No Man's Sky

  • Автор темы Автор темы Steve
  • Дата начала Дата начала

Steve

Почётный участник
Регистрация
21 Дек 2005
Сообщения
6.174
Реакции
1.712
Cтранно,что у нас нет темы по этой игре(хотя она вскользь и упоминалась , когда проходила E3`14), не часто сейчас выходят космические симуляторы,да еще "песочницы" впридачу ) А ведь она должна увидеть свет уже в этом году на PS4(на PC чуть позже.) Ребята вдохновлялись ELITE, DUNE итд,наверно должно неплохо получиться...
Собрал кое-что по игре из доступных(и не очень) материалов....
Сначала видео..

"Немного" Вики,где вобщем кратко собрано все,что было известно об игре в прошлом году...
No Man's Sky — находящаяся в разработке компьютерная игра в жанре научной фантастики, разработчиком и издателем которой является британская инди-студия Hello Games. Известно, что игра будет широко использовать процедурную генерацию содержимого, и будет «песочницей» с открытым миром. Общий графический стиль игры вдохновлен иллюстрациями с обложек различных научно-фантастических книг, также на многих разработчиков оказали влияние работы, имеющие отношение к демосцене. Игра была анонсирована на церемонии VGX в 2013 году.

Игровой процесc

Геймплей No Man's Sky предполагает исследование космического пространства и планет, на некоторых из которых возможно взаимодействие с различными формами внеземной жизни, добычу ресурсов, сражения в космосе в разнообразных, случайным образом генерируемых областях галактики, развитие и улучшение собственного корабля, выполнение заданий для «охотников за головами».

Каждая область космического пространства и каждая планета будут уникальными, процедурно-сгенерированными по заранее заданным алгоритмам. Информация обо всех звёздных системах, планетах и видах населяющих их форм жизни открывается и обновляется совместно с другими игроками, при этом у каждого объекта можно будет увидеть его первооткрывателя. Игра начнётся на внешне похожей на Землю планете на окраине галактики в неизведанной области вселенной и на старте у игрока не будет собственного космического корабля.

Изначально предполагалось, что игра не будет мультиплеерной и взаимодействие между игроками ограничится лишь общей для всех информацией об открытиях. Однако в более поздних интервью разработчики говорят уже о том, что встреча с другим игроком будет скорее событием маловероятным, поскольку размеры игровой вселенной практически не ограничены, но они не исключают возможности реализации ими режима совместного прохождения игры, вероятно, уже после выпуска. Помимо этого, особо отмечается, что те или иные формы жизни можно будет встретить лишь на 10 % планет.

Единственное, что на данный момент достоверно известно о сюжете игры — это то, что основной целью игрока станет осуществление путешествия к центру галактики. Разработчики также заявляют, что после выхода игры намерены продолжать её развитие и со временем будут добавлять новые возможности.

Особенности разработки

В беседе с Тедом Прайсом (англ.)русск. для издания Game Informer Шон Мюррей, глава Hello Games (англ.)русск., рассказал, что до презентации игры в 2013 разработка велась на протяжении года всего четырьмя людьми «за закрытыми дверями» в буквальном смысле: они работали в небольшом помещении с отдельным входом и никто из остальных разработчиков студии не знал, чем они занимаются.

Для реализации силами небольшой независимой студии игры такого масштаба ими были созданы собственная среда разработки и игровой движок, использующий в числе прочих технологий воксельный рендеринги рейкастинг. Разрабатываемое программное обеспечение позволяет с легкостью производить неограниченное количество модификаций предварительно вручную смоделированных образцов флоры и фауны, автоматически создавать ландшафты планет и целые звездные системы. Для отладки и настройки параметров процедурной генерации разработчиками был написан игровой бот, непрерывно путешествующий по генерируемой внутриигровой вселенной и записывающий небольшие видеоролики в формате GIF-изображений, которые затем выкладываются на веб-страницу во внутренней сети компании для изучения разработчиками.

Несмотря на поддержку Sony, Hello Games не подтверждают, что игра будет доступна эксклюзивно для PlayStation 4. По их словам, игра выйдет в первую очередь именно на этой платформе, но релиз для PC также является приоритетной задачей. В сентябрьском номере Edge Шон Мюррэй официально подтвердил, что No Man's Sky действительно выйдет на PC после релиза на PS4. К сожалению, пока даже сами разработчики не знают, сколько времени у них займет портирование. Однако Шон говорит, что No Man's Sky всегда создавалась с учётом PC.
https://ru.wikipedia.org/wiki/No_Man's_Sky
Ну и сканы январского GamеInformer [HIDE](тут пофик на копирайт) [/HIDE],где игре посвящен большой материал,и она засветилась на обложке журнала...
0000000000.webp 11111.webp222222.webp 333333.webp 44444444.webp 5555555.webp 6666666.webp

