Сравнение мультиплатформенных игр

Целый один кривопопый шутер он назвал (наверняка не играл ни разу, только в баттлу3), со стратегиями всё понятно, тут консоли нервно курят, адвенчуры ещё, но вот
более продвинутым ИИ, более живым миром и мощным сюжетом
это про что? :)
Из рпгшек только Grimrock крутой вышел, да и то почти без сюжета и ИИ.
 
с темы-то не перескакивай!

ты лишь подтвердил, что в эксах на ПеКа графона нет, молодец. Это и требовалось доказать =)

По тебе соломенный человек плачет.

Ну хорошие вещи, на то и есть хорошие вещи, что не страдают массовостью и их действительно нужно разыскивать, как бриллианты в куче повседневного навоза.

Ну можно и так сказать. Только не понятно, чем консольщики гордятся тогда?


Ты я, конечно, съехал с темы. Ну да порассуждать о том, как игры стагнируют в тех своих элементах, которые раньше считались основными составляющими проекта - это показательно. Если раньше делали виртуальные миры, в которые хотелось погружаться, то теперь делают безделушки, которыми при всем желании нельзя проникнуться. Зато научились играть телом, вибраторами, очками... Скоро членом по джойстику с экраном будет шанс попробовать поуправлять...
 
Опять съезжаешь на вибраторы, основные т.н. хиты обходятся без них.
 
Ну, мы можем параллельно порассуждать. Я же не утверждаю, что это аргумент в пользу основного спора. =) Или ты меня в оффтопе уличаешь?! =(
 
Товарищи, на компьютере полно эксклюизвных...

Слушай ты много написал, красиво написал, но названий этих сотен эксклюзивов с лучшим геймплеем, ИИ, сюжетом, графикой, звуком, физикой та и не назвал. Не скрывай от остальных знания, открой правду ;)
 
Погуглив GTX8800, выяснил, что народ до сих пор играет на ней во все современные игры на весьма приличных настройках. Ютуб вам в помощь. Игры, типа последнего Бэтмена, вообще на максе идут.=)

Быть того не может. У меня сейчас GTX660, которая гораздо мощнее чем 8800gt. Новый NFS и Hitman у меня тормозят и это при том, что я играю не в фул хд. В GTA 4 я не могу получить хороший фпс, о чем тут говорить.
 
Если погуглить последнего ватмана на этой карте, то там на макс настройках работает. ГТА4 действительно не хватает для макса. На ютубе с модом улучшения качества на максе выдает около 16 фпс. Про Хитмана сказать ничего не могу, хотя на ютубе опять же играют без тормозов. Настройки спецом искать не стал. Понятно, что карта 2006 года едва ли намного лучше консолей, и удивительно, что она умудряется воспроизводить те же игры и даже с улучшениями в некоторых случаях.
 
Предлагаю закончить версус консоли vs ПК !
Поймите одно насколько бы не был крут комп , с каждым годом проектов класса А на него выходит всё меньше и меньше.
А виноваты только мы, (я имею в виду большинство) легко покупая комп за <1000 $ жмём 10 $ на игру.
И можно сколь угодно воды лить , а суть от этого не изменится.
ПК сливается в платформу для фри ту плэй (аля игры маил.ру)
 
Digital Foundry: Trine 2 (PS3/360/PC/Wii U)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-trine-2-face-off
It's not often that we see a title come along that blends interesting and innovative gameplay with accomplished technology, but Trine 2 is as visually alluring as it is captivating to play. Frozenbyte has achieved a minor miracle here, with only the PS3 version falling a little short owing to a cheap FXAA implementation that blurs the beautiful imagery, impacting significantly upon the look of the lovingly realised artwork.

There are no such problems on the Wii U and 360, which both come with a sharper image that makes the most of the intricate artwork - and isn't overly blurred. Although the use of FXAA does still result in some smoothing over of fine detail, the soft focus look actually suits the game when the blur isn't dialled up to extreme levels. Naturally, these concerns are irrelevant on the PC where the use of super-sampling (in combination with FXAA) smoothes over any unwanted jaggies without tampering with the quality of the artwork. In 1080p with 4x SSAA with maximum settings engaged the game is simply gorgeous to look at, with the art design and technical choices working to create a magical visual experience - and there's NVIDIA 3D Vision support too, which looks beautiful.

