LEONID
Почётный участник
- Регистрация
- 29 Дек 2007
- Сообщения
- 10.909
- Реакции
- 3.546
Старая тема по фильму превращается, превращается... в тему по ремейку. 2018 год.
Источник
З.ы. не знаю, в том ли месте создал тему. Если не в том, просьба к модерам перетащить куда нужно.
В тени Sony
Студия Sony устала ждать, когда какой-нибудь заезжий гений попросит права на экранизацию их видеоигрового бестселлера Shadow of the Colossus, сколоченного для PlayStation 2, поэтому объявила, что организует кинонашествие своими силами.
За сценарий отвечает Джастин Маркс, продюсирование сильно просит Кевин Мишер.
Shadow of the Colossus вышла в 2005 году в эксклюзивном порядке для игровой приставки Sony. Главный персонаж первоисточника — молодой человек по имени Вандер, который путешествует по пустынным землям на своем верном коне Агро и истребляет Колоссов, невероятно огромных существ, чтобы спасти жизнь любимой.
Игра серьезно отличается от своих заточенных на непрерывный экшен товарок, в ней минимальное количество персонажей, а главная задача — найти Колосса, нащупать уязвимое место гиганта, ну и по возможности завалить.
Shadow of the Colossus известна своими кинематографическими благодетелями — отдельными зрелищными сценами и эпическим саундтреком — поэтому её экранизация была всего лишь вопросом времени.
Источник
ИсточникShadow of the Colossus movie in development
One of the most critically beloved games of all time has started its path to the big screen.
"Shadow of the Colossus" is being set up at Sony Pictures by producer Kevin Misher ("The Interpeter," "The Rundown"), sources have confirmed (news first broke at the Hollywood Reporter).
"Shadow" was published by Sony Computer Entertainment, making this a rare example of content cross pollinating between the conglomerate's studio and games division.
The movie will be written by Justin Marks (Disney's in-development "20,000 Leagues Under the Sea," "Street Fighter: The Legend of Chun-Li'), who, I should admit, is a friend (as is Misher's development executive Kevin Chang, who played a key role in putting the project together).
Though it sold decently -- enough to keep the development team behind it, which also made "Ico," at work on a new title -- "Shadow" is best known for devoted praise by critics and fans of "games as art" (including me. It's one of my all time favorites). It's arguably the most emotional video game ever made.
It's also not an obvious candidate for a film. The game is an extremely solitary experience, as the main character, a young man named Wander (though you'd never know his name from playing the game) rides through a mysterious land on his horse Agro, slaying 16 colossi in hopes of bring the girl he loves back to life. As anyone who has played "Shadow" knows, it ends on a truly tragic note.
I understand the folks working on the project are planning to have some of the characters who appear only momentarily in the game, such as those who try to track down and stop Wander, play bigger roles in the film. And despite the game's somewhat "artsy" cred, they're hoping "Shadow" will be a "Lord of the Rings"-style fantasy tentpole.
As always, I do want to remind excitable gamers that getting set up a studio is still very far from actually making it to the big screen. Nonetheless, this is a pretty exciting first step for a not-too-obvious candidate for videogame-to-movie translation
З.ы. не знаю, в том ли месте создал тему. Если не в том, просьба к модерам перетащить куда нужно.
Последнее редактирование: