His designs for large enemies are particularly great, and the strongest unique enemy [in the game] is also his creation. The Growth Soldiers which you’ll probably see the most throughout the game (and crush, lol) were also designed by him.”


Kojo’s website is accessible here. His past credits include Gravity Rush, Sol Trigger, 7th Dragon 2020-II, Senran Kagura and more.

Read more at http://www.siliconera.com/2014/12/1...ces-artists-working-game/#2Y4mpAWuvulsqWFZ.99
 
Да ост знатный. Куча композиций отобрал, слушаю бывает холодными зимними ночами.
 
В Xenoblade был мощный OST, в X по моему будет не хуже. Композиция из грядущей игры:
http://xenobladex.jp/media/xeno_sound2.mp3
Супер! То, что надо. А то от всяких соплей в ФФ уже тошнит.

Там ничего не слышно об HD релизе первой части для ВииЮ? Я уже готов взять приставку ради этих двух игр. Оригинал хрен найдёшь в продаже.
 
Последнее редактирование:
В Японии вроде как выйдет в апреле-мае.
 
Эпично.
 
Озвучка будет серьезная, по крайней мере родная, японская:
The Xenoblade Chronicles X website was updated last night with information on two new characters. In addition, producer Shingo Kawabata also said a few words regarding the game’s voice cast over Twitter.

“I wasn’t really informed of this, but it seems we’re planning on updating the official site every week,” Kawabata said. “I wonder if we’ll be all right? Then again, Nomura and the web design staff are extremely motivated, so I’m sure they’ll work hard for your sake.”

“As we present our characters, we’re also revealing the people that have lent us their voices. We’ve managed to acquire an outstanding cast, so you can look forward to hearing their work. As there was such a large amount of text, recording [the voices] took a lot of work, but the entire cast was exceptionally professional. The end result, of course, is perfection.”

Five of the voiceover artists for the game have been announced so far. These are as follows:

Elma – Houko Kuwashima
Lynlee – Mariya Ise
Tatsu – Daisuke Sakaguchi
Irina – Nao Takamori
Van Damme – Tessho Genda
Что-там локализуют на english, посмотрим.
 
Target:
B8C-XpOIAAAvQBP.jpg
 
Промоут идет уже полным ходом:
1291F6C3-2C63-462F-AE1B-299847C5451B_zpsankiufpq.jpg
 
Скорей бы уже. Надеюсь, продажи будут достаточными, чтобы это не было последней игрой Монолита у Nintendo.
Все равно никуда уже не денутcя с китайской подводной лодки =) Монолит это уже часть Нинтендо.
 
Монолит это уже часть Нинтендо.
Да я в курсе :). Всё равно боязно. Это единственный разработчик, чьи игры ещё что-то во мне вызывают. Есть и у других игры интересные, но работы Такахаши останутся вне конкуренции. Разве что к Зельдам ещё приобщусь.
 
Ксеногиарс и Ксеносаги прошёл, Нергал?
 
Ксеногиарс и Ксеносаги прошёл, Нергал?
Саги прошёл, конечно. Вторую, правда, в виде кина посмотрел по известным причинам :). Вот Гиры начал когда-то на эмуляторе, но не закончил. Ушло время, наверное. Хотя, может, когда-нибудь всё-таки сыграю.
 
tumblr_static_947h7c7mnjgos8koo88k4s880.jpg


Это главдиз FFXV - Wan Hazmer ==)))
Вот что он говорит о последнем трейлере XCX:
Touché to the people at Monolith Soft; that is one awesome trailer!

The exploration aspect of this game looks incredible. I’m hoping that we can actually traverse to all visible landscape in realtime. Would like to get near that sandworm and see what happens!

Some of you can already tell that there are different approaches in both our direction, especially when you compare this and FFXV trailers, but admittedly that’s some intense competition right there! And we all love healthy competition don’t we? Coz in the end, the fans win!

There’s no clause in my contract that states that I can’t love a game made by another company, so I’m gonna be all out and say that I just can’t freaking wait to play this game! I loved the world in Xenoblade Chronicles on the Wii, and I’ll be getting a Wii U just for this game.

Yes, I love my JRPGs :P
http://onehazblog.tumblr.com/post/108322721045/xenoblade-chronicles-x-new-trailer-looks-amazing
 
Чето гопник какой то, пусть уже финалку свою рожают, а то демку даже никак не могут выпустить, а Xenoblade на подходе
 
Назад
Сверху