Игровые и графические движки

  • Автор темы Автор темы Kaido
  • Дата начала Дата начала
Хороший двигун, этот ваш UE5:

 
Half-Life RTX:

View: https://www.youtube.com/watch?v=BrRmQhaxtF4

  • runs on Xash3D, an open source engine with compatibility with Source Gold
  • Half-Life's lighting design lends itself to path-tracing as nearly all the lights were plausibly placed
  • path traced lighting is very similar to the original baked lighting
  • some scenes that had implausible lighting, plausible light sources were added
  • textures are lacking added material parameters you sometimes see in other path traced mods, which allows the path traced version of Half-Life mimic the old version
  • some surfaces are altered to take advantage of the path tracer like gun materials and transparent materials
  • volumetric fog added in some scenes that didn't have them
  • lots of tweakable options
  • has a classic lighting option
    • not rasterized, still ray traced, but no modern lighting effects
  • optimized settings
    • don't use the 3.1.0 version of dlss, use 2.5.1
    • 6800xt is 60% of the 3080 at 4k
    • 3080 - dlss quality (2160p output)
    • 6800xt - fsr performance (2160p output)
    • 2060 - dlss quality (1080p output)
    • A770 - could not boot
 
Unreal Engine 5.2 - Next-Gen Graphics Tech Demo

 
Это наши чо-то лепят что-ли на UE5?


Пиздец, тут дуркой уже пахнет у разрабов.
 
Да никто ничего не лепит. Один чел просто ролики в редакторе делает. Про этого "Валеру", который пацана и его мать на крышу утащил, давно уже было.

 
CAPCOM анонсировал свой новый движок приходящему на смену RE Engine - REX (RE neXt Engine)



Ввводить будут планомерно, но вообще это их NG движок на будущее.
 
Новый логотип Frostbite:

IIRtN62.png
 
Unity собирается сократить 25% своего стаффа (1800 рыл):
https://uk.finance.yahoo.com/news/exclusive-unity-software-cutting-25-214155945.html?guccounter=1

Чо это они. Почитал, там какое-то время ее Джон Рициттело возглавлял (помнит кто такого из EA Games?), щас какой-то челик из IBM.
А начиналось все двадцать лет назад, когда три датских чувачочка придумали сей игровой движок.
 
Unreal Engine 5.3 - MAWI




 
В UE 5.4 на боксах хотят использовать адаптивную тесселяцию, рост производительности обещают на 25-50% в разных ситуациях:

View: https://youtu.be/ydgZM-hHr-0
 
Страшно:

 
Time Ghost на Unity 6:

 
Назад
Сверху