Sony раскручивала раскручивала, да и дораскручивала что теперь чуть ли не все стартовые тайтлы поддерживают функцию этого джоя. Причём начиная от мини игр, заканчивая полной заменой управления. Обсуждаем в этой теме конкретные примеры применения Sixaxis в играх на PS3. Как оно хорошо или плохо и вообще стоит ли того.
Насколько я знаю из ближайших релизов поддержка гироскопов присутствует в Лэйр и Хэвэнли Сворд. Гироскопы это удобная вещь для шутеров,авиасимуляторов и экшенов тоже.
не играл на пс§, но играл на компутере с подобной фичей. джой от логитек. улавливал наклон в 4 стороны. играть 5 минут прокольно, потом напрягает. про точность и шутеры можно забыть у сони, судя по последним рекламным роликам. не только наклоны, но и повороты. да и еще перемещение в простанстве. типо джой поднять навер/опустить в низ и поднести вперёд/назад к/от телевизора. пока думаю, что такое не возможно, или зачем тогда у вия сенсор бар? последнее мной услышаное, вроде на геймспоте ролик показывали с тестированием сиксиса и блэзинг энжелс. короче им не понравилось
В Motorstorm после того как вы разбились, можно крутить джойстик и остатки машины будут повторять его движения (можно даже бросить джойстик). В Tony Hawk почти тоже самое только движением джойстика мы будем управлять кручением доски. В CoD3 отбиваемся от врагов и устанавливаем бомбы. В NBA2K7 прямо джойстиком забрасываем мячи. В Warhawk и Lair и так все понятно. Точно есть поддержка в RR7, и ее точно нет в Gundam. А вообще поддержку sixaxis обещают в каждой игре на PS3.
Для начала немного конкретики из обзоров с Gamespot. Tony Hawk's Project 8 7.3 The PlayStation 3 version of the game distinguishes itself by offering complete support for the Sixaxis controller's motion-sensing abilities. You can set it to just control functions like balancing, if you like, or you can move and execute tricks with it, as well. It works, but it lacks the precision offered by the D pad, so it's a neat experiment that's pretty good at showing off what the Sixaxis is capable of, but you probably wouldn't want to play through the game this way. Genji: Days of the Blade 6.4 Genji does support the Sixaxis controller's unique gyroscopic features by optionally letting you perform your evasive maneuvers by jerking or shoving the controller in different directions. This is somewhat novel at first, but you'll also likely find your character dodging around unintentionally once in a while. There's no sensitivity setting to try to fine tune this feature, either, so the motion-sensing aspect of Genji: Days of the Blade feels thrown in, like a gimmicky alternative to the standard controls. The option is tellingly set to off by default. Meanwhile, the Sixaxis' omission of a rumble feature probably won't go unnoticed here if you've played Genji for the PS2 or the many other games like it, with their dramatic clashes of steel that seem to invite some sort of tactile feedback. Call of Duty 3 8.2 The motion-sensing capabilities of the Sixaxis are used in a couple of ways, but none of these add much to the experience. Rather than just hitting a button to plant a bomb and then running away, you'll need to hit a button, rotate the controller a few times to insert the fuse, and then hit a button to arm the bomb. There's also a close-quarters battle mechanic that takes place when you're surprised by an enemy. These scripted events have you rapidly tilting the controller left and right to fight off your attacker and then pressing a face button to finish him off. Some of the scenes look pretty cool, but the mechanics are boring and there are less than 10 of these situations in the entire game, so they're rather worthless. Not all of the game's action takes place with you on foot. There are a few missions that place you in the driver's seat of a jeep, and it's your job to follow the checkpoints and avoid enemy fire while escaping from an area or rescuing hostages. The driving missions aren't particularly exciting, but driving by holding up the Sixaxis and using it as a steering wheel is pretty fun. Resistance: Fall of Man 8.6 It's worth noting that the motion sensor in the PS3's stock Sixaxis controller is put to limited but oddly likable use in this game. For instance, there's this one ghoulish Chimera creature that attempts to sidle up to you and grab you by the throat. Should you let this happen, you can shake the controller to break free from its grip. Because this effect is used sparingly, it's surprising and effective. In multiplayer matches, you might also catch fire if you're torched by an enemy flamethrower. You can't stop, drop, and roll, but by shaking the Sixaxis, you can put the flames out. It's a simple, fairly intuitive way to make you feel a bit more connected to what's happening onscree. NBA 07 4.9 NBA 07 uses the Sixaxis' tilt-control to let you perform spins, jukes, and crossovers. There are no tilt-control moves on defense. Rotating