Oculus Rift и другие системы виртуальной реальности

  • Автор темы Автор темы dimm
  • Дата начала Дата начала
Вы рано панику развели, готового продукта на руках нет ни у кого.
Первый дк окулуса преспокойненько работал с моей r6930.
И уж поверьте, играть вы в окулусе не в графоний будете. Там своя фишка.
 
Первый дк окулуса преспокойненько работал с моей r6930.
Ну так первый девкит совсем "дохлый" был 1280×800,а ритейл будет 2160×1200....а так канеш не графонии дело,хотя и в нем тоже ) карта может? и на главное,но скажем USB 3.0 сразу наложит ограничения,хорошо хоть не USB 3.1 ))
Как пишет западная пресса, минимальная комплектация компа который потянет окулюс,стоит ~949$..да +600 )) вобщем как в свое время VFX1,только тогда это была вообще недосягаемая цена для обыкновенного юзера , сейчас впринципе это не кажется чем то дорогим...купят не сильно напрягаясь,не у нас так за бугром )) представьте щя бакс по 31....еще бы и в очередь встали,хотя как по мне цена это игрушки... десятка,как и многих видеоочков валявшихся не так давно в наших магазах ))
 
Последнее редактирование:
В 3D? В виртуальной реальности батенька =)
А это не 3Д получается?)) Да, ошибся, полноценное 3Д и виртуальная реальность это голограмма. А это эмуляция виртуальной реальности))
По факту от 2000$ за комплект не самое дешевое удовольствие, особенно в наших реалиях.
 
А это не 3Д получается?)) Да, ошибся, полноценное 3Д и виртуальная реальность это голограмма. А это эмуляция виртуальной реальности))
По факту от 2000$ за комплект не самое дешевое удовольствие, особенно в наших реалиях.
Ну что значит 3D? =) Есть термины известные - 3D - в очках или без пялишься на телевизор или другое устройство, его размерами ограниченное. VR - шлем или очки, отделяющие тебя от реального мира и обеспечивающие полный 360 градусный обзор внутри виртуального пространства.
 
Ну что значит 3D? =) Есть термины известные - 3D - в очках или без пялишься на телевизор или другое устройство, его размерами ограниченное. VR - шлем или очки, отделяющие тебя от реального мира и обеспечивающие полный 360 градусный обзор внутри виртуального пространства.
В терминах все понятно VR - виртуальная реальность. А куда тогда девать дополненную реальность?
 
А куда тогда девать дополненную реальность?
А зачем ее куда-то девать? Используй, если она нужна тебе =) К OR например скоро Oculus Touch выпустят, будешь с объектами взаимодействовать в VR-мире.
 
Кстати пару дней назад,обнародовали цену предзаказа на oculus и для Европы...она....699 евроo_O )) нет я не ошибся,первая цифра 6,а не 5 ))
Ну и насчет PS VR, и почему не обнародовали дату выхода и цену на СES(этого все ждали),Каз Хирай сказал,что это инновационный игровой девайс и окончательный анонс должен быть на игровой выставке,как полагают,все будет озвучено на GDC которая состоится в марте.
 
Последнее редактирование:
Для тру-погружения и неотличимости от реального мира VR нужно 16Kx16K разрешение для каждого глаза и 240 герц частота обновления. Это заявил глава Radeon Technology Group Raja Koduri:
When I set the goal, I said, "We need to get here in our lifetime." We can't do that with Moore's law and hardware alone. We have to unleash software on this problem. We've been working with developers on all of these ideas. How can we get 16K by 16K displays refreshing at 240Hz with the picture that you want to draw? Developers want more control, on their side. They want console level GPU access on the PC.

What they've been able to achieve on consoles in the current generation, versus the current high-end PC-The current high-end PC specs are at least four to eight times faster than current consoles. The Fury X is an eight teraflop machine. The PS4 is a two teraflop machine. It's four times more compute in that single Fury. You can build a dual Fury PC. But PC doesn't give you that much better an experience with cutting edge content, because they can extract more performance from a console. They're also investing a lot of IP into that architecture. They're doing some really clever things that are not possible on the PC yet.
Так что лет на 10 откладывается виртуальный экспириенс, откладывается.
 
