Игровые приставки следующего поколения

Запрет на б.у. игры думаю никто не посмеет сделать.Никто есчо не готов к етому, если вообше когда нибудь станут готовы.Кто первый ето сделает я ему гарантирую успешное харакири.
А и есчо не верю что у нового бокса игр на дисках не будет.Люди не готовы к цифровой дистрибуции.
PSGo -> PSVita результат на лицо, картрижи коробки флехи, диски народ хочет чтота купить !!! я и сейчас говорю для меня не видима разница скачать с псн/лайв или с пиратебей, я разницу не вижу чесно.
Игра на винте сидит, ковер смотрю на телеке в руках ничего нет.Какава разница между RGH и Games on Demand ?
Да понятно, разница в принципах, уважение труду, законах, бла,бла понимаю, но ето рановато, есчо не пришло время етому.
 
Так пишут о том что игр на дисках не будет, а блурей будет только для фильмов.
Где ты это прочитал?
Durango consoles will have Blu-ray Disc drive. Disc media will be used for distributuion, but during gameplay, games will not use content from optical disc.
Диск будет использоваться как носитель. Вставил диск, проинсталлировал игру (при чем не дожидаясь окончания установки можешь начать играть) и играешь уже с HDD. Игровой контент с оптического диска уже считываться не будет.
 
Так пишут о том что игр на дисках не будет, а блурей будет только для фильмов. Если будет так, то смысл в блурее тогда вообще...

Там пишут, что нельзя будет играть прямо с диска, а только устанавливать.
 
Запрет на б.у. игры думаю никто не посмеет сделать.Никто есчо не готов к етому, если вообше когда нибудь станут готовы.Кто первый ето сделает я ему гарантирую успешное харакири.
Уже давно реализовано в Origin и Steam. Стартовые продажи нового SimCity (около 1.1 ляма) позволяют рисовать "радужное" будущее.
А на цифру народ давно успешно переходит, в кинце уже давно перешло, игры подтягиваются.
 
Там другое.
 
В "дорожной карте" нВидии засветился их новый GPU (выйдет после Maxwell-a) - Volta
Stacked DRAM, 1 Tb/s пропускная способность!
В 6 раз выше чем у "некстгена" =)

Maxwell то выйдет наверно только в 2014-2015, а этот Volta, если после него, то сколько его еще ждать надо.
 
В "дорожной карте" нВидии засветился их новый GPU (выйдет после Maxwell-a) - Volta

Более интересно то, что их новый GPU поддерживает виртуальную общую память, когда проц читает из видеопамяти, а видяха наоборот из обычной. То, что сейчас есть в X360 и будет в PS4, и скорее всего в X720, но не виртуальной, а реальной, что, само собой лучше. А тут Хуанг рассказывает что это очень круто, технология будущего PC. Хотя впервые она появилась в 2005ом на круглом у конкурентной ATI.

В 6 раз выше чем у "некстгена" =)

Если ему верить, что будущая тегра через 5 лет будет в 100 раз быстрее нынешней тегры. Это прирост в год 2000% (в то время как у Штеуд прирост составляет 5% в год). Т.е. через пять лет смартфоны будут, как минимум, в 10 раз быстрее PS4/720. С огромным трудом верится. Хуанг полную чушь несет.
 
sn7p, идеальная консоль для камвхор :)
 