Официальный сайт игры..
http://nomanssky.com/
 

Вложения

  • 0000000000.webp
    0000000000.webp
    76 KB · Просмотры: 701
  • 11111.webp
    11111.webp
    115,6 KB · Просмотры: 638
  • 222222.webp
    222222.webp
    127,8 KB · Просмотры: 699
  • 333333.webp
    333333.webp
    133,3 KB · Просмотры: 678
  • 44444444.webp
    44444444.webp
    135,8 KB · Просмотры: 658
  • 5555555.webp
    5555555.webp
    158,7 KB · Просмотры: 647
  • 6666666.webp
    6666666.webp
    126,8 KB · Просмотры: 655
Последнее редактирование:
Оптимизма у меня по её поводу нет - процедурно генерируемые миры - это, конечно, круто. Но подозреваю, что безумно скучно. И, несмотря на амбиции студии, после Joe Danger или как там его, замахиваться на "Элиту" необычайно оптимистично.
 
Новая часть Elite же вышла? Кому это надо?-)

Sent from my amazing Galaxy Note 3.=)
 
Ааа, вон оно че. Тогда интересно.

Sent from my amazing Galaxy Note 3.=)
 
Элита когда-то весила меньше 48к,играли сутками не выключая спектрум(мож кто на других платформах играл,но думаю ZX у нас был вне конкуренции),а щя красотищи нам понаделали,и народ нос воротит ))
Подожду игру,может че годное выйдет,хотя каких-то прям "откровений" особо не жду,ну а вдруг....видосы выглядят заманчиво,и пиарить ее тоже начали "недешево"

А как там кста этот новый элит дангероус ?
 
Последнее редактирование:
Элита когда-то весила меньше 48к,играли сутками не выключая спектрум(мож кто на других платформах играл,но думаю ZX у нас был вне конкуренции),а щя красотищи нам понаделали,и народ нос воротит ))
Подожду игру,может че годное выйдет,хотя каких-то прям "откровений" особо не жду,ну а вдруг....видосы выглядят заманчиво,и пиарить ее тоже начали "недешево"

А как там кста этот новый элит дангероус ?
Блин,Элит и Барбариан- были 2 моих первых игры на Спектруме)))
 
Барбариан это было нечто!
 
А мне кажется, игру с душой делают. Это важно. Не знаю, в чем будет заключаться игровой процесс, но судя по загадочным улыбкам руководителя студии, они придумали что-то хорошее. Разработчики не раз говорили, что вдохновением для них послужила классика научной фантастики, культовые фантастические книги, фильмы. Что касается Elite Dangerous, то там видимо вдохновлялись сухой астрономией, ну и предыдущими играми из серии Elite. Не знаю, как вам, но мне интереснее было бы играть в игры, где фантазия не ограничивается разными типами кораблей. Дайте мне странные, недружелюбные миры, где не ступала нога человека, дайте инопланетян, наконец!

В Elite Dangerous планеты есть, но приземляться на них нельзя. Но это временно. Разработчики говорят, что в работе платное дополнение, посвященное именно посадкам на планеты. Сама игра мне довольно быстро наскучила. Пока прекратил в нее играть. Много пустоты, мало чем можно заняться. Есть мнение, что это типа свободная игра, где ты сам себе ставишь цели, сам себя развлекаешь. Не спорю, но то, что она пустовата, это по-моему факт.
 
Последнее редактирование:
А мне кажется, игру с душой делают.
Вот мне тоже так показалось,не делают особо упор на арт и диз(хотя он красив),достаточно будет хорошенько полетать между планетами,пострелять(пограбить корабли),поторговать вдоволь,заданий повыполнять ...и чтоб с душой ,оттягом и без напряга ) мне будет достаточно..
 
Жалко, что только для PS4 =)
A TRULY OPEN UNIVERSE

Whether a distant mountain or a planet hanging low on the horizon, you can go there. You can fly seamlessly from the surface of a planet to another, and every star in the sky is a sun that you can visit.

Where you’ll go and how fast you’ll make your way through this universe is up to you. It’s yours for the taking.

EXPLORATION IS SEEING THINGS NO ONE HAS EVER SEEN BEFORE

Explore uncharted solar systems and catalogue unique new forms of life. Every planet’s landscape is different from the next, and populated by species never before encountered.

Find ancient artefacts that could reveal the secrets behind the universe.

Choose whether to share your discoveries with other players. They’re exploring the same vast universe in parallel; perhaps you’ll make your mark on their worlds as well as your own.

SURVIVE ON A DANGEROUS FRONTIER

Every solar system, planet, ocean and cave is filled with danger, and you are vulnerable.

Your ship and suit are fragile, and every encounter can test your skills to the limit. From dogfighting in space to firstperson combat on a planet’s surface, you will face foes ready to overwhelm you.

And one mistake could see you lose everything. In No Man’s Sky, every victory and every defeat has lasting consequences.

BUILD FOR AN EPIC JOURNEY

Whether you want to explore and see things never before discovered, or directly set course for the centre of the galaxy, how you play No Man’s Sky is up to you.

But you cannot take your voyage lightly. You’ll need to prepare.

Collect precious resources on the surfaces of planets and trade them for the ships, suits and equipment that will take you to your destiny in the stars.

no-mans-sky-screen-0138puu.jpg
no-mans-sky-screen-02q0rkl.jpg
no-mans-sky-screen-03s3pzx.jpg
no-mans-sky-screen-0411oir.jpg
no-mans-sky-screen-0564olg.jpg
no-mans-sky-screen-06skrdu.jpg
no-mans-sky-screen-0809oz4.jpg
no-mans-sky-screen-09p3omq.jpg
no-mans-sky-screen-1007rgz.jpg
no-mans-sky-screensho26pz4.jpg
no-mans-sky-screenshortoag.jpg
no-mans-sky-screenshor5rbx.jpg
no-mans-sky-screensho12qtj.jpg
no-mans-sky-screensho3rr7z.jpg
no-mans-sky-screenshoc5oez.jpg
 
Как такое вообще возможно? Планеты рандомно билдятся что ли?
 
  • No Man’s Sky does not have a traditional story with cutscenes and a predefined hero.
  • Like Minecraft and Terraria, the player creates and defines their own experience.
  • Planets are planet sized. You can spend days exploring just one world, experiencing its day and night cycles while walking its surface or flying through the sky in your spaceship (or jet pack)
  • Once you discover a planet, you can change its randomly generated name to whatever you want. The same goes for any creatures you find on its surface.
  • Although you're free to do what you want in No Man's Sky, there are consequences for your actions. If you kill too many creatures or deplete a planet's valuable resources, your “wanted” level will go up, and the planet’s “Sentinels” will come after you.
    If you pick a fight in space, the space police will come after you.
    And if you pick a fight with them, prepare to take on the military.
  • Almost everything in the game can be upgraded: shields, ships, weapons, and even your spacesuit.
  • There are three basic gameplays styles: exploring, trading, and fighting.
  • If you die in the game, you'll lose any information you did not save to "The Atlus", a giant computer that records your progress and can be accessed via a planet's beacons.
  • You can literally craft items on an atomic level by using blueprints you find in the game.
  • Even when the game "ends" (i.e.making it to the center of the galaxy) you can continue to explore worlds for as long as you want.
  • You can share your discoveries online by uploading information to The Atlus, which will allow friends to see everything you've discovered in the game.
http://www.ign.com/articles/2015/06...+twitter&utm_source=twitter&utm_medium=social
 
  • +1
Реакции: Moog
Сегодня, если я правильно посчитал, в 23-00 по Москве будет еще какой-то Playstation Livestream. Может еще что-то покажут интересное.
http://www.no-mans-sky.com/news/

Правда не очень понимаю пока, где смотреть. Ссылку дают просто на блог:
http://blog.us.playstation.com
 
General No Man's Sky Info
Everyone starts off on a random planet on the outside of the starting galaxy. (There has been confirmed to be multiple galaxies)

You start off with a life pod ship, without a hyperdrive. Your hyperdrive is key to getting you from star system to star system and will be how you will cover the vast majority of your distance. You can fly from star system to star system manually, but it will take a very long time.

The goal of the game is to get to the center of the universe. The game doesn't force you to go there, but many players may find interest in getting closer to the center since the closer you get, the better ships/equipment/resources you will come across. Also, the game will get harder towards the center as you'll have a higher chance of coming across more hostile/dangerous/alien planets and stronger AI ships/factions.

To make your journey to the center, you will need to continue getting better ships and upgrade your equipment as you go. To do that, you need to have credits. Credits are the currency in NMS, and you can get credits in multiple ways:

-Discovering new species/planets through exploration and uploading them to beacons will grant you credits. You have to upload them before the credits are granted to you. If you die before you can upload your data, then you have to re discover those things and upload them to get credits for them.

-You can get credits by selling resources to space stations and trading posts. You can sell your resources to the stations in the native star system that you find them in, or you can take a risk and warp to another star system to sell your resources there where they might be more valuable and sell for higher. (I'm assuming it's that way because resource price will vary from star system to star system depending on how common the resource is in said star system) It's a risk because you could get attacked by pirates and possibly lose all of the resources are transporting, or you could get attacked by hostile animals on the search for hyperdrive fuel. Also, ship cargo takes up the same space as hyperdrive fuel, so you'll have to manage that as needed. Oh and you can also combine resources to make them more lucrative.

