Сравнение мультиплатформенных игр

Тема в разделе "Об играх в общем", создана пользователем nitrogen14, 7 апр 2007.

  1. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Wonderful 101:

     
    Каин нравится это.
  2. Каин

    Каин Crimper

    Сообщения:
    19.756
    Симпатии:
    3.957
    Баллы:
    623
    Хорошее кино :eek:
    The Wonderful 101 Remaster - Switch_PC_PS4 Tested - An Upgrade on Wii U.mkv_20200515_164221.206.jpg
     
  3. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    "Железная леди":



    Код снятия лока на частоту кадров в Switch версии ("Konami код", вводить прямо во время игры):

    [​IMG]

    Иногда и 60fps будет )))

     
  4. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Saints Row The Third Remastered

     
    Каин нравится это.
  5. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623


     
  6. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
     
  7. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
     
  8. Каин

    Каин Crimper

    Сообщения:
    19.756
    Симпатии:
    3.957
    Баллы:
    623
    И такое съедят :joyful:

    [​IMG]
     
  9. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Любишь ты в какашках копаться Каин ))) Это без HD-текстур, которые завтра тока будут, в патче.
     
  10. Каин

    Каин Crimper

    Сообщения:
    19.756
    Симпатии:
    3.957
    Баллы:
    623
    Это DF копался, оно и без текстур-то еле пашет, а ты ещё и HD хочешь :eek:
     
  11. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Ну тут ощущение, что их нет или их стриминг так работает. Впрочем на базовых XB/PS тоже проблем хватает. Но какой-то патч будет, интересно, как он повлияет на картинку:
     
  12. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
     
  13. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
     
  14. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
     
  15. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
     
  16. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Death Stranding PC tech review:



     
  17. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Halo 3 PC:
     
  18. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    Ну хоть получше, чем для ластгена:


    Уровень Ascension вырезали.
    - Ascension mission has been cut.
    - Dynamic resolution w/ temporal up-scaling: 1280x720p is the average but can go lower at 540p or so.
    - Portable mode: capped to 720p when portable.
    - Portable cuts back shadow quality compared to dock, otherwise mostly similar.

    - Lighting tweaked significantly, SVOGI (Sparse Voxel Based Global Illumination) added.
    - Lighting creates more natural sense of darkness/indirect lighting in indoors
    - SVOGI runs at a low resolution on Switch but is scalable (will be used in other versions of the remaster too)
    - Switch remaster comes up closer to PC than the last-gen 360/PS3 version.
    - Certain lighting effects with volumetric properties removed.
    - Per Object and camera blur retained, cinematic DoF also retained.

    - Full destruction model retained but significant impact on performance on Switch.
    - Certain things like foliage sway, destruction etc renders at lower frame rate
    - More foliage present compared to PS3/360 version.
    - Shadow Rendering is very low for foliage/trees compared to PC.
    - Flashlight shadows re present but absent only from the 1st level

    - POM absent from Switch version, it was present in PC/PS3/360 versions.
    - It might come back to Docked more via a patch later.
    - Water Rendering is more akin to the DX11 style rendering.
    - Rendering of underwater areas takes a visual hit with almost everything underwater cut off.


    Performance:

    - Game suffers from frame time spikes which causes near constant stutter.
    - Related to rendering pipeline from the 360/PS3 version which was inherited here
    - Target 30 FPS is reached very often and much better than last gen port.
    - However, heavy during combat frame rate drops significantly to 17~16 FPS
    - Portable plays more or less the same but John prefers playing in portable.
    - Some later missions have temporary minor pauses during combat which the dev have said they will address.

    - Gyro aiming is present and works well.
     
  19. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    24.799
    Симпатии:
    7.398
    Баллы:
    623
    С PC оригиналом сравнили, SVOGI конечно более реалистичную игру света и теней дает:

     
  20. Каин

    Каин Crimper

    Сообщения:
    19.756
    Симпатии:
    3.957
    Баллы:
    623
    Только всё убивается низким разрешением и тормозами.