the controller clockwise causes your player to spin left, while rotating it counterclockwise makes them spin right. Moving the controller left or right performs a crossover in the corresponding direction, and juke moves are done by pushing the controller forward or pulling it back. Spin moves feel pretty natural and are easy to do, but crossovers and jukes require a lot of force to perform, and the game frequently fails to respond to the movement of the controller. Because it's so much easier to get to the rim by chaining together moves with the right analog stick, there's no reason to use the tilt-control functionality once the novelty of being able to control a player onscreen by spinning the controller wears off. NHL 2K7 8.3 The Good: ...; some new sixaxis tilt control features that are relatively amusing. A couple of amusing Sixaxis control functions are the only real bonus to the package this time around, though they're certainly not anything special enough to make you consider the game again if you've already bought it this year. If you're wondering how the PlayStation 3 version of the game differs from its Xbox 360 counterpart, it's the addition of a couple of Sixaxis functions that give this version a bit of extra oomph. When playing defense, you can shove the PS3 controller forward to check another player. The timing is a bit strange at first, and for the first hour or so of play, you may wonder if it's even working. The trick is to line up your check very carefully and then time the push forward to lay it in. When it works, it's satisfying, though it isn't any more fun or useful than just pushing the check button on the controller. However, the crease controls are considerably more fun. As was the case in NHL 2K6, by pressing down on the R3 button, you can switch to a behind-the-back camera view and take direct control of the goaltender. The same functionality applies in this version, but with the PS3 version, you can move the goalie back and forth and pull off the various goalie moves simply by turning and tilting the controller. Again, it's not necessarily a better option than the previous analog stick movements, but this does work considerably better than the checking. The movement sensitivity is also just right. The new Sixaxis controls, while nothing overly spectacular, are also a neat bonus. If you already bought the game on the 360, there's nothing here that makes it worth buying a second time. Tiger Woods PGA Tour 07 8.2 The Sixaxis' motion-sensing capabilities aren't put to the test here. You can add spin to the ball by holding L1 or X and rotating the controller in the direction you want the ball to spin. This method works just fine, but the game's not really any better for its inclusion. P.S. Если кому не жалко, переведите для неанглочитающей аудитории самое основное. А то я что-то сейчас уже не в состоянии. Лекс похвалил. Офигеть!
Джой можно крутить как угодно и он адекватно на это реагирует, по всем осям. Но на передвижение в пространстве (ниже/выше ближе/дальше) он не реагирует. Но в любом случае для фанов ящика это отстойная и лишняя фича. Не можно, а нужно.
http://www.gamespot.com/pages/features/onthespot/index.php вот это видео(для стрима нажать справа) 47я минута посмотрите на сискасис 1h.50m сисасис в моторсторме http://www.gamespot.com/pages/video...id=6161080&rgroup=ps3launch_index&tab=related тут тоже видно применение сискаксиса
На данный момент все игры показывают что это фича непонятно зачем нужная. Ну конечно надо посмотреть на гонки и леталки может там оно и будет хорошо. Хотя тоже не факт. Во всех остальных случаях она бессмысленна и выглядит как что-то что приделать только для того чтобы было и чтобы оправдать отсутствие обратной связи. Возможно позже её и придумаю реализацию достойную в играх, но вот сама особенность технологии и её реализации в PS3 таких возможностей даёт не много. Хотя думаю используя скажем камеру в дополнение к Саксу можно получить достаточно неплохие результаты по позиционированию сравнимые с тем что у Nintendo есть в Wii.
Думается мне очень прикльно будет управлять драконом с таким джоем) М...мне интересно, а как его задействуют в африке?
Бессмысленно обсуждать Sixaxis, пока каждый не попробует его в деле сам. А то, получается как в анекдоте про четырёх слепых слонов и человека.
Сенсор движения я бы не назвал лишней штукой. Кому не нравится, тот может не пользоваться, никто ведь не принуждает. Зато MotorStorm с этими сенсорами сильно повышает игровой fun-фактор, при управлении на обычном аналоге - игра скучна, но стоит переключиться на гироскопы и всё меняется на корню, играть становится весело, ещё была бы вибрация, то было бы просто замечательно! =)
VaaN, а мне подумалось об охоте. Тоесть не о охоте на животных человком (буэ...), а охоте гепарда допустим за антилопой...моневрировать ждоем по саване...Мрффф...Хочу. Paninaro, однозначно. Африка и Лэйр это то чего действительно жду.