Wii U Nintendo Wii U

  • Автор темы Автор темы ScooloV
  • Дата начала Дата начала
Или марио не перепрыгнул пропасть?!:bucktooth:
 
совсем от телека отогнали?)
Примерно так:
NO1Nira.jpg


Vova, купи более ёмкую батарейку для пада за 1500 руб. На ней до 8 часов играть можно.
 
аа, не знал, что ты на паде играешь) совсем от телека отогнали?)
На телике удается часик поиграть :)
Vova, купи более ёмкую батарейку для пада за 1500 руб. На ней до 8 часов играть можно.
Я ее пока не видел в свободной продаже, на остальное пока лень замарачиваться и всё равно она когда-нибудь сядет :)
Сейчас пад заряжаю раз в два дня.
 
qol_sensor.0.jpg

Начинает потихоньку появляться первая информация о планах Nintendo по внедрению своей программы Quality Of Life (QOL), о которой давно в интернетах ходят разные слухи. Достоверно пока не известно, что же из этого в конце концов получится и чего добиваются Нины. Пока узнали, что безконтактный сенсор разрабатывает компания ResMed. Считывая через радиоволны информацию с человека, он передает ее для обработки в облако, и конечные результаты поступают уже на мобильные устройства или "специальные" игровые приставки (в нашем случае WiiU/3DS). Собирается ли Nintendo как-то использовать это в играх - неизвестно. Остальную информацию читайте здесь:

Nintendo revealed first details about its health-focused QOL platform, which stands for "quality of life," announcing a new sensor that monitors and analyzes you while you sleep.

In a presentation, Nintendo described the QOL device as having "five 'non' sensing" features: It will be non-wearable, non-contact (meaning it doesn't need to touch your body), non-operating, non-waiting and non-installation. Essentially, the device is designed to operate on its own, without much set-up.

The QOL device is designed to monitor a user during sleep. Using radio waves, the device reads a user's movement, heart rate, respiration and fatigue, and sends that data to servers to be analyzed. The QOL system will connect with smart devices and "dedicated video game devices," presumably Nintendo's Wii U and 3DS systems, via the cloud. Services designed to improve health and quality of life, through diet and exercise, for example, will be part of the QOL system.

Nintendo is partnering with U.S.-based ResMed, a manufacturer of "medical equipment for treating, diagnosing and managing sleep-disordered breathing and other respiratory disorders." Its QOL device is slated to launch sometime in 2016.

Nintendo president Satoru Iwata announced the company's plans to expand its business into the health market earlier this year, with the hopes that it can improve "quality of life through entertainment."

"[D]efining a new entertainment business that seeks to improve (quality of life) creates various possibilities for the future such as 'learning' and 'lifestyle,' but it is our intention to take 'health' as our first step," Iwata said at the time. "We wish to achieve an integrated hardware-software platform business that, instead of providing mobile or wearable features, will be characterized by a new area of what we like to call 'non-wearable' technology.

Iwata said Nintendo planned to go beyond what it attempted with exercise software Wii Fit, and was "considering themes that we have not incorporated to games for our existing platforms" with the aim to create a new market.

"What is generally good for health requires some kind of effort to be made by the individual," Iwata said. "This is where our strength as an entertainment company to keep our consumers engaged and entertained comes into play, assisted by the non-wearable feature, which is the biggest differentiator of this new business field, as well as user experiences that integrate into people's daily lives, all of which help us overcome this difficulty. If we do indeed succeed in doing so, we will be able to provide feedback to our consumers on a continual basis, and our approach will be to redefine the notion of health-consciousness, and eventually increase the fit population.

"While we feel that this is going to take two to three years after its launch, we expect the QOL-improving platform to provide us with new themes which we can then turn into games that operate on our future video game platforms, too," he said. "Once we have established such a cycle, we will see continuous positive interactions between the two platforms that enable us to make unique propositions."

http://www.polygon.com/2014/10/29/7130107/nintendo-qol-platform-sleep-monitor
http://www.nintendo.co.jp/ir/library/events/141030/05.html

Рекламное видео от ResMed:
 
Кто-нить имеет опыт покупки/эксплуатации WiiFit U со всей монтаной (доска, фитометр)?
 
На WiiU/3DS обещают внедрить функцию "предзагрузки", по типу XBOX ONE. Первой "предзагрузочной" игрой будет Super Smash Bros U:
lzr00dh.png
 
А на PS4 есть?
 
Уже инвесторы задают вопросы Ивате о пресловутом "region lock" на WiiU/3DS:
Q4: At present, your company's hardware and games make use of region-locking, by which games purchased in one region cannot be played in another region. Are there any plans to unlock this restriction?
A4: Iwata: The game business has a history of taking a very long time with localization among other things, such as having to deal with various issues of marketing in each particular country, or games that have made use of licensed content that did not apply globally, and had all kinds of circumstances, so to say, that region-locking has existed due to circumstances on the sellers' side rather than for the sake of the customers. In the history of game consoles, that is the current situation. As for what should be done going forward, if unlocked for the benefit of the customers, there may also be a benefit for us. Conversely, unlocking would require various problems to be solved, so while I can't say today whether or not we intend to unlock, we realize that it is one thing that we must consider looking to the future.
Как всегда, переливание из пустого в порожнее, ссылки на разные культуры и ограничения (что же это за "игры" такие от Nintendo, что разрешены в Европе и запрещены, например в USA?), правовые вопросы и тп, но в конце вроде бы пообещал рассмотреть вопрос. Ну это же дикость какая-то, прилетел из Европы в Японию со своей портативкой (свободно перемещаемой по всему миру!!!), купил там игру, а поиграть не можешь - ограничение видите ли =) Боитесь напороться на суды и тд, возложите возможность установки region-lock-а на издателя игры, пусть у него голова болит.

Петиция по поводы отмены лока здесь:
https://www.change.org/p/nintendo-stop-region-blocking-make-the-3ds-and-wii-u-region-free
 
Если бы все валюты были по одной цене, то не было бы регион лока :)
 
Если бы все валюты были по одной цене, то не было бы регион лока
Это ты Sony и Microsoft скажи =) А вообще шанс на отмену есть, примерно как у героя Керри из "Тупой и еще тупее":
a-chance.gif
 
Это ты Sony и Microsoft скажи =) А вообще шанс на отмену есть, примерно как у героя Керри из "Тупой и еще тупее":
a-chance.gif
МС вообще в деньгах купается, им эти потери на разнице курсов мало интересны. Сони тоже изображает из себя крутую. Вот рубль продолжит падать и европейцам станет выгодно покупать из нашего ешопа, если у нас цены не поднимут :) При долларе 30 руб наша цена в 2500 за игру слишком большая, а по 42 уже нормально, при 50 будет шоколадно :)
 
Уже инвесторы задают вопросы Ивате о пресловутом "region lock" на WiiU/3DS:
молодцы!! регион-локк на портативоной консоли это нонсенс. ДСка нормально без этого обходилась
слышал версию о том, что лок ввели из-за дополнительного лицензирования музыки.. вообщем чушь какая-то
 
Т.е получается, что японцы и америкосы лучше нас, раз должны платить меньше?
Изначально для каждого рынка своя цена. И конечно, американцы лучше всех наций, ты разве не знал :)
 

Похожие темы

  • Закреплено
Ответы
4
Просмотры
460
Ответы
55
Просмотры
8K
Ответы
121
Просмотры
20K
  • Закреплено
Ответы
39
Просмотры
13K
Назад
Сверху