Race Driver: GRID™

  • Автор темы Автор темы Steve
  • Дата начала Дата начала
Сегодня я "сбегал за игрой в магазин(торрентс)" и после часика езды могу сказать следующее, в топку версию для пс3 которую я планировал взять, на пк игра отлично идет, в родном разрешении монитора 1440х900, с тенями на low остальное все на хай почти, графика очень приятная, лучше даже чем в видеообзорах, и просто не чета демке пс3. Никаких тормозов, одно но сначала начал играть на клаве, смешанные чувства, примерно тоже самое что начать писать шариковой ручкой, например после того как вернулся с двухгодичного отпуска с побережья ГОА (руки не слушаются, судорожно ищут стики и тригеры/шифты), ноо данная проблема легко снимается подключением к компу Г25 и выводом картинки на ТВ, вообщем я понял где нужно просматривать "мультиплатформу" :)
 
Разница в настройках графики на компе

Race_Driver_Grid_Tuning.jpg




остальное тут http://www.pcghx.com/?menu=browser&article_id=646827&image_id=835880
 
Вау:) а компьютерщики ещё не за*бались играть в графику... :) намедни, год 2008:)
 
Вау:) а компьютерщики ещё не за*бались играть в графику... :)
Чего-то не пойму, чего плохого в чёткой графике высокого разрешения? :huh: Для динамичной гонки - самое оно. Или может версии GRID для разных платформ отличаются геймплеем?!
...намедни, год 2008:)
Как раз версия для PC и доказывает, что сейчас 2008 год.
 
June 10, 03:56 PM

PC patch: In the final stages of QA testing. Due to be uploaded this Thursday morning, possibly earlier.

PS3 patch: Being submitted to Sony for final testing as I speak. We're hoping to get this through their submission process and live within 2-3 days, though going by the book this can take as long as 5-8 days. It rarely takes this long though.

360 patch: Being submitted to Microsoft for testing now. MS Cert are unfortunately away on a conference all week until Friday so they will not be able to start testing the code until then (this affects every game and patch currently in Cert). We therefore hope to go live with our 360 patch early to mid next week, but this is dependant on Microsoft's available resource. Full games take priority over patches.

С форума Codemasters

Hi Folks.
The studio has furnished me with this list of fixes made in the upcoming patch.

unless obviously platform-specific, the fixes will apply to all versions.

the Current ETA for the patch is at the end of next week.

This may be subject to change

This isn't yet totally final, and I will update this post if the team apprise me of new changes.

GRID Patch change list.

Network bug fixes
• When viewing in spectator mode – wheels should now turn correctly.

• Session searching now functions correctly when there are lots of full sessions (PC and PS3).

• Track and route options no longer change when host gets back to lobby in private/LAN.

• Race results are now correct if a host migration occurs at the end of the race.

• Other player’s progress/positions are now correctly updated when you enter the race results screen.

• Several NaN (brown screen) related fixes. (also this should fix the "thousand-mile-warp")

• Increased bandwith use in network games (to reduce lag)

• Fixed a problem whereby it was only possible to upload one world record ghost to each track (PC and PS3)

• Race to race lobby timer is now 15 seconds

• A timer has been added showing how long the session has been up and running is shown on the tickertape after joining a session.

• Changes to what is displayed in lobby when a player has kick votes.
o The player who has been voted for can see this fact and the number of votes they have received.
o Players who have voted to kick someone can see who they voted for but cannot see the number of votes.
o Players who have not voted do not see anything.

• Added ability to get the next page of sessions in private session results (PC and PS3)

• Banned sessions no longer appear in private session list.

• Reverse gear is now disabled for the first two seconds of a network race to stop players reversing off the start line.

• Added ability to change collision types in online and LAN sessions (not enabled in Demolition Derby).
o Forward Only (this is the normal behaviour for Ranked/Unranked)
o On (Collisions are always on)
o Off (Always off).

• Numerous anti griefing checks to turn off collisions when players are griefing.

• Fix for distance shown in distance online stat.

• A warning message is now shown the first time you enter system link.

• In non-drift races, the race results screen shows the fastest lap that each player achieved in that race.

• When a player retires or terminally damages in race, a message telling all players of this fact is sent to the chat system so displayed in the overlay in game.

• Cars become semi-transparent when collisions are turned off due to griefing.