If you die on the surface of a planet, you will respawn at your ship, but you'll lose whatever you had on you at the time. If your ship gets destroyed in space, you will land on the nearest planet with only your life pod ship and lose your cargo, but your bank account (credits) will still be in tact. It's always possible to work your way up from your life pod ship to a better ship with a hyperdrive no matter what star system you're in or what planet you crashed on.

You mine with your multitool. The multitool is used as a scanner, a weapon, and a mining tool. There are many different upgrades for it. The ones we know of so far are "laser beam, plasma grenade, energy shot, scan distance, scan type (certain things can't be scanned until this is upgraded)"

If you mess with the ecology of a planet too much, (mining, killing animals) Sentinel robots will be alerted and may attack you where you'll have to engage in combat. There is a wanted level on the top right hand corner of your screen that can go up to 5 levels. The robots are not on every planet.

There is a galactic police that will attack you and keep track of your doings in any particular sector. If you try to attack freighters or space stations, the galactic police will be alerted and try to attack you. Same thing with different factions. If you help out one faction, you will be on good terms with them and you can become affiliated with them enough to call on them as wingmen. If you oppose a faction, they'll remember that and may be hostile to you if you come across them in the future.

You can also upgrade your suit. The suit upgrades we know of so far are "shields, resource capacity, jetpack (height and hang time), air hazard (separate stats for toxic, corrosive and radioactive environments, liquid hazard (length of time submerged in water, acid, and alcohol)"

There is mixed info on whether you can upgrade your ship. There are sources saying that you can't, and some saying that you upgrade whatever specific attachments that your ship came with. What we know for sure is you can't customize your ship in a way that you can switch out different attachments with what you want. You have to work with what you bought. The ship attributes we know of so far are "Shields, laser beams, plasma shot, rapid fire shots, energy torpedo, wing (affects maneuverability), hull (separate stats to allow landing in toxic, corrosive, and radioactive environments), engine (general speed), hyperdrive (hyperspace jump distance), cargo space (split between cargo and hyperdrive fuel), cloaking"

To upgrade things, you will need credits. You upgrade you suit and weapons (again, dunno about ships) at "on planet" posts. Different posts will specialize in different upgrades.

There are three main classes of ships: Fighter, Trader and Explorer. Each class has multiple prototypes

-Fighters are light and symmetrical

-Trader craft tend to be bulkier and slower, but with heavier weapons

-Explorer ships will have much better hyperdrives and stealth capabilities, allowing pacifists to run from every fight Edge

A crafting system (aside from just combining resources to make them more valuable) has been mentioned. Talks about crafting things from the "atomic level" Quote below

"The game's crafting system looks set to be intrinsically complicated but rich and intentionally obscure, for instance. After mining resources in pure atomic form you can combine them into more valuable molecules, and gradually build up complex crafted material for selling, or to use to upgrade your ship, exploration suit or weapons. Hello Games will not document how this works before launch, instead -- in the style of Minecraft -- leaving it up to players to discover."

A blueprint system has also been mentioned. Certain equipment can only be crafted if you have attained the blueprint for it. Also, "loot crates" will be spread out through the galaxy that you can find as just another thing to reward you for exploration.

Planets will have a pre-generated name, but if you upload enough discoveries from one planet to a beacon, you can rename it whatever you want. You can also rename creatures you discover.

You CAN come across other players and see them, but it's extremely unlikely because of just how big the game is. There are 18 quintillion planets after all. As you get closer to the center, the chances of running into another player will increase, but it will still be a slim chance. If you do come across another real player, where will be no indication aside from your own observation. If you see a ship that's flying un-AI like, then it could be another player. If you see a person in a suit get out of a ship and walk around, then it's probably another player. Stars on the galactic map will twinkle whenever a discover is made somewhere, so you will occasionally catch that and see where someone might be in relevance to where you're at. You can also play completely offline.

There are a good amount of other details out there that I didn't cover, but if you don't like this, the game is not for you. Here's an information archive if you're interested on reading a bit more. (which currently isn't completely updated. I'll try to get reddit on that) http://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/wiki/archive

I get that many people want to see more extensive footage of these things before getting on board, and that's fine. If you read this though, you shouldn't be asking what you do.
 
  • +1
Реакции: Moog
Вау, прям Коммические Рейнджеры.
Цель значит есть, добраться к центру вселенной. Уже хорошо. Сюжета как я понимаю не будет?
 
 
  • +1
Реакции: Moog
IGN, заразы, на самом интересном месте прервали. :)
 
Назад
Сверху