Игровые приставки следующего поколения

Ничего интересного, но очередной слушок в копилку, разработчик Dragon Age 3 сообщил, что xbox 720 не будет таким же скачком в мощах, как переход с первого бокса на 360, но всё равно круто
http://www.oxm.co.uk/49319/dragon-ag...x-to-xbox-360/
Я честно говоря не понимаю почему люди ждут каких-то чудес от некстгена? Ну не получите вы уровень современных писи (с двумя видярами, мощными 6 ядерными CPU и киловаттными БП) на приставках размером с ноутбук и БП мощностью 150Вт (я думаю это максимум что в них будет). Я рассчитываю на min-mid поддержку(в отношении текстур/кол-ва полигонов) движков Unreal Engine 4/Cryengine 3 и 1080p@60FPS в играх. Да и не нужно ничего больше.
 
Просто все хотят видеть прогресс в 7 лет.
 
Согласен, что чудес не будет, но не согласен, что люди должны перестать желать большего.-)
 
Дайте батлу 4 на х720 и больше ничего мне не надо!
 
Дайте батлу 4 на х720 и больше ничего мне не надо!

Владимир, дай совет как фан серии ? поздно ли сейчас взять ...БФ3 премиум (ну ето тот едишен в котором все ДЛС дают и те которые есчо не появились).
Будет ли онлайн актуален хоть годик есчо или слишком опоздал ?
 
мечты :) Помнишь где то в теме бук за 5000 зелени показывали, вот он может дать такие результаты :) А одна GTX680 уже 1080p@60FPS не сможет на максималке показывать, надо будет снижать качество.

Конечно сейчас интересно как будут поступать приставочники, когда выпускалось это поколение SLI были не ахти на компе, и приставки за счет оптимизации проектов смотрелись хорошо, сейчас поддержка SLI во всех играх на компе и прирост заметный, и как тягаться приставкам со SLI на компе не понятно.

Думаю кто поставит на консоли 2 видюхи, та консоль и будет самой продвинутой :) Но хватит ли смелости у кого то ставить 2 видеокарты, тут уже не понятно :)

http://www.nvidia.ru/object/geforce-gtx-690-ru.html у кого будет что то близкое к этому стоять, тот и будет королем некстгена :)
 
Zografa, Бери не глядя!Батлу 4 еще долго ждать:playboy:
 
мечты Помнишь где то в теме бук за 5000 зелени показывали, вот он может дать такие результаты А одна GTX680 уже 1080p@60FPS не сможет на максималке показывать, надо будет снижать качество.
Так я и пишу русским по белому:
Я рассчитываю на min-mid поддержку(в отношении текстур/кол-ва полигонов) движков Unreal Engine 4/Cryengine 3 и 1080p@60FPS в играх.

у кого будет что то близкое к этому стоять, тот и будет королем некстгена
Королями становятся те у кого игори лучше =) Кстати, гадают, что же может быть у 720 на старте. И вот что нагадали:
1. Timesplitters 4
2. Kinect Sports 3(!!!)
3. Perfect Dark 3
4. Destiny
5. Battlefield 4
6. Mass Effect 4
7. Cyberpunk 2077
8. Killer Instinct
9. Alan Wake 2
 
dimm, ага на это min-mid поддержку можно рассчитывать :)

Короли разные бывают :) Вон Wii к примеру :) Из полноценных консолей если сравнивать, то они на ровне, что PS3, что X360, игры одинаковые, видимого преимущества нет, и одно место занимают по продажам :)
 
Кстати, гадают, что же может быть у 720 на старте. И вот что нагадали:
Из всего списка менее реалистичным мне кажется появление на старте nextgen ящика Cyberpunk 2077. Вроде как в его тизере было написано, что игра выйдет не раньше 2015. Да и разработчики параллельно с ним делают еще один проект, который по их словам ближе к релизу.
 
Меряются терафлопами
Here we go. VG247 has been told that PlayStation 4 has a 33% raw power advantage over Xbox 720, based on information out of CES.

If true, these numbers mean PlayStation 4 will have a 33% raw, computational power advantage over Xbox 720.

If latest rumours regarding next generation hardware are to be believed, the next PlayStation is to be significantly more powerful that the next Xbox.

Developer sources, speaking after meetings at CES, have told VG247 that the next PlayStation, codenamed Orbis, will have a run-capability of 1.84 teraflops. Conversely, the next Xbox, codenamed Durango, will be able to achieve 1.23 teraflops.
 
eveloper sources, speaking after meetings at CES, have told VG247 that the next PlayStation, codenamed Orbis, will have a run-capability of 1.84 teraflops. Conversely, the next Xbox, codenamed Durango, will be able to achieve 1.23 teraflops.
Где-то я уже это слышал (лет 8 назад) =)
CPU Cell Processor running at 3.2Ghz with 7 special purpose 3.2Ghz processors, capable of 218 gigaflops of performance
Backward compatible
GPU RSX at 550MHz 1.8 teraflop floating point performance
256Mb XDR main RAM at 3.2 GHz
256Mb of GDDR VRAM at 700Mhz
Memory Stick Duo, SD, compact flash memory slots
Detachable 2.5 inch hard drive
Support for seven Bluetooth controllers
Six USB slots for peripherals
Supports Blu-ray DVD format
System Floating Point Performance of 2 teraflops
Communication Ethernet, Wi-Fi IEEE 802.11, Bluetooth
Output in HDTV resolution up to 1080p as standard
Sony says the PS3 can do about 2 teraflops – twice the Xbox 360′s power!
Осталось только отрендеренный ролик Killzone 4 показать для полного счастья =)
 
Я тоже почему-то вспомнил про 1.8 TFLOPs на PS3. Однако как-то данные расходятся, не могут быть новые консоли по мощности равны предыдущим.
 