Mark Cerny даёт интервью о новой консоли
They don't use HSA (I THINK) but their own optimizations because AMD wasn't ready or something? But they are using OpenGL to the point of "full access to the hardware."
It's not saying 'it doesn't use HSA'. It's saying it doesn't 'just' use off-the-shelf HSA stuff.
They mention having to drop BC as being a necessary evil to make sure devs will be happy going forward.
They used what they learned from the Cell to make a powerful console. The did this by having to modify the GPU, etc (via ACE for proper compute processing).
He also talks about 4k gaming, and he said they are focusing on 1080p, but he did say that they can, for example, put the OS UI in 4k, but render the game in 1080p.
With that, he says they'd like to save as many resources as possible to ensure that 1080p because having the 4k UI alone will take 10 GB/s.
A correction was made to the article saying that the drive can read CD's--the system just won't support playback of music CD's.
He also mentions the custom on CPU chip and monitors all I/O systems (confirms ARM TrustZone).
Mentions background downloads and smaller initial sizes and play while downloading.
He mentions using BD and Hard drive combo for game reads and how to cut down load times.
Cerny also discusses the dedicated audio and video compression/decompression hardware for sharing videos and vita remote play.
The Android/iOS Playstation App lets you access all things Playstation. Store, game info, etc.
Regarding adding Vita remote play: "almost no overhead, without pain whatsoever, you will be able to Remote Play a game of PS4."
So basically all PS4 games can be played on Vita EXCEPT those who use controller tracking or Move with the PS Eye.
They also talk about off-TV play.
Not all features will be there day one, but they will try to support everything they are planing going forward.
Also, OS is BSD, so they can make full use of multi-tasking.
 
Каин, кто такой Mark Cerny?)
 
Lead Platform Designer, или что-то вроде того.
 
Ключевые возможности PS4 с GDC

Targeted to be the “central device in the living room”
“Core gamers are our primary audience
PS4 build around them, salable to the outsiders
5 core PS4 principles: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized
PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache
PlayStation Shader Language, very similar to HLSL, allows featured BEYOND Direct X 11 and OpenGL 4.0
“GPU – Tessellation – adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes”
PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards)
Will come with “very large hard drive in every console”
PS4 Dev Environment – Windows 7-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012
“Debug your PS4 code as you would your PC code”
PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”
Speaker, headset jack and “extension port” on the PS4 controller
PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
PS4 controller L2/R2 – Curved design to get rid of the accidental netflix fast forwarding
PS4 controller: 1920×900 resolution on the analog touchpad
PS4 controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons)
PS4 will charge controllers when it’s off. Unlike the PS3.
PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc
“The #PS4 Eye will enhance the PS4 user experience.” High sensitivity dual color cameras
1280×800, 12 bits/pixel, 60Hz
Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won’t use a USB port on the console, but won’t plug into your PC.
Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc; possible PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side
The above is what devs could do (not mandatory)
Video example shown of PS4 combining the camera and the controller. “AR Menu”
Zoom into the controller, tilt to shake little dudes inside, push into our world like EyePet
2004: XMB, 2011: LiveArea, 2013: New #PS4 one based on the five principles from earlier
UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying.
Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off)
PSN friend limit raised
PS4 Mock-up: Heavy Rain choice with the number of your friends that chose each option.
All the PS4 streaming and sharing: that’s on the hardware. Devs don’t have to do anything special to their game.
PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.
Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.
 
ты всё время так переживаешь за разрабов =)
Так куда ни плюнь при упоминании PS4, все про разрабов говорят, developer friendly, мы любим инди-разрабов и т.д. Чувствую в следующем поколении самим игры придется делать =))) Вот и Нинтендо анонсировало свой Nintendo Web Framework с поддержкой HTML5, JavaScript, и CSS. Даже какой-то конвертер iOS(!) приложениий на WiiU сделали:
WgcYCv9.png
 
Молодцы что хоть не стали изобретать свой велосипед, разрабы в нормальном IDE будут работать.
Выходит игры для приставки Sony будут разрабатываться на платформе конкурента, дожили) Интересно, почему не бесплатный Linux + Eclipse? Видать в этот раз SCEE решила вообще не вкладыватся ни в разработку железа, ни в разработку софта. Бюджетный iTX PC по бешенной цене и с шильдиком PS4???
А учитывая что Visual Studio стоит в районе штуки баксов на рабочее место, плюс семерка профешонал, Майкрософт подымет приличную сумму на конкурентах.

Неверю даже, утка небось)
 
Назад
Сверху