The Wii U version also deserves credit, of course. The game not only features many of the graphical upgrades found on the PC, but does so while delivering better image quality than the 360 and PS3 without compromising on the solid frame-rate. The more washed-out image is a concern compared to the darker look of the other versions, but only for those with HDTVs that don't come with an option to select full or limited range RGB levels over HDMI (usually called HDMI black level), in which changing this setting to low (and lowering the brightness in the game's menu) solves the problem.
However, the bottom line is that we shouldn't have to work so hard to get the best look from the game and we're a little surprised that Trine 2 shipped like this - we noted several complaints about the lighting on NeoGAF, but our contention is that the lighting model is absolutely fine, it's the gamma level that seems significantly skewed. It's a small blemish in what is a lovely-looking game, and hopefully it'll be patched up soon.

Worth of note is that the game actually has a dynamic resolution scaling feature on PS3 and Xbox 360 to keep a steady 30 frames per second. This shows in some levels (e.g. the 11th level Icewarden Keep has a scene in the beginning where this is somewhat visible, if I remember right). On Wii U the resolution is 720p solid.
 
Snake_rus, дак они еще подстегивают, не включая ачивы в игры))
 
Быть того не может. У меня сейчас GTX660, которая гораздо мощнее чем 8800gt. Новый NFS и Hitman у меня тормозят и это при том, что я играю не в фул хд. В GTA 4 я не могу получить хороший фпс, о чем тут говорить.
Всё летает. В этой игре нечему тормозить. Графика шлак.
 
Предлагаю закончить версус консоли vs ПК !
Поймите одно насколько бы не был крут комп , с каждым годом проектов класса А на него выходит всё меньше и меньше.
А виноваты только мы, (я имею в виду большинство) легко покупая комп за <1000 $ жмём 10 $ на игру.
И можно сколь угодно воды лить , а суть от этого не изменится.
ПК сливается в платформу для фри ту плэй (аля игры маил.ру)

Я бы тоже предложил закончить, только без подобных пустых заявлений. =)
 
Боже Иисусе, вы о чем или все вдруг ослепли? Где графика лучше? На ПеКа графика в NFS Most Wanted была в разы лучше чем на боксе, на боксе даже не было HDR, а был обычный Блум вместо него

вообще-то лучшая версия NFS MW (2005) как раз таки на 360ом боксе. начиная с освещения и теней, заканчивая текстурами, отражениями и прочими эффектами+60fps. машинки кстати тоже получше выглядят)
если мне не изменяет память, PC версия это вообще порт с первого Xbox'а, с улучшениями естественно.
тоже самое и в случае с NFS Carbon =)
 
Face-Off: DmC Devil May Cry
DmC Devil May Cry - the Digital Foundry verdict

While the change in developer and use of the Unreal Engine 3 might be cause for concern for those expecting a watered-down take on Capcom's Devil May Cry series, we needn't have worried so much. Ninja Theory comfortably balances the need for theatrics and spectacle with traditional fast-paced melee combat and gunplay. The switch to 30FPS also works well in making the world a more captivating place to stage the elaborate boss battles and chaotic action sequences; at times the visuals are truly stunning to behold.

As ever with multi-format Unreal Engine 3 titles, there are compromises between platforms, with the 360 version coming across as the more polished of the two offerings. While the inclusion of higher-resolution artwork on the PS3 is a nice touch, the lower-quality shadows and less consistent performance are more noticeable to the eye during play. In particular, subtle dips in smoothness have more of a tangible effect on gameplay than they do in titles running twice the frame-rate. The crisp controls become temporarily compromised in hectic scenes, delivering an experience which doesn't feel as consistent or enjoyable. On the plus side, the PS3 version has plenty of moments where it maintains a solid 30FPS - even in some of the more taxing scenarios early on it the game - so is still well worth getting regardless of the deficiencies elsewhere. However, on balance, the 360 version edges it thanks to the more consistent performance and palpable lack of screen-tear.

Overall, it's pleasantly surprising to see DmC working as well as it does at 30 frames per second, proving that high-speed action titles don't necessarily demand a 60Hz lock. That said, we're particularly looking forward to playing the upcoming PC version, where players can hopefully enjoy all the sumptuous visuals of the console versions at much higher resolutions, with the 60FPS response fully restored - something that hardcore fans will almost certainly appreciate.
Они ждут PC версию =)
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-dmc-face-off
 
Что-то много положительных обзоров. Придется купить, похоже... Выход в Японии в конце февраля... Дожились. Хотя давно дожились до того, что в Японии все выходит с порой многомесячной задержкой. Даже игры про, мать его за ногу, Наруто!
 
