Сравнение мультиплатформенных игр

А что для тебя эталон на нынешний момент?
 
А что для тебя эталон на нынешний момент?
Киллзон красив, Инфеймос. Мы уже видели сероту и унылоту на старте каррент-гена, а тут снова по новой.

Вот у Баттлы 4 та же история. Технологично, но не красиво и не цепляет вообще. Может дело в движке.
 
NFS Rivals пк-версия тоже залочена на 30 фпс :rolleyes:
nfsr30fpso3ceo.png
 
NFS Rivals пк-версия тоже залочена на 30 фпс :rolleyes:

Это же ПК. Разлочить дело 5 секунд.

Уже нашёл как разлочить.

Для снятия лимита в 30 кадров дописываем в свойства к ярлыку:

"с:\Games\Need for Speed Rivals\NFS14.exe" -GameTime.MaxSimFps 60"

А сосноли соснут.
 
Последнее редактирование:
Там вроде не так всё просто
The game is locked at 30FPS, and if you try to unlock the games frame rate it binds the in game speed to the frame rate at hand, making it unplayable
 
Новый нфс со старым фпс, заводите утюги!
 
http://anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-hardware-analysis
COD:Ghosts
This is the big one. We’ve already established that the PS4 has more GPU performance under the hood, but how does that delta manifest in games? My guess is we’re going to see two different situations. The first being what we have here today. For the most part I haven’t noticed huge differences in frame rate between Xbox One and PS4 versions of the same game, but I have noticed appreciable differences in resolution/AA. This could very well be the One’s ROP limitations coming into play. Quality per pixel seems roughly equivalent across consoles, the PS4 just has an easier time delivering more of those pixels.

NBA2K14
NBA 2K14 is one cross platform title where I swear I could sense slight frame rate differences between the two consoles (during high quality replays) but it’s not something I managed to capture on video. Once again we find ourselves in a situation where there is a difference in resolution and/or AA levels between the Xbox One and PS4 versions of the game.

BF4
I grabbed a couple of scenes from early on in Battlefield 4. Once again the differences here are almost entirely limited to the amount of aliasing in the scene as far as I can tell. The Xbox One version is definitely more distracting. In practice I notice the difference in resolution, but it’s never enough to force me to pick one platform over another. I’m personally more comfortable with the Xbox One’s controller than the PS4’s, which makes for an interesting set of tradeoffs.

Performance
Typically AMD’s GPU targeting 1080p come with 32 ROPs, which is where the PS4 is, but the Xbox One ships with half that. The difference in raw shader performance (12 CUs vs 18 CUs) can definitely creep up in games that run more complex lighting routines and other long shader programs on each pixel, but all of the more recent reports of resolution differences between Xbox One and PS4 games at launch are likely the result of being ROP bound on the One.


Apps limited to cores?
Power consumption while running these CPU workloads is interesting. The marginal increase in system power consumption while running both tests on the Xbox One indicates one of two things: we’re either only taxing 1 - 2 cores here and/or Microsoft isn’t power gating unused CPU cores. I suspect it’s the former, since IE on the Xbox technically falls under the Windows kernel’s jurisdiction and I don’t believe it has more than 1 - 2 cores allocated for its needs.

The PS4 on the other hand shows a far bigger increase in power consumption during these workloads. For one we’re talking about higher levels of performance, but it’s also possible that Sony is allowing apps access to more CPU cores.

Power consumption
bbo7atg.png


Conclusion
If all you play are cross-platform games, then the PS4 will give you better looking titles at a lower console cost. For those of you that are particularly bothered by aliasing, the PS4 will definitely reduce (not eliminate) that. However I would argue that if all you play are cross-platform games then you might want to look into buying/building a PC instead. I’m also unsure about how much cross shopping actually happens between these two platforms. I can understand for first time gamers (e.g. parents buying the first console for their kids), but otherwise I feel like your friend group and prior experience is going to ultimately determine whether you end up with a Xbox One or PS4.

GHOSTXBvsPS_3_zpsb3735c93.gif


GHOSTXBvsPS_2_zpsbb7dad00.gif


GHOSTXBvsPS_1_zpsed0e721c.gif


GHOSTXBvsPS_4_zps2b57e2b0.gif


PS4
ps4-nba2k14crop.png

XBONE
xbone-nba2k14crop.png
 
PS4 (1080p) vs XB1 (900p):
Выигрывает... Пэка. Опять=)
 
Мда на пс4 мыльное мыло.
 
Опять проблемы с контрастом?! Действительно местами пелена висит.
Очень странно
 
Да вы еб**лись, с каких пор выкрученный контраст и гамма лучше? Это обман человеческого мозга, когда кажется что изображение с выкрученной гаммой - лучше, у меня так было когда купил откалиброванный IPS монитор, рядом с которым первое время юзал старый Самсунг в 1080р на TN матрице, если там выкрученный контраст и гамма не значит что цвета более натуральные.

Хотя тут разница не такая дикая как в Батле 4, но все же. И еще, по видео на боксе нету HBAO.
 
Все верно, на боксе вместо HBAO применили менее качественный SSAO + то что Дерп называет выкручиванием контраста с гаммой...шарп-фильтр. И похоже разрабы будут частенько им пользоватся, чтобы скрыть разницу в реальном разрешении.
 
Здесь сразу видно, что у хуана ниже разрешение и нет hbao. А бонусу стоит сменить очочки
Выложите кто-нибудь скрин из любой игры с HBAO и без него и с SSAO и без него?
 
Назад
Сверху