Игровые приставки следующего поколения

Интересно Лайв оставят и просто переведут на новую консоль или будет другой ? не хотелось бы, чтоб было как с первым боксом.
 
От товарища, который раскопал гигагерцы WiiU
If you want more evidence that MHz isn't everything, a little birdie points out that Durango (Xbox 720) is specc'ed to have a 1.6GHz CPU.

Food for thought. (And don't bother asking me who that little birdie is.)
Marcan is one of the key members of failoverflow and a lead hacker in the Wii/Wii U scene. He apparently has some sources in the know, aside from confirming the exact specs of the Wii U himself through hacking means.

source. https://twitter.com/marcan42
 
that Durango (Xbox 720) is specc'ed to have a 1.6GHz CPU
Значит наверно откажутся от IBM и Power PC. Будет как у ВиЮ out-of-order процессор. Некоторые мобильные Core i7 от Интела тоже вот на 1.7Ghz работают (с турбо-бустом больше).
 
Не знал куда лучше поместить новость, наверно продублирую в две темы Игровые приставки следующего поколения и Nintendo Wii U

Процессор Wii U работает на частоте 1,24 ГГц, а графика — 550 МГц

Связанные соглашениями о неразглашении некоторые разработчики игр выражают удовлетворение, а другие — неудовольствие относительно технических характеристик игровой приставки Wii U, но точных данных об архитектуре и производительности CPU/GPU до сих пор не было. Большая часть разработчиков указывает на слабый CPU (среди последних — создатели Tekken Tag Tournament 2, свидетельствующие о низкой частоте процессора).

Недавняя статья хакера под псевдонимом Marcan, имевшего отношение ко взлому Wii и PS3, даёт точные показатели частоты вычислительных компонентов новой приставки Nintendo, до 6 цифр после запятой: «Ровно 1,243125 ГГц. 3 ядра типа PowerPC 750 (аналогичных Wii Broadway, но с увеличенным объёмом кеш-памяти). Чип GPU работает на частоте 549,999755 МГц».

62d6u6ll.jpg


Разборка Nintendo Wii U (iFixit)

Данные Marcan имеют существенный вес — этот человек принимал участие во взломе оригинальной консоли Wii, будучи членом команды Team Twiizers, и был частью fail0verflow, которая обошла защиту PlayStation 3. Будучи спрошенным о том, как он получил эти данные, хакер отказался открывать детали, отметив лишь, что это не утечка из каких-либо источников, а сведения, полученные путём взлома консоли. Сам комментарий говорит о том, что Marcan добился некоторого прогресса в процессе раскрытия технологических секретов Wii U. Аппаратное сходство с предыдущей системой дало хакерам хороший старт.

Комментарии Marcan подтверждают более ранние сообщения о происхождении CPU — похоже, ядра в самом деле очень похожи на архитектуру Broadway в чипе приставки Wii, который, в свою очередь, берёт начало с IBM PowerPC 750, впервые представленного в 1997 году. Ядро было весьма прогрессивным во время дебюта приставки GameCube в 2000 году, затем его частота была увеличена до 729 МГц в Nintendo Wii 2006 года. При переходе на Wii U частота была почти удвоена, число ядер возросло в 3 раза и, согласно данным Marcan, расширен объём кеш-памяти. Сообщается также, что в архитектуру были внесены и другие изменения вроде поддержки внеочередного исполнения команд, чего нет в процессорах Xbox 360 или PlayStation 3.

Хакер говорит, что процессор IBM носит внутреннее кодовое имя Espresso (что уже звучало в предыдущих утечках), а графический чип AMD называется Latte (это новая информация).

wiiu1.jpg


Разборка Wii U от самой Nintendo показывает, что CPU выглядит миниатюрным в сравнении GPU — последний примерно в 5 раз больше по площади. Если отбросить 32 Мбайт быстрой памяти eDRAM, интегрированной в GPU, то речь идёт, пожалуй, о графике Radeon с 320—400 потоковыми процессорами. Частота, по данным Marcan — 550 МГц.

Данные указывают на то, что Wii U является эволюционным развитием оригинальной Wii — архитектура была значительно ускорена и переориентирована с целью сохранения полной аппаратной совместимости с предыдущей консолью. Это хорошая новость для существующих владельцев библиотеки игр и периферии Wii, но несколько разочаровывает тех, кто надеялся на существенное превосходство системы над текущим поколением приставок Sony и Microsoft.

Если говорить о частоте, то стоит вспомнить, что Xbox 360 обладает трёхъядерным процессором, работающим на частоте 3,2 ГГц, причём каждое ядро обладает аппаратной поддержкой двух потоков. Однако Marcan отмечает, что процессор Wii U не следует недооценивать, принимая во внимание лишь рабочую частоту — несмотря на то, что она достаточно низкая, прямо сравнивать её с CPU Xbox 360 — это всё равно, что делать вывод о преимуществе неэффективного Pentium 4 над последующей серий процессоров Core только на основе частоты.

Он отмечает, что Espresso поддерживает внеочередное исполнение команд, имеет заметно более короткий конвейер и в результате должен обеспечивать заметный выигрыш по показателю исполнения команд за цикл в большинстве случаев. Впрочем он также добавил, что процессор имеет слабые блоки SIMD (это может несколько компенсировать GPU). Хакер отметил, что процессор Wii U не стал огромным событием, но утверждать, что он существенно хуже, чем CPU в Xbox 360, нельзя — это не так.

5xq2zlv5.jpg

Здесь стоит привести ещё одно соображение относительно сравнения СPU в Wii U и Xbox 360. Площадь ядра CPU в Wii U составляет всего 33 мм2, при этом площадь процессора Xenon в объединённом чипе CPU/GPU консоли Microsoft составляет целых 70 мм2. То есть весь процессор Wii U занимает примерно ту же площадь, какая отдана лишь под одно ядро CPU в Xbox 360 с учётом кеш-памяти L2. Оба процессора, как считается, производятся с соблюдением 45-нм норм, так что в процессоре Wii U определённо меньше транзисторов (даже если предполагать дизайн с существенно более плотным размещением транзисторов). Конечно, архитектура может быть эффективной, но не настолько, чтобы считать CPU новой консоли быстрее, чем Xbox 360 — по-видимому, это и делает сложным работу разработчиков с Espresso.

Источники: www.eurogamer.net
http://www.3dnews.ru/news/638627
 
Xbox 720 and Playstation 4 features and upcoming games revealed
The next-generation of consoles have been highly documented, but that is about to be an understatement with the amount of Xbox 720 and Playstation 4 information just revealed.

According to a report from Gaming Bolt yesterday, a source with closing working knowledge of both the Xbox 720 and Playstation 4 projects has revealed major details regarding both systems.

To start, the new system from Sony will not be called the Playstation 4, which had been reported weeks before.

The new console, which is codenamed Orbis, has received a title that will reflect the direction Sony wants to take with the system.

"Sony is near the middle end part of their Project Orbis, their next generation PS4. It will not be called Playstation 4, [as] teams have started to call the final name as Omni. Omni will reflect their new hardware and content delivery philosophy.

"Omni will be 'very capable' of [displaying] modern day graphics compared to a Direct X 11 level of technology like Unreal Engine 4 and Frostbite 2. Compared to Wii U, it is better, but not the biggest leap in the world according to developer friends of mine.

"The key is the Omniviewer, a thin, lite and slick head mounted autosteroptic display that can track the users head and presents a 360 image view with semi transparent AMOLED screens. This can turn any TV into a 3D TV, as well as add extra augmented reality information outside of the TV screen.

"One application from an entertainment perspective seeing movies in 2k, 4k or IMAX resolutions as their original size where you have to move your head to look at the full picture being displayed. [It will also be able to] synch with the Vita.