• Improvements to prediction system to reduce effects of lag when players are close by

Game - general

• Xbox 360 achievement fix. (Drive 'em all)

• Several optimisations and performance improvements.

• It is now possible to look left and right while in bonnet camera.

• Fix for a hang when selecting a gear outside the gears available on the vehicle (this was possible with H-Shifter)

• Fix for cars very occasionally flying into the air when hitting kerbs.

• Fixes for custom action maps

• Track rendering optimisations.

• Brown screen problem no longer awards achievements or causes glowing white cars.

• Fix for airborne achievement – now awarded even if car flips upside down during jump

• Fixed frame rate stalls and stuttering on Xbox 360.

PC Specific Changes
• Added support for Xinput wheel and Logitech Rumblepad 2, including default action map configurations.

• Adding ability to use H-pattern shifter in custom configuration by allowing configuration of gears 1 to 6 and reverse. Same for boost.

• Fix for missing Force feedback on Vista.

• Given user the ability to configure use of a pad or wheel through the hardware config xml file, this means that if the game fails to auto-detect the device type, they can specify it themselves.

• Changing microcode optimisation level for NVIDIA 7xxx series graphics cards to reduce a pause when using each shader for the first time.

• Adding support for triple head displays.

• Graphical corruption fix when using multiple GPU’s.

• Network chat text made less obtrusive.

• Numerous on-going compatibility fixes.

• Improvements to shadows for certain resolutions/aspect ratios.
__________________
Rich Tysoe
Motorsports/family CLO.
Codemasters.
www.codemasters.com
XBL Gamertag: RichXM655

С форума Codemasters
 
• Fix for cars very occasionally flying into the air when hitting kerbs.
А это они зря, подлетающие на поребриках машины превращаются буквально в неуправляемые снаряды. Отличное подспорье в борьбе с заторами на поворотах.
 
Чего-то не пойму, чего плохого в чёткой графике высокого разрешения? :huh: Для динамичной гонки - самое оно. Или может версии GRID для разных платформ отличаются геймплеем?!

Как раз версия для PC и доказывает, что сейчас 2008 год.


Как раз в динамичной гонке меньше всего обращаешь внимание на то, как там в на машине отражается окружающая среда:)
 
Как раз в динамичной гонке меньше всего обращаешь внимание на то, как там в на машине отражается окружающая среда:)
Уж поверь, не играй графическая составляющая столь важной (но не первостепенной) роли, то мы не увидели бы Gran Tourismo 5 в её нынешнем виде. ;)
 
Moog, cпасибо за очень интересную инфу о патче.
• Reverse gear is now disabled for the first two seconds of a network race to stop players reversing off the start line. Очень полезная вещь. Наконец-то.
Ребят, никто не знает почему я не могу в онлайне "to vote to kick"? Остальные голосуют ведь.
 
Moog, cпасибо за очень интересную инфу о патче.
• Reverse gear is now disabled for the first two seconds of a network race to stop players reversing off the start line. Очень полезная вещь. Наконец-то.
Ребят, никто не знает почему я не могу в онлайне "to vote to kick"? Остальные голосуют ведь.

Не помню точно, но я читал, что там как-то сложнее стало. Нужно вроде выбрать игрока сначала и потом появится опция. Что-то вроде этого.
 
Зачем нужны деньги в игре? Может что-то не до понял или мало прошел;)
И есть карьере гонка "24 часа Ле Мана"? Именно в карьере
 
Деньги чтобы машины покупать ..
Ле ман помимо того что между сезонами,будет еще пару раз в "евро лицензии А".(
Забыл еще добавить что в "евро лицензии B" тоже есть пару леманов ))
 
Ле Ман - это, наверное, самый тяжёлый момент в игре. По крайней мере, для меня.
 
Если бы его вообще не было ,я бы не расстроился,напоминает такие же ненавистные мне ,длинные межсезонные трассы как в DIRT.Может мы че не понимаем,и по версии кодемастерс нельзя ,чтобы все время игра доставляла только удовольствие ))
 
Не нравится заезд в Ле-Мане - пропусти его. Я так и делаю.
 
Итак, сегодня вышел первый патч для Grid. Ссылки на сайты доступны на официальном форуме. Для PC - немногим менее 200 мегабайт.
 
Назад
Сверху