Посмотрите видео ниже, чтобы узнать, как установить наш сайт в виде веб-приложения на главном экране.
Примечание: Эта функция может быть недоступна в некоторых браузерах.
Existing information
In July 2023, Tom Henderson reported that the PS5 Pro, "codenamed" Trinity, is currently in development. According to him it has 30WGPs, 18 gbps GDDR6, and is targeting a Nov 2024 release date. He also mentioned it has "accelerated ray tracing."
Reliable hardware leaker "Kepler_L2" reported in July that AMD's codename for the SoC is "Viola."
Both Trinity and Viola codenames follow the existing Shakespearean inspiration for codenames surrounding the latest Sony consoles. Viola is the protagonist in the Shakespeare play Twelfth Night, and Trinity references the Holy Trinity Church (Stratford-upon-Avon) where Shakespeare was baptized, married, and buried. But it also carries another meaning that we'll get to later.
Kepler_L2 recently said the PS5 Pro's CPU upgrade is "rather small."
(Let me know if I missed anything in terms of previously established rumors)
New information:
Viola is fabbed on TSMC N4P.
GFX1115
Viola's CPU is maintaining the zen2 architecture found in the existing PS5 for compatibility, but the frequency will once again be dynamic with a peak of 4.4GHz. 64 KB of L1 cache per core, 512 KB of L2 cache per core, and 8 MB of L3 shared (4 MB per CCX).
Viola's die is 30WGPs when fully enabled, but it will only have 28WGPs (56 CUs) enabled for the silicon in retail PS5 Pro units.
Trinity is the culmination of three key technologies. Fast storage (hardware accelerated compression and decompression, already an existing key PS5 technology), accelerated ray tracing, and upscaling.
Architecture is RDNA3, but it's taking ray tracing improvements from RDNA4. BVH traversal will be handled by dedicated RT hardware rather than fully relying on the shaders. It will also include thread reordering to reduce data and execution divergence, something akin to Ada Lovelace SER and Intel Arc's TSU.
3584 shaders, 224 TMUs, and 96 ROPs.
16GB of 18 gbps GDDR6. 256-bit memory bus with 576 GB/s memory bandwidth.
The GPU frequency target is 2.0 GHz. This lands the dual-issue TFLOPs in the range of 28.67 TFLOPs peak (224 (TMUs) * 2 (operations, dual issue) * 2 (core clock)). 14.33 TFLOPs if we ignore the dual-issue factor.
50-60% rasterization uplift over Oberon and Oberon Plus, over twice the raw RT performance.
XDNA2 NPU will be featured for the purpose of accelerating Sony's bespoke temporal machine learning upscaling technique. This will be one of the core focuses of the PS5 Pro, like we saw with checkboard rendering for the PS4 Pro. Temporally stable upscaled 4K output at higher than 30 FPS is the goal.
September 2024 reveal
Игры от PS4 на взломанной PS5 с разлоченным FPS
• Благодаря взлому PS5, который пока доступен на прошивках 4.03, 4.50, 4.51, на консоли появилась возможность патчи и игры от PS4 и запускать их разлоченным FPS.
• Digital Foundry протестировали DriveClub, Batman: Arkham Night, Just Cause 3 и 4, Crash Bandicoot N.Sane Trilogy, Crash Team Racing, Shadow of the Colossus, Gravity Rush 2, The Last Guardian и RDR 2 с патчами от illusion на разлок FPS.
• Всего один энтузиаст смог выпустить патчи на 60 FPS для такого количества игр, но для издателей и разработчиков это почему-то до сих пор остается «нерешимой задачей».
https://insider-gaming.com/ps5-pro-specs-2024/Rendering 45% faster than PS5
2-3x Ray-tracing (x4 in some cases)
33.5 Teraflops
PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) upscaling/antialiasing solution
Support for resolutions up to 8K is planned for future SDK version
Custom machine learning architecture
AI Accelerator, supporting 300 TOPS of 8 bit computation / 67 TFLOPS of 16-bit floating point
Я вижу только один смысл в выпуске PS5 Pro. Она будет мощнее и без того мощной PS5. Следовательно PS6 должна быть мощнее PS5 Pro. Следовательно графоний на PS6 должен быть гораздо лучше, чем на PS5.Разрабы не понимают нахуя нужна PS5 Pro
а также
- PSSR to upscale resolution to 4K
- A constant 60FPS
- Add or increase ray tracing effects
- Increased target resolution for titles that run a fixed resolution on the standard console
- Increased target maximum resolution for titles that run at variable resolution on the standard console
- Increased target frame rate for titles that target a fixed frame rate on the standard console
- Inclusion of PS5 Pro Raytracing effects
Что такое alm? VRR делает стабильный фреймрейт в игорях. Но и телик или моник такой нужон.Что дает vrr и alm? Картинка лучше?
Разрабы говорят нахуя нам Pro, мы и эту-то еще не освоили. Но я бы взял Pro. Ибо уже вижу, что не хватает мощщщи. Хочецца играть везде в 60fps, а в этих режимах и разрешение режут и RT убирают или до минимума оставляют. Лучше конечно пука брать.p.s. Или дождаться сентября и взять pro?
пк есть, хотел избавиться от него, очень большой корпус, хотелось чего то, чтобы не отсвечивало ) Может и правда подождать до сентября, но еще я слышал, что осенью подорожание техники будет. Что такое alm? Да кто его знает ) Какой то блогер упоминал об vrr и alm, сказал что эти технологии ломают игры, в общем, фиг поймешь )Разрабы говорят нахуя нам Pro, мы и эту-то еще не освоили. Но я бы взял Pro. Ибо уже вижу, что не хватает мощщщи. Хочецца играть везде в 60fps, а в этих режимах и разрешение режут и RT убирают или до минимума оставляют. Лучше конечно пука брать.
Какая-то альтернатива VRR - ALLM:Что такое alm? Да кто его знает )
Судя по всему более дешманская.Auto Low Latency Mode (ALLM) is a TV technology that you might have on your set already, even if you don't have VRR.
It effectively enables your TV to automatically switch to a specific game mode when it detects gameplay. A small flag is sent from the connected console to the TV and the picture mode is chosen for you.
Game modes generally switch off things like motion processing in order to reduce latency (the time between a game action being undertaken and you seeing it occur on the screen).
Many TVs have several gaming presets, which can depend on whether a game is being played in HDR or not.
пк есть, хотел избавиться от него, очень большой корпус, хотелось чего то, чтобы не отсвечивало ) Может и правда подождать до сентября, но еще я слышал, что осенью подорожание техники будет. Что такое alm? Да кто его знает ) Какой то блогер упоминал об vrr и alm, сказал что эти технологии ломают игры, в общем, фиг поймешь )