"The new controllers, whether it’s the Duo-Moves or the Classic DuoShock, will have pulse sensors in the grips for biofeedback gameplay. Plans are a Basic Unit with 160 gigs and just the system with controller at $350-$399 and one with the Omniviewer and a pack-in game for $450-$499. Aims are for a September 2013 launch," the report stated.

Titles that will be debuting with the system are "Uncharted 4," "Killzone 4," among others.

"Known first party games in development for Playstation Omni are: Next Gen 'Uncharted,' Next Gen 'Siren,' 'The Boydguard,' 'Wipeout' Omni, 'Bump In the Night,' 'Killzone 4,' 'Gran Turismo Prologue,' Next Gen 'Media Molecule,' 'Omni Fitness,'" the report stated.

On the Microsoft side of things, it looks like the Xbox 720 will be delivering a gaming system that will more than double the power output of the Omni and Wii U.

"[Xbox 720 is] slated to be the most powerful out of all the next-gen consoles. [It will be] about 4 to 6 times more powerful than Wii U and 2 to 3 times more powerful than Playstation Omni. The project has gone through many name iterations and will not be decided on until shortly before it’s E3 unveiling.

"They are thinking of 'soft launching' it Holiday November 2013 and then have a full blow out in the summer. All units will come with Kinect 2 built in which can track up to four people, all objects in the living room, clothing, face structure and fingers. It can also understand different voices and has its own PPU.

"In 2014, Microsoft will introduce the 'LiveWall,' a omni-projection unit that will allow game environments to be projected nearly 360 degrees around the user. Using Kinect 2, they have two demos of one that is a battlefield RTS and one that is a kung-fu game with guys attacking all around.

"The LiveWall can also project different images on the wall, so people can play different games on different walls. Microsoft is prepared to champion this unit as a cheaper and more effective alternative to wearing a 'goofy, stupid VR' headset to combat Sony’s Omniviewer while Sony is going to point out the low resolution quality and the lack of privacy.

"The system is going to be very expensive in the $499 range so Microsoft is planning on using a remodeled Xbox Live (Possibly renamed X-Box Life) [and will] offer a Pro (Gold) subscription [with a] two or three-year contract to sell with the unit at $300 – $399.

"The final goal with the tech is to shrink the system on a chip down enough so it can be put into tablets, PCs and Smart TVs so that all devices are Xbox ready," the report stated.


Finally, the games that will be accompanying the two Xbox 720's will include the initial "Halo" trilogy remade in HD and "Fable 4."

"Known first party Xbox Next games: 'Halo' Trilogy Remake, 'Chief Samurai' by Rare, 'Project Gotham Racing,' 'Kinectimals 2,' 'Rise,' 'Carnival Park,' 'Fable 4,'" the reported stated.

There are more titles which have been confirmed for next-generation systems as well, but the most important thing to remember about all of this is that it's only rumor and nothing has been confirmed from either side.

What do you think about the two next-generation consoles?
http://www.examiner.com/article/xbox-720-and-playstation-4-features-and-upcoming-games-revealed
 
Анчартед 4 странно смотрится в списке, если вспоминать слова и политику Naughty Dog делать новый франчайз для каждого поколения. Может, отдадут новой студии? Из всего списка скрещу пальцы только за Сирену. Если действительно будет, то куплю без вопросов. В ином случае велика вероятность, что консоли со всеми этими приблудами пройдут мимо меня.
 
Даже не знаю из какого места высасывали эти слухи, обсуждать такое несерьёзно :) Прямые конкуренты не могут позволить себе сделать консоль слабее в 2-3 раза, чем у другого, разработчики задолбаются затачивать мультиплатформу :)
 
Playstation Move + Eyetoy + Projecting Mapping:


 
Возня по поводу новых приставок начинает набирать обороты. Playstation Lifestyle собрал всю инфу о PS4:
ps4uncovered1.jpg

With the PS4 probably coming out next year, and certainly no later than 2014, we’ve been digging around looking for the inside scoop on what exactly you should expect. All of the following is based on publicly available information, rather than shady secret anonymous sources where you have to trust us because we’re games journalists (ha!).