Что-то много положительных обзоров. Придется купить, похоже... Выход в Японии в конце февраля... Дожились. Хотя давно дожились до того, что в Японии все выходит с порой многомесячной задержкой. Даже игры про, мать его за ногу, Наруто!

Даже я стал сомневаться, неужели игра на самом деле так хороша?


Вам никогда не было интересно, что же думает руководитель проектов Devil May Cry и Okami о новой перезагрузке любимой серии слэшеров от западных разработчиков. Как выясняется, новый DMC ему нравится.

Камия в ответ на многочисленные вопросы в Твиттере ответил: "В последнее время я получаю большое количество твитов, которые затрагивают игру DmC. DmC - очень необыкновенная игра, и я искренне надеюсь, что людям она понравится."

"Мне также приятно видеть все ваши сообщения, даже несмотря на то, что первый Devil May Cry вышел 12 лет назад. Как говорится, DMC долгое время шел своей собственной дорогой, и просить меня дать мою оценку бессмысленно... Я только убеждаюсь в том, что люди, точно так же как и фанаты и создатели игры, продолжают любить серию Devil May Cry. Теперь она в ваших руках."

Пользователь Твиттера @IdeologyLite оставил своё мнение: "Рад, что вы почувствовали, куда нужно двигаться. Ninja Theory, на самом деле, очень талантливая студия из Великобритании, и они с уважением отнеслись к вашей игре."

"Согласен", - ответил Хидеки Камия в ответ на данный твит.

В свою очередь, разработчики из Ninja Theory отблагодарили Хидеки за теплые слова в свой адрес.

"Спасибо за ваши добрые слова. Конечно, мы большие поклонники ваших работ и не можем дождаться того момента, как мы сможем сыграть в Metal Gear Rising."
 

200 фпс, которые чувствуются как 400 :rolleyes:
dmc-devil-may-cry-tes8yy79.png
 
Я не вижу разницы между 60 FPS и 150FPS. Единственное что я вижу это скрин-тиринг.

Как они разницу между 200 и 400 видят я не вразумлю. Или это был сарказм?
 
Сравнение бетки крузиса 3
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-crysis-3-multiplayer-beta-demo-showdown
Compared to the stock release of Crysis 2, it's clear that there have been no compromises where this sequel is concerned, to the point where even running in low settings on PC yields a vastly superior visual experience to either console.

As you may expect, there are some significant downgrades in the console versions of Crysis 3 as Crytek attempts to transplant the ambitious visuals to significantly less powerful hardware. Foliage is considerably pared back, the geometry complexity of the environments is reduced, and lower quality artwork is employed throughout the two maps available in the beta. The end result is that the world rendered on the consoles doesn't appear quite as organic and alive as it does on the PC, although the general atmosphere is retained.

The main point of difference between the console versions revolves around streaming and rendering resolution. In terms of the former, the PS3 has an obvious advantage (particularly at the beginning of each round and after respawns) in terms of more quickly streaming artwork, though during gameplay the two are more evenly matched. For its part, the 360 features improved texture filtering and slightly longer draw distances in general - particularly where shadow rendering is concerned.

Resolution remains identical to that of Crysis 2 (1152x720 on 360 and 1024x720 on the PS3) but the use of the firm's 'post AA' has been jettisoned in favour of what we believe to be shader model anti-aliasing (SMAA) which uses a different kind of temporal filter that features less double image 'ghosting' artifacts on fast-moving scenes and objects. Some texture blurring is apparent on both consoles, as are shimmering jaggies on more finely detailed parts of the environment, but the 360 game regularly comes across as the sharper of the two.

The mostly solid 30FPS update found in Crysis 2's multiplayer modes is compromised by frequent drops in frame-rate, particularly during hectic scenes involving lots of players and transparent alpha effects.


Thankfully, the overall downgrade in fluidity here is less severe than the sub-20FPS drops during Crysis 2's campaign mode, although the dips in performance can be a little off-putting. Frame-rates are generally lower during matches situated on the museum stage, where the inclusion of water effects, environment reflections and foliage cause more of a performance hit. This is a much more significant issue on the PS3 in both maps, where the level of fluidity tends to drop even lower when the engine is heavily stressed. Both versions have their own performance issues, although we see the 360 gaining a small advantage with slightly higher frame-rates on average overall.
 
Назад
Сверху