Сравнение мультиплатформенных игр

Aliens Colonial Marines :)

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-colonial-marines-face-off

- 360 version is sub HD. PS3 is 720p
- 360 runs at unlocked frame rate, PS3 at capped at 30.
- 360 has tearing (even tears during CG videos)
- PS3 has big drops and goes to 20 FPS during action
- PS3 and 360 lighting is same as Lowest on PC.

360_047.png


PS3_047.png
 
dimm, скорее всего так и есть.
 
Metro Last Light. Картинка лучше на боксе, производительность на PS3:
Metro: Last Light - the Digital Foundry verdict

In the final call, clearly the PC version reigns supreme, but it's surprising how well the console versions acquit themselves this late in the console generation. We do miss the tessellated environments, bump-mapped textures, and per-object motion blur of the PC release, but the core experience of Metro: Last Light is impeccably well presented on PS3 and 360 nonetheless. There are no obvious sharp aliased edges or glaringly low-grade models, but instead we have a very refined looking top-shelf shooter that's custom-tailored to the console's strengths.
The only compromise that truly impacts the experience is the excessive screen-tear - but for the most part, a good proportion of the artifacting sinks into the muted colour palette. Between the PS3 and 360 versions, however, there are very few visual difference to parse out from the comparison. On the one hand, Sony's platform offers FMV encodes of a similar quality to PC, while the 360's appear a touch blurred. On the other, texture streaming on PS3 is a weak point if you're looking close at the signs while pacing through bustling underground centres.
The PS3's superior performance tips the scales comfortably in the other direction though; where Microsoft's format can churn out 20FPS to a chaotic scene, Sony's hardware delivers a much smoother response for its 5FPS lead in most situations. After many hours playing through each version, we'd happily continue our subterranean quest on PC if given the choice - which save for one stuttering section is otherwise well optimised. However, the PS3 version of Metro: Last Light takes a well-deserved second spot in the running. Given that this is 4A Games' first fully committed release on the console, this puts the studio in very good stead for future multi-platform projects.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-metro-last-light-face-off
 
по мне, так качество картинки одинаковое
 
Они писали что на PS3 стабильнее фреймрейт, качество за исключением подгрузки текстур из-за более медленного БлуРея одинаковое.
 
Они сказали играйте в это на ПК за 699р, толькоесли нет ПК купите на PS3 за 2499 :)
 
подгрузки текстур из-за более медленного БлуРея одинаковое

Однослойный блюрей PS3 хоть и немного, но быстрее двухслойного DVD Xbox360.

2x Blu-ray Drive (72Mbps(9MB/s))
Single Layer (2x CLV) - Constant Linear Velocity (Same speed across entire disk)
Double Layer - Couldn't find any data but no games have been released on a double layer yet.

Entire Blu-ray Disk is read at 9MB/s.

12x DVD-Rom Drive SL (9.25MB/S-15.85MB/s(AVG ~8x(10.57MB/s) DL (4.36MB/s-10.57MB/s(AVG ~6x(7.93MB/s)
SL(DVD-5) 12x Max (5-12x Full CAV) - Constant Angular Velocity (Speed Varies from edge to edge)
DL(DVD-9) 8x Max (3.3-8x Full CAV) - Constant Angular Velocity (Speed Varies from edge to edge)


Sources:
Hitachi 12x DVD-Rom Faq (Page 2)
http://www.hitachi.us/supportingdocs...ead%20speed%22
What is DVD?
http://www.videohelp.com/dvd
Blu-ray.com Blu-ray FAQ
http://www.blu-ray.com/faq/
Wikipedia - Constant Linear Velocity
http://en.wikipedia.org/wiki/Constant_linear_velocity
Wikipedia - Constant Angular Velocity
http://en.wikipedia.org/wiki/Constant_angular_velocity
 
Они сказали играйте в это на ПК за 699р, толькоесли нет ПК купите на PS3 за 2499

Они сказали, ждите халяву с плюса :) и не платите за шутеры :)
Мне никто ничего не говорил поэтому я скачал с торрентов бесплатно.
 
Я тоже так сделал :) но с плюса поинтереснее ...
 
А я купил на ПК :) Зато могу мануал полистать и на коробочку посмотреть :)
 
Однослойный блюрей PS3 хоть и немного, но быстрее двухслойного DVD Xbox360.

Опять про дурачка косишь? Ты же знаешь что скорость зависит не только от пропускной способности, но и от время поиска по носителю. На BluRay из-за медленного привода оно в 2-3 раза медленее чем на DVD. Думаю по этому игры будут инсталица в следующем поколение как на Боксе так и на ПС4.
 
Опять про дурачка косишь?

Косишь в данном случае ты. Причем нагло. В моем посте все расписано с ссылками. Считывает данные блюрей быстрее, а поиск в занимает миллисекунды, да не нужен он особо, файлы там оптимизируют для хорошего считывания. Иногда даже дублируют. По твоей верссии лазер все время только что-то ищет и крайне изредка читает пару метров, тогда да, двд9 был бы быстрее.

Думаю по этому игры будут инсталица в следующем поколение как на Боксе так и на ПС4.
У кинект2 они будут инсталлицца из за защиты от пиратства. У пс4 пока не подтверждена 100% инсталляция. Блюрей будет, как минимум у пс4, в 3 раза быстрее. 6х у пс4 против 2х у пс3. К тому же стоит учитывать дешевизну объемных винчестеров.
 
Возращаясь к данной теме и конкретно к Метро: LL, DF подчеркивают:
Texture streaming can be slower on PS3 than 360, despite its mandatory 2.9GB HDD install. This results in a constant seek from the Blu-ray drive, with decorative posters, maps and signs visibly fading into view while walking around interiors.
Стримминг текстур на PS3 осуществляется медленней чем на 360 (и постоянный поиск на блюрее), даже несмотря на принудительный инсталл на HDD.
 
Это связано с архитектурой, а конкретнее с подсунутой нвидией свиньей под названием "RSX".
 
Назад
Сверху