Due to the size of this post, it has been split up into sections, feel free to scroll to the ones that interest you, or read the whole article to get the full picture.

First off, PSLS has uncovered a job listing for a ‘Lead Systems Engineer’ that “will act as an industry expert and a leader in systems level development on PlayStation platforms”, which includes “hands-on low-level research on cutting-edge hardware”. Basically, the job listing heavily hints that the Lead Systems Engineer will be working on future PlayStation hardware – that is, the PlayStation 4 or Orbis.

So that’s why the fact that the advert lists “experience on GPGPU programming” as required is rather interesting. A previous job listing for a Staff Compiler Engineer at SCE’s US R&D team for “current and future platforms” also talks about GPGPUs, as does this Technical Account Manager job. So does a Sony London job, but we’ll get to that later.

GPGPU – What it is:

General-purpose computing on graphics processing units (GPGPU) isn’t an entirely new concept – it’s been used in super computers for a while and Nvidia has been pushing the tech heavily with its Tesla Personal Supercomputers that use their CUDA parallel computing architecture. The trend of using a GPU for more general purpose stuff came into being in 2006 – right when this generation of consoles began, meaning they missed out on it – and has become increasingly popular. Most importantly, the Wii U also uses one (although with arguably weak chips).

In its most basic terms, what a GPGPU is is a GPU that also handles stuff that a CPU would do. Nvidia’s Sanford Russell explains the traditional GPU and CPU arrangement as thus (paraphrased by Gizmodo) - ‘If you were looking for a word in a book, and handed the task to a CPU, it would start at page one and read it all the way to the end, because it’s a “serial” processor. It would be fast, but would take time because it has to go in order. A GPU, which is a “parallel” processor, “would tear [the book] into a thousand pieces” and read it all at the same time. Even if each individual word is read more slowly, the book may be read in its entirety quicker, because words are read simultaneously.’
gpu-computing-image-11.png

GPGPU – In Gaming:

The true impact this will have on games will depend on the chips themselves, but GPU consultants and researchers Nullpointer explained the benefits of a GPGPU in a slideshow.

“High processing power of the GPUs, the GPUs are very powerful and games, as real time applications, need its power to add performance.” It could also avoid a bottleneck of CPU to GPU transfer time, as well as leading to better AI and game physics.

AMD explained the current usage of GPGPUs in a presentation at their Fusion 12 Developer Summit this summer – the GPGPUs all focus on visual aspects like particles, fluid simulation and destruction. But it has limitations for non-graphics processing with buffers, delays and constrained programming models. The future, however, is bright. Heterogeneous Systems Architecture is the latest take on GPGPUs , which AMD thinks will drastically decrease latency.

“With HSA you can simulate physics on the GPU and get the results back in the same frame.
More objects, higher fidelity.”

Load times could also be minimized significantly as decompression would be far faster. Equally, simulating thousands of troops’ motion across terrain was highlighted as something that would be far easier. AMD ended by saying:

HSA will finally make GPUs available to developers as full-featured co-processors.

Essentially, it means that developers will be able to make the full use of a system’s power, and not have problems like with the PS3′s Cell chip, where there’s a ton of power under the hood, but it’s hard to access.

AMD has long been rumored to be working with Sony on the PlayStation 4.
tesselationeract.jpg

DirectX 11, Tessellation:

The Lead Systems Engineer job also mentions “experience with DirectX11 and compute shaders”, hinting at either DX11 support or aims to offer something equivalent. It’s far from conclusive, so we searched further. The now-closed Sony studio Zipper Interactive were working on a next gen title, something that has been reported and confirmed numerous times before. We’ve uncovered that developer Casey McDonnell worked at Zipper on “next-gen research”. Specifically, he “Researched and documented “next-gen” character art pipeline and tools, including shading, DX11 tessellation, target renders and look development.”

Tessellation is one of the big features of DirectX 11 (nb: DirectX is a set APIs created by Microsoft that massively affects game development and the quality of games). Nvidia sums up what tessellation is:

In its most basic form, tessellation is a method of breaking down polygons into finer pieces. For example, if you take a square and cut it across its diagonal, you’ve “tessellated” this square into two triangles. By itself, tessellation does little to improve realism. For example, in a game, it doesn’t really matter if a square is rendered as two triangles or two thousand triangles—tessellation only improves realism if the new triangles are put to use in depicting new information.

Buzzword benefits of tessellation include – perfect bump mapping, smoother characters, seamless level of detail, scalable artwork. In essence, it makes stuff look much better, with less jagged edges and more depth.

Unity’s CEO claimed that it was “potentially possible” for the Wii U to allow for DX11 equivalent functionality, but that is highly debatable. However, considering Microsoft used the X from DirectX to title the Xbox (the project name was DirectXbox), and both previous Xboxes have used DX, it’s almost guaranteed the 720 will use DX11. That’s why it’s important to hear that Sony are working on an equivalent API if they plan on competing graphically with whatever Microsoft brings out.

Previous Bethesda job ads also suggested that the next generation of consoles will feature architecture built around the latest DirectX 11 APIs.
eightdays.jpg

SCE London Creating a PS4 Graphics Library:

Sony’s London studio is a key studio for PlayStation – their largest in Europe. Having led the development of PS Home and the PS Eye, SCE London is best known for games with ‘broader’ appeals like SingStar, EyePet and, recently, Wonderbook. But core gamers still love them for The Getaway series, and shed manly tears at the cancellation of The Getaway 3 and Eight Days. There’s hope that they could be developing a core game, however, as we previously uncovered that they’re working on an AAA character action game.

One thing is for sure – they’re developing a graphics library for the PlayStation 4. In a job listing (mirror 1, 2) for a Graphics Programmer, they offer “an opportunity to work on the shaping of a newly developed set of graphics libraries which will become the core graphics technology for the prestigious London studio for many years to come“. Continuing: “there is the opportunity to work on cutting edge effects for our new concepts, building on the very latest graphics research“.

Join us in applying cutting edge graphics research in numerous areas to differentiate the visual presentation of our games, and set the bar for the industry:

Real-time Global Illumination of fully dynamic scenes using Instant Radiosity
High fidelity materials and physically based shaders
Fluid simulation and rendering
Volumetric lighting and shadows
Procedural geometry: fur, hair, grass
Advanced post-processing techniques
Next generation particles and volumetric effects
Maintain an up-to-date knowledge of emerging graphical techniques within Sony Worldwide Studios and the wider graphics community
Opportunity to drive forward the direction and quality of the visual effects based on this knowledge
Create viable technical solutions to effects requirements

The job listing also says that “GPGPU experience [is] an advantage”.

It’s clear that they are developing the tools for the next generation of PlayStation consoles, so let’s take a closer look at some of the jargon and what it can tell us anything about the PS4.

Global Illumination, Instant Radiosity

Lighting is vitally important to realism in games, and something that has taken great strides this gen. Having the lighting being dynamic – that is, changing with what you do and what happens, rather than being fixed – is all the more important. Currently, most games handle light and shadows like this – here’s a light source, and here’s the shadow it makes. What they don’t take into account is the reflections and shadows of everything else in the world – think how mirrors in games rarely affect the light levels in the room.

Martin Kinkelin and Christian Liensberger show the outcome of Global Illumination in their overview of Instant Radiosity:
radiositylighting.png

To do this realtime in a “fully dynamic scene” will require a powerful console to be able to pull it off, and will lead to incredible realism with lighting.

In Conclusion:

None of this is of course confirmed and so should be treated as a rumor, however the sheer number of job listings across two continents and an ex-Sony employee’s LinkedIn account adds credence to the findings.

Feel free to discuss your thoughts on what you’ve read, as well as your general hopes for the PS4.
 
