Игровые приставки следующего поколения

dracula_x, тут уж ты должен поучится, продажи не есть чистая прибыль) наш главный горе экономист то должен это знать) те продали игр в 2012 на 30, в 2013 на 4, а точка неотбивоса была 6) вот те и убытки) хотя это тоже вилами на воде писано, просто доходы сократились) Рил конечно приукрасил "сократилась прибыль" превратив это в "терпит убытки", но ты тоже не прав, превратив "продажи контента" в "чистую прибыль")))
 
dracula_x, тут уж ты должен поучится, продажи не есть чистая прибыль) наш главный горе экономист то должен это знать) те продали игр в 2012 на 30, в 2013 на 4, а точка неотбивоса была 6) вот те и убытки) хотя это тоже вилами на воде писано, просто доходы сократились) Рил конечно приукрасил "сократилась прибыль" превратив это в "терпит убытки", но ты тоже не прав, превратив "продажи контента" в "чистую прибыль")))
Нет слов.

Причем тут "продажи"?

еще раз на пальцах
- за третий квартал FY2012 игровое подразделение Sony (ака Sony Computer Entertainment) получило чистую прибыль в 33,8 млрд. иен
- за третий квартал FY2013 Sony Computer Entertainment получило чистую прибыль в 4,6 млрд. иен
Складывать умеешь циферки? Где тут убытки в каждом из кварталов?
 
2 dikh: В тексте что привел Риал, не важно как на самом деле, использовано слово: ПРИБЫЛЬ. Прибыль всегда означает только прибыль, она не может означать продажи минус расходы, рак плюс медуза, курс иены минус Совет директоров золоторудной компании Spanish Mountain Gold назначил Ротшильда своим "финансовым консультантом" $)
 
Собственно, MS опять подтвердила, что чбок - это не про игры :)

Yusuf Mehdi, senior vice president of Microsoft's Interactive Entertainment Business, just sat down alongside Nancy Tellem, Corporate Vice President at Microsoft LA Studios, to kick off this year's rendition of D:Dive Into Media here in Dana Point, Calif. The first session of the evening is being piloted by AllThingsD's Peter Kafka, and naturally, the topic of conversation is Xbox. For starters, Mehdi affirmed that Microsoft is witnessing an unmistakable transition of the Xbox 360 "from a gaming console to an entertainment console." At present, the install base is up to 76 million (up from around 70 million at the close of September 2012), with US-based users using the console for some 87 hours per month.

In fact, he stated that 18 billion (yeah, with a "B") hours of entertainment have been consumed on Xbox, and while Netflix is obviously the driving force, it might not be that way for much longer. He was quick to claim that Sony's PlayStation 3 "isn't as good of an entertainment console" -- something he feels that "everybody knows" -- and insinuated that the next-generation Xbox will stick to "big and premium." In other words, don't expect Microsoft to kick out a $50 Roku-style content box. Mehdi wants to ensure that the future of Xbox enables voice control, interactivity, and "other stuff that's big and beautiful."

Kicking the conversation over to Tellem, she affirmed that Microsoft is going to invest in premium content -- and in fact, said that she "hopes" for some of it to actually hit end users this year. Not surprisingly, folks are going to be asked to pay for it, but she wasn't willing to talk specifics. Of course, existing Xbox Live users are technically already paying, so it's possible that this new wave of content will be bundled into that monthly cost. When asked if Microsoft was planning to fund its own shows (much like Amazon and Netflix are doing), she seemed open to the idea, but also noted that Microsoft will absolutely partner with existing studios and content creators in order to give them yet another outlet (read: not pay-TV) to get people hooked.

Finally, she noted that there's "more latitude" in what kinds of material they can produce given that console distribution isn't as regulated as traditional broadcast. And, while a good deal of it will aim to satisfy the 18-24 male demographic, we're told that womenfolk and families will be looked after, too. Oh, and as for these Microsoft-funded shows hitting other distribution outlets? According to Tellem, that's unlikely -- at least at first -- but a sizable enough check from the likes of Hulu, Amazon, Sony, etc. could very well change that. In response to a question from TechCrunch's Ryan Lawler, Tellem noted that Microsoft's desire to churn out original, interactive entertainment is a way to both "move consoles, create new relationships with consumers and to expand [Microsoft's] audience," and from a higher level, to create the next generation of TV and "have it be a hit."
 
Да пусть уже вернется все на свои круги.Пусть вновь наступит царствие Сони,и всевластие бренда "игроваястанция". Не хочу в новом поколении покупать три приставки. Надоела узурпация и диктатура которую декларируют нам шутанчики, софткор гомо-геймеры, и казуалы!!! Смерть Нинтендо!!Смерть Майкрософту!!!! Смерть Путину!!! Смерть смерти!!!
 
Ты хоть и превратился в просто "поклонника" PS, но продолжаешь писать как ярый фанат =)

Если я пытаюсь указать на твои проблемы боксовидных розовых очков, и дать тебе понять что ты клоун, то я сразу фанат? Да я тебе помочь пытаюсь, возьмись уже за ум. Можно восхвалять свою консоль, но постоянно поливать помоями другую это далеко не лучший агрумент в заshitу ящика.

Исходя из последних слухов, и в PS4 и в XB720 действительно будет стоять практически офисный проц "нетбучного" типа

Не нетбучного а еще хуже - планшетного. Только для планшетов существую две версии: 2 и 4 ядра, а для обеих консолей они слепили скотчем два четырехядерных, что бы вышел восьмиядерник.

Не хочу в новом поколении покупать три приставки.

Не три а пять, если не считать портативки. Не забывай про Стимбогз и Ойю. Там тоже будут эксклюзивы.
 
Если я пытаюсь указать на твои проблемы боксовидных розовых очков, и дать тебе понять что ты клоун, то я сразу фанат? Да я тебе помочь пытаюсь, возьмись уже за ум. Можно восхвалять свою консоль, но постоянно поливать помоями другую это далеко не лучший агрумент в заshitу ящика.



Не нетбучного а еще хуже - планшетного. Только для планшетов существую две версии: 2 и 4 ядра, а для обеих консолей они слепили скотчем два четырехядерных, что бы вышел восьмиядерник.



Не три а пять, если не считать портативки. Не забывай про Стимбогз и Ойю. Там тоже будут эксклюзивы.

Oyuu это вообще лол. Какие там могут быть эксклюзивы? Спец версия Angry Birds? Максимум что может быть какая нибудь аркадка уровня PSN/XBLA. А СтимБокс это же просто ПеКа, будут может эксы только от Валв и другие игры которые нигде кроме ПеКа не выходят.
 
Сорри чуваки, что вообще заглючило) Сначала про продажи речь шла, видимо и поэтому и вторую часть сообщения прочел про продажи)
 
На Деструктоиде:
244985-ibb.jpg

Новый пад и девкит PS4?
http://www.destructoid.com/what-the-hell-is-this-the-new-playstation-controller--244985.phtml
 
О господи. Надеюсь, что пад - всего лишь прототип.
 
Похоже на настоящий. И есть вроде микрофон или динамик. Эргономику явно улучшили.
 
Выглядит вполне удобно.
 
Ништяк. По мне , так идиально выглядит.
 
А как вам такой SplitShock?
PS4controllerheader1-640x250.jpg

SplitShock08.jpg

SplitShock03.jpg

SplitShock06.jpg

Welcome to the Sony Computer Entertainment America LLC family. The following information is for your employees to initiate your print and web advertising campaign.

With the upcoming release of the PlayStation 4 console, we have redesigned the DualShock 3 controller to remain on the forefront of innovation. With this in mind we have created the SplitShock controller. There are three major changes from the DualShock 3 controller that will give our consumers an edge over our competition.

The first and most immediate change when a consumer looks at the SplitShock is the removal of the analogue sticks and the inclusion of touchpads in their place. The touchpads serve the same function as the analogue sticks.

When a consumer is not playing a game, the SplitShock touchpads function as a track pad with both halves making a larger area to swipe and select items. The touchpads are also fully programmable by developers. This gives them the freedom to use the touchpads as they see fit. For example, if the game doesn’t require analogue controls, the touchpads can be used as an alternate input device. This allows games ported from IOS or Android the ability to retain their original control scheme.

Because of the need to have a comfortable experience when using the track pad function or a dual touchpad controls, the width of the SplitShock is one inch wider when compared to the DualShock 3.

The second innovation on the SplitShock is the “SHARE” button. The SplitShock contains an internal 4 GB memory chip. This allows consumers to store any pictures, music, or movies on their SplitShock controller. It will also synch with their PSN account and stay updated with their profile.

When a consumer presses the “SHARE” button, any files on the SplitShock can be used on another PlayStation 4. If they are a PlayStation Plus subscriber, they can also share full games that are registered to their PSN account. The limit to this is that the files can only be shared within 15 meters of a Playstation 4 console.

For the time being, this function is only enabled between a SplitShock controller and a PlayStation 4 console. In the future this function will be enabled across all of Sony’s product line.

The final innovation is how we came up with the SplitShock name. Because of the improvements made to the Sony Duel Eye, the PlayStation Move sensors have reduced in size and have been integrated into the SplitShock controller.

With a press of a button, the SplitShock separates into two halves. This opens up yet another way for developers to customize whatever control system they desire. While the SplitShock is in split mode users can experience a full motion control setup that consumers have become accustomed to with the Move and Navigation controller combination. Another benefit is that since both halves of the SplitShock are Mirrored, even left handed players will have no issues.

With these innovations for the SplitShock controller, we are giving our loyal consumers a chance to interact with the PlayStation brand in ways they have never imagined before.
http://www.vgrevolution.com/2013/02...ntroller-information-with-images-and-details/
 
Ещё хуже. Слишком широкий, чтобы комфортно держать в руках.
 
Это же дешевый рендер. Видно по скринам. В отличии от предыдущего геймпада.
 
Это же дешевый рендер. Видно по скринам. В отличии от предыдущего геймпада.
Понятно что рендер. В том первом, более "реальном" прототипе, светящийся квадратик явно нужен для работы Move. То бишь какое-то совмещение пада+мув действительно будет.
 
Мне больше разделяющийся джой понравился. Первый слишком толстый на внешний вид. Для меня дело чисто в дизайне, а не в удобстве. =)

В этом году обещают БФ4, а его так еще и не показали. Прошлую часть более чем за год до релиза начали пиарить, по-моему. Что-то мне подсказывает, что БФ4 покажут 20 февраля на ПС4, если ее вообще там объявят.
 
Чего то пока тихо про новый калл)
 
Назад
Сверху