Чо в 2016 ждать для Окулуса:
EVE Valkyrie, CCP Games - bundled with the Rift. Space dogfight simulator (both single and multiplayer)

Lucky's Tale, Playful - bundled with the Rift. 3D platformer

Edge of Nowhere, Insomniac Games - third person action/adventure

The Climb, Crytech - cliff climbing simulator

Elite: Dangerous, Frontier Developments - Space simulator with dogfighting, exploring, trading, multiplayer
Old (but still mostly accurate) gameplay trailer

New Horizons expansion trailer: landing on planets

Chronos, Gunfire Games - adventure RPG

Project Cars, Slightly Mad Studios - Racing simulation

Minecraft Windows 10 edition, Mojang - Minecraft

Job Simulator: The 2050 Archives, Owlchemy Labs - Oculus Touch sandbox toy game

Battlezone, Rebellion - virtual tank arcade
 
И в продолжении темы:
Adrift, Three One Zero - first person space thriller/adventure

War Thunder, Gaijin Entertainment - WWII plane combat

Rockband, Harmonix - virtual guitars
 
Какое огромное количество однотипной, безгеймлейной индюшатины готовится для VR. Чувствую громкий будет провал этой виртуальной приблуды. Несомненно гики-домоседы будут покупать это с радостью.
 
HTC Vive будет стоить 800 баксов =) Требования чуть-чуть поменьше чем у Рифта, вдобавок ей нужен один USB 2.0 порт (а не 4! как у OR):
The consumer Vive includes Bluetooth phone integration to keep you connected while in VR

The HTC Vive will cost $200 more than its chief competition, the Oculus Rift. The $799 headset, powered by Valve’s SteamVR, will ship with a controller for each hand and a pair of “Lighthouse” laser base stations to track movement in a room-scale environment.

The price was announced at Mobile World Congress in Barcelona, where it was also confirmed Vive will ship with an internal microphone and integrated Bluetooth support to work with a variety of smartphones. For a limited time, the system will come bundled with two popular titles: Job Simulator and Fantastic Contraption.
fQk3ifG.png


Для SteamVR можно протестироваться здесь:
http://store.steampowered.com/app/323910
 
Встречайте нового игрока - Sulon Q от AMD

The headset has a 2560x1440 resolution – larger than the Rift and the Vive -, a 90Hz refresh rate for both screens, and an FOV of 110 degrees.
The Sulon Q will be running an AMD FX-8800P processor, Radeon R7 graphics, 8GB RAM and a 256GB SSD pre-installed with Windows 10 to stick your games on

Sulon%20Q%20Headset%2004-320-80.jpg
 
Окулус объявили цены на игры

Adrift $19.99 Intense 3/28/2016
Adventure Time: Magic Man's Head Games $4.99 Moderate 3/28/2016
Airmech: Command $39.99 Comfortable 3/28/2016
Albino Lullabye $9.99 Intense 3/28/2016
Audio Arena $9.99 Comfortable 3/28/2016
BlazeRush N/A Moderate 3/28/2016
Chronos $49.99 Comfortable 3/28/2016
Damaged Core N/A N/A Spring
Darknet $9.99 Comfortable 3/28/2016
Dead & Buried N/A N/A N/A
Dead Secret $14.99 Comfortable 3/28/2016
Defense Grid 2 Enhanced VR Edition $29.99 Comfortable 3/28/2016
Dragon Front Free to play Comfortable Spring
Dreadhalls $9.99 Intense 3/28/2016
Eagle Flight N/A Moderate Spring
Edge of Nowhere N/A N/A Spring
Elite Dangerous: Deluxe Edition $59.99 Intense 3/28/2016
Esper 2 $9.99 Comfortable 3/28/2016
EVE Gunjack $9.99 Moderate 3/28/2016
Eve Valkyrie Founder's Pack $59.99 Intense 3/28/2016
Fantastic Contraption N/A N/A N/A
Fly to KUMA $14.99 Comfortable 3/28/2016
Herobound SC $9.99 Comfortable 3/28/2016
I Expect You to Die N/A N/A N/A
Job Simulator N/A N/A N/A
Keep Talking and Nobody Explodes $14.99 Comfortable 3/28/2016
Lucky's Tale Bundled Moderate 3/28/2016
Omega Agent $14.99 Intense 3/28/2016
Pinball FX2 VR $14.99 Comfortable 3/28/2016
Project CARS $49.99 Intense 3/28/2016
Radial G $24.99 Intense 3/28/2016
Rock Band VR N/A N/A N/A
Rooms $14.99 Comfortable 3/28/2016
Shufflepuck Cantina Deluxe VR $9.99 Comfortable 3/28/2016
Smashing the Battle $19.99 Moderate 3/28/2016
The Climb $49.99 Moderate April
Vanishing of Ethan Carter N/A Intense 3/28/2016
Vektron Revenge $9.99 Moderate 3/28/2016
VR Sports N/A N/A N/A
VR Tennis Online $24.99 Moderate 3/28/2016
Windlands $19.99 Intense 3/28/2016
 
Digital Foundry: Oculus Rift Review:
3VNQRau.jpg

Oculus Rift: the Digital Foundry verdict
From a hardware perspective, Oculus Rift delivers. As a spectacles wearer with less than stellar experiences using the Crescent Bay prototype, I was concerned that Oculus may have lost pace compared to the more comfortable HTC Vive and PlayStation VR, but the final hardware delivers. Image quality is up there with the best, latency in motion response is a non-issue (a rapid shake of the head during gameplay confirms this - the image remains perceptually rock solid) and the integrated headphones are way, way better than I thought they would be. The headset is well-designed, build quality is good and the immersive experience overall is breathtaking.

There's also much to commend in the platform Oculus has delivered, in terms of the wide scope of its content, the (almost) fully integrated VR interface, and the way in which the vast majority of games just work, even on the min-spec PC hardware platform. There's an almost console-like level of accessibility here that guarantees a great experience with minimal effort. There's also the notion that VR is going to revolutionise more than gaming alone - the wealth of freebies in the Oculus store is a great touch in this sense. It gets you excited about the future of the platform, enough that you want to share the Rift with family and friends.

The overall offering feels very different to SteamVR right now - which is a wholly games-based enterprise. Of course, much of that is down to the spec differential with the HTC Vive. The Rift has no 3D controllers at launch, so games based heavily on 3D interactivity are mostly non-existent. There's nothing as ambitious as Budget Cuts or Job Simulator on the Oculus Store. There are no 'walkabout' room-scaling games (at least, right now) because the Oculus camera is not as functionally rich as Vive's laser-tracking lighthouses. From what we've played so far, Vive's launch catalogue focuses on those strengths, while Oculus Rift is very much about the seated VR experience - which many may prefer. In theory, Vive can do everything the Rift can and more, but it's interesting to note a large degree of segregation in the launch line-ups of both devices, with only Elite Dangerous accommodating both. A software head-to-head will have to wait, for now.

But in the meantime, I can safely say that those who've pre-ordered the Rift are unlikely to be disappointed with the quality of the end product and the experience it delivers - VR is like nothing you've ever experienced before. It's been almost three years since I first took delivery of my DK1 Kickstarter unit. Back then, the hardware wasn't up to scratch, the experience didn't live up to expectations and I felt that Oculus had a real mountain to climb in turning what was clearly experimental hardware into a consumer-ready product. The great news is that Oculus has done it. The Rift is highly recommended, and I can't wait to see where this revolutionary technology takes us.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-oculus-rift-review

По моему надо брать =)
 
Назад
Сверху