Сравнение мультиплатформенных игр

Тема в разделе "Об играх в общем", создана пользователем nitrogen14, 7 апр 2007.

  1. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
     
  2. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623


    После патча 1.23
     
  3. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
     
  4. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
    Жестишково конечно:

     
  5. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
    Scarlet Nexus


     
  6. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
    Вальхалла PC vs PS5



     
  7. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623

    • has RT reflections
    • applies to opaque surfaces and windows
    • reflections change based on roughness and distance
    • no SSR, only cubemaps on glass
    • normals and shape of glass also affect reflections
    • per pixel, so tiny objects can reflect the world if you get closer
    • doomslayer's third person model is reflected
    • particles are reflected on all RT'd surfaces
    • SSR is added when turning on RT
    • SSR + RT can dregrade the reflection quality, but performance is improved and some effects show up when SSR is on, aka, SSR + RT is more accurate
    • in a worse case area, on a 3080 in native 4K, performance drops 33%
    • RT quality changes with the reflection quality toggle
    • ultra nightmare, nightmare, and ultra all have the same RT quality
    • roughness threshold - the lower the value, the more objects being reflective
    • roughness threshold on the top three is .58, 1/2 resolution of render res
    • high setting is .65
    • medium setting has threshold at .65 and reflection resolution at 1/3 of render res
    • low setting has reflect res at 1/2, performance increase by 33%
    • off doesn't affect RT but removes cubemaps
    • low vs rt off - 24% drop
    • ultra reflections at 4k is 1920x1080 reflections (540p on low)
    • if using DLSS, use the highest reflection quality setting
    • consoles use medium setting (1/3 res) at 1800p native
    • consoles use .65 roughness threshold
    • otherwise ultra quality on other settings
    • 4k performance dlss (1080p) has better IQ than consoles (1800p)
    • 1800p quality dlss (1044p) has better IQ than consoles
    • anisotrophic filtering on consoles? we don't do that here
    • Series X has tier 2 variable rate shading
    • VRS not on pc or ps5
    • degrades quality, but boosts performance
    • 4K quality dlss (1440p) about equal to native 4K
    • game uses dlss 2.1, has ghosting trails
    • using dlss 2.2.x removes ghosting
    • NOT TESTED OUTSIDE ONE SCENE! CHANGE AT YOUR OWN RISK
    • dynamic resolution scale works with DLSS, but weirdly
    • quality + drs minimum of 76%, balance is 88%, performance has no scaling
    • use DRS as long as you're not using performance as there's some benefits
    • Ryzen 3600 can hit 120fps+ (and 144fps+) in cpu bound test (3080, 1080p ultra performance dlss (360p))
    • Ultra Nightmare and Nightmare textures needs more than 10GB. not really worth it
    • Texture Pool Size prevents texture pop in (if it even happens).
    • don't use Ultra Nightmare or Nightmare, especially if you have 8GB VRAM or less
    • bug where turning on and off settings fixes stuttery frame rates in menu
    • 2060 can hit ~120fps with everything on ultra (except textures)
    • reflection quality have be boosted by pressing "~" and typing r_raytracedRflectionsTemporalUpscaleQuality 0
    • reflections will be full res and costs 15% at 4k
    • with a cheat engine can improve texture quality in reflections and lower the roughness bias to as low as 0
    • 31% performance hit at 4k with DLSS quality
    • Dictator likes the usage of RT
     
  8. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623


     
  9. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623


    [​IMG]
     
  10. Youra_ha

    Youra_ha Не простой смертный!

    Сообщения:
    7.355
    Симпатии:
    3.194
    Баллы:
    523
    На боксе четче...Сука!:wokepepe:
     
  11. -A-

    -A- Well-Known Member

    Сообщения:
    15.953
    Симпатии:
    3.062
    Баллы:
    623
    А че слабо на ТВ четкость и контраст поднять? =))))
     
  12. Youra_ha

    Youra_ha Не простой смертный!

    Сообщения:
    7.355
    Симпатии:
    3.194
    Баллы:
    523
    Это так не работает и ты это знаешь. Исходник главное.
     
  13. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
    На PS5 стабильней кадровка зато в режиме 120fps, если вы заметили.
     
  14. -A-

    -A- Well-Known Member

    Сообщения:
    15.953
    Симпатии:
    3.062
    Баллы:
    623
    Если ты не сектант, то именно так оно работает =). Особенно если не ставить на паузу и не подходить с луппой к экрану.

    Мне показалось, или вертолет в видосе действительно покакал людьми?
     
  15. Youra_ha

    Youra_ha Не простой смертный!

    Сообщения:
    7.355
    Симпатии:
    3.194
    Баллы:
    523
    Если для тебя работает, ты хуево подкован в "техническом" плане, либо ты похуист и для тебя минимальная разница ничего не значит...в любом случае мне похуй. :cool:
     
    SnV нравится это.
  16. -A-

    -A- Well-Known Member

    Сообщения:
    15.953
    Симпатии:
    3.062
    Баллы:
    623
    Я о том, что Диджитал Фандри это секта чокнутых продаванов.
     
  17. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623


     
  18. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623
     
  19. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623

     
  20. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.332
    Симпатии:
    9.225
    Баллы:
    623