Xenoblade Chronicles/DE

  • Автор темы Автор темы LEONID
  • Дата начала Дата начала
XXX )))

Как и на PS2 :woot:

Там по слухам они еще что-то средневековое делали. Судя по тому, что они помогали Нине делать Ботву, не исключено, что это какая-нибудь Зельдаблэйд будет.
mv04.jpg

bg-joblist.jpg
Я вчера у них по сайту шарился, они чуть ли не системообразующая студия у Нин. Они не только Ботву и Ботву 2 помогают делать, но и со Skyward Sword и LBW на 3ДС помогали. Два последних Animal Crossing тоже не без их участия вышли. И это все помимо уже трёх Ксеноблейдов. Нормально их так загружают. Интересно будет если средневековье, их авторские миры все про будущее были.
https://www.monolithsoft.co.jp/games/
 
Последнее редактирование:
Уже кадровку посчитали:

Несмотря на то, что это сцена в начале игры, и она довольно напряженная, fps держится в районе 30 кадров:

 
Что это за ремастер? :woot:
Resolution as in XC2: handheld 378-540p, docked 540-720p

Но играющие пираты говорят, что выглядит неплохо.
 
По-моему, ужасно :eek: Будете опять, как в Ведьмаке, глаза ломать

1590351196-1590348113790m.jpg


YCAyt5y.jpg



zcwU4JE.jpg


SA4xN12.jpg



qacgFBz.jpg
 
В движении примерно так, играющие в пиратку пишут, что терпимо всё:

 
Мде, это фиаско.
 
Ну 504 это в самых стрессовых ситуациях в доке. Ты и не заметишь.
 
Dock vs Portable

 
А на Вии какое разрешение было?
 
Ну так они и пейзажи доработали, судя по скринам. Рельефные материалы появились, шейдера...
 
  • +1
Реакции: dimm
Рил поддержал ниновскую игру :woot: Лайкну пожалуй.
 
Пираты вырубили TMAA в игре и запустили GPU на частоте 460Mhz:

https://imgur.com/a/U2LW7bw

Непонятно, почему Нина по умолчанию использовала тут 307Mhz для GPU, если даже в XC2 было 380. А в MK11 460Mhz.

stock
4p1uZcO.jpg


TMAA disabled, 460mhz
j6Jg8qU.jpg
 
Добро пожаловаться в мир XCDE!

Советы по игре, если кто забыл:
Check your skill trees often
In the game, each character has skill trees, which progress when you gain SP from various sources such as reaching landmarks or winning battles. You may find that you want to switch skill trees to earn a skill in a different tree instead of continuing to progress down the one you have set. Also, there will come a point where you've finished the tree and sitting on it won't be of value unless you want the specific passive bonus inherent to it. All in all, checking your skill trees often is a good way to maximise the efficiency of progress, as well as allow you to keep optimising your skill links between your party members.

Quick Step is a godsend of a skill
It allows you to run around the overworld faster, something you come to appreciate when you realise how colossal the areas are.

Try to pick up as many quests as possible before selling off items and entering them into collectopaedia
Collectopaedia bonuses and money are nice, but for the types who like doing all the side quests, nothing is more annoying than needing to get another rare spawn because you used it for something else. There is a mechanic which lets you know that items are needed for something, but it doesn't proc on everything (at least in the original) Speaking of which...

Check named NPCs for their trade offers
Named NPCs can offer trades, and this may save you some time with regards to getting quest items. It may also get you some other nice stuff. Take note that more trades can open up as you increase an area's affinity as well.

Use different times to survey places at different times of day
Quest and monster spawns can vary by time of day, so be mindful of that in the early going. It's something you'll have noticed eventually, but it's nice to be mindful of it sooner rather than later.

It's never too late to experiment with the character that just entered your party
Xenoblade Chronicles is a really long game, and as such when you end up getting accumulating party members, you may feel you've invested a lot of time and thought into your current party, and might not have the time to play catch up learning others. Trust me, there's plenty of time.

I've avoided tips on battle mechanics because the fun of the game is discovering the system for yourself. Besides, if you want to look that aspect up, I'm sure plenty of discussion exists for it already.

Кадровка в доке:

 
Европейка:

F4fZfa9.jpg
 

Кстати, для игры есть Day One патч, 48 мегов, неизвестно что он фиксит. Ну а в остальном все как и писали ранее:
Resolution numbers that leaked are correct. 504p - 720p docked, 378p-540p portable.

Sharpening filter has been turned way down resulting in much better image quality then Xenoblade Chronicles 2

Game is much closer to a remaster then a remake. There are large improvements graphically to a lot of things, but somethings like trees look worse, being less animated. Many environment's don't actually look that much better then the original. John thinks Xenoblade X on Wii U looks far better visually then this remaster.

Character models have been improved for the main cast, but are now way more anime looking, which may not be to everyone's taste.

Draw distance hasn't been improved much over the Wii version.

Much better looking then the 3DS version, obviously.

Framerate drops exist, but are very minor in both docked and portable mode. Very smooth 30 fps overall.
Отметили, что XCX на Wii U выглядит получше (заметно!).
 
Назад
Верх