Очень интересно. Пока похоже на то, что Сони впихнёт стандартное железо с топовыми фичами (сомневаюсь, что спецификациями). В общем, расклад неплохой, если учесть, что двигать индустрию вперёд финансов у них явно нет. Надежда, что МС выпустит Бокс, на котором это всё можно будет сделать без проблем и добавить еще новомодных эффектов. Вот тогда, может, и будет более заметный прогресс в графике. Вообще, я хочу дикую тесселяцию на всём. Помню, разработчики Кризиса 2, добавив эту фичу в игру дополнительным паком, сказали, что она выборочная, то есть применяется лишь на некоторых объектах (и это сильно бросалось в глаза), объясняя это тем, что ни одна карточка на то время не потянула бы полномасштабную тесселяцию.
 
Очень депрессивная и тупая статейка для чайников и людей, которых возбуждает не осознание красоты картинки, а осознание того, что они замечают фичи из рекламного буклета одного из новых графических ускорителей.
 
Статейка как раз-таки умная, хоть и пустая малек. Умные люди видят технический гений за красивой картинкой, а тупые - видят только "пиксели", коими всю графику и объясняют. =)
 
Все таки Гейб запустим свою Steam-панковскую писи-консоль в 2013 году =) Конкурент для XB8/PS4 будет:
"I think in general that most customers and most developers are gonna find that [the PC is] a better environment for them," Newell noted to Kotaku. "Cause they won't have to split the world into thinking about 'why are my friends in the living room, why are my video sources in the living room different from everyone else?' So in a sense we hopefully are gonna unify those environments. We'll do it but we also think other people will as well."
http://www.afterdawn.com/news/article.cfm/2012/12/09/valve_will_release_pc_console_next_year
 
Все таки Гейб запустим свою Steam-панковскую писи-консоль в 2013 году =) Конкурент для XB8/PS4 будет
Зачем она мне, если есть 5 метровый HDMI кабель которым комп к телеку подключен?
 
это они в каждую свою "консоль" будут винду ставить? мс как всегда в плюсе)
 
это они в каждую свою "консоль" будут винду ставить? мс как всегда в плюсе)

Там же вроде какую-то специальную линукс сборку обещают, разве нет? По идее ведь ничего не помешает поставить эту сборку на любой другой комп.
 
Новая порция слухов и новые кодовые имена XB720 и PS4 от SemiAccurate. Новый бокс проходит уже под кличкой Kryptos, плойка - Thebes. Вроде главный чип бокса Oban должен будет запущен в производство в конце 2012 года, но это бабубшка надвое сказала (какие-то проблемы присутствуют). Чипы для PS4 могут начать производить чуть-ли не с весны 2014 года (!!!), но может и пораньше.
There has been a lot of confusion over the names of the next generation consoles, tentatively XBox Next and PS4. In the hopes of lessening some of this confusion, we present the SemiAccurate guide to the next generation console names.

First up is the XBox Next, and that project name is Kryptos, Oban is the name of the developer test system chip. As we exclusively brought you news of the tape out, and later production. Last we heard, Oban was still scheduled for mass production wafers before the end of 2012, but the problems we outlined could delay that.

The name of the PS4 project is Thebes. As you might have guessed, other than it being an AMD CPU and GPU, we don’t have much more specific details. It is said to be a 28nm part, likely fabbed at Global Foundries or IBM for the first run, and out after Oban. That would most likely be the spring of 2014, but it could be fall of that year too.S|A
http://semiaccurate.com/2012/12/10/confused-about-xbox-next-and-ps4-code-names/#.UMr6cBjw-rI
 
Т.н. некстген всё равно будет нацелен на 30 фпс, Кармак гарантирует
thumb.png
 
Пусть игры научится сначала делать, а потом гарантирует.
 
Интересные ли Кармак делает игры - значения в данном случае не имеет. Вряд ли кто-то поставит под сомнение тот факт, что это специалист высшей категории.
 
Назад
Сверху