Я тоже почему-то вспомнил про 1.8 TFLOPs на PS3. Однако как-то данные расходятся, не могут быть новые консоли по мощности равны предыдущим.
Это они тогда raw power RSX показали и выдали лапшу на уши. Cell выдавал где-то 200 GFlops.
P.S.
misterxmedia, опираясь на инфу от "своих" инсайдеров, утверждает что XBOX720 будет мощней PS4 =)
Insider Daily. More Xbox Next Specs. PS4 specs detailed. 3.2T with 8gb of RAM and full HSA
Misterxmedia: That is a system!

Well, it was almost the same as we dag :)...there is gonna be 3x SOCs...Will it be hard to port from PC to Xbox Next? Will it be the current situation with multiplatform on 360 and ps3 but only vise versa(180 degree oposite)?
Insider: But omni is still a big jump... It has an

Apu with a fast gpu.. 4 gig of ddr3 and very much the same gddr5 ram.. Cpu cores are x86 but the bus is 256bit/ not 384bit like xbox next.. And only the main gup is full hsa.. 3.2tf console both console use stacking .. But xbox next has an extra venus soc and -alot of edram shared between chips.. We all feel -omni is more of a pc in it design .. Or more of the shelf then durango.. As durango has more modded design .better buss higher memory speeds and extra rendering tech .. Id look at durango as high level -pc and omni as a medium setting pc..
The thing about omni is it will upscale to 4k but the iq is very low in regards to durango. More res dont equal better I.Q. I can see games will scale across wii/xbox/omni with ease. But first party games and some 3rd party will look amazing on durango no doubt you will see a big difference. ;)

But sony has some good dev tools but ms is just more developed.

Insider: And knowing the industry campers on forms ... Lets clear this up!!
Microsoft has massive budget for there Kryptos Project..

And like I have said these "SOC" are only based on Pc gpus buy name and basic specs.. These are not the type of hardware you can purchase at your store.

A lot of money has been invested into these chips.. Power tdp and cooling has been the main factors in there design But also wafer density 28nm chip sizes.

The mars system "SOC" is running @600mhz there is an audio dsp on this chip and a 4 core cpu.. It has 4 cores 1 thread per core. And runs @ 1.8 ghz.. This chip does not run hot its all most identical to the wii u.. But due to the nature of the 8850 gpu. Which is not the same as the pc counter part .. Its gflops is close to 650. This chip has access to the edram and main system ram which is 4gbs of ddr4.

Now the application / real hardware .. Is based on a
venus a dual gpu design. But these are costume designed.. Also not your standard pc part.

Each venus soc ..contains a 4 core cpu which has 4 threads per core. These are clocked @ 2.4ghz.
The gpus are 800mhz with 1.5gbs of gddr5 ram clocked @ 1.2ghz. They are not clocked as high as there pc counter parts. Hense there not of the shelf parts. And do not need the tdp ether.

There gpu each have 1.2tf each. Now each chip has a hardware dsp for rendering future engines that are not possible on pc at this time.. and a hardware blitter
. Which has access to the edram and system memory.

The mars soc uses 40/70 watts
The venus are 80/110watts the external power is 300watts but we are using 230watts or that is what we believe system draw is. Or the hardware techs suggested when we spoke.

Now on paper the whole sdk is around 3.2tf. but with the blitter and dsp the system can produce around 4.2ft on paper.. Which is the second fastest chip even fast performance then starsha. As that is all most identical soc but except it has one higher clocked 8970 gpu.. No blitter no edram and the memory bus is 256bit. Starsha gddr is also 256bit. Starsha is a 3.2tf console. Hence ms design change in december 2012. They changed to
2x venus 9850 spec soc with gddr5 when it was found that sony had updated there design to have more faster ram and gpu. Also the soc in starsha is an 8 core jaguar at 2.0ghz.. But it has two threads per-core.

Like i have said starsha
or thebes is still a massive jump... now oban is not inside starsha .. Oban is the name of the blitter and buss chip that controls the 3x soc in kryptos. Its 384bit and has 550gb/s it was designed to enhance the sysyem for ray tracing and other memory heavy rendering engines "ray tracing" Starsha main design is 4k gaming.. But it will not have special hardware for ray tracing. The reason behind such different
Between the two console company's
Is sony as a whole company need the omni to drive there tv sector 4k tv's 8k but Starsha can not drive iq at 4k or 8k with the iq that 1080p or 2k will have. Yes there is up-scale. Oban is the game changer for ms. You all will see very soon with your own eyes and ears. ;)

MIsterxmedia: so, I see difficulties to achieve 4.2T performance on 2xSOC on Xbox rather than 3.2T on 1 SOC of PS4 in multiplatform games. Is that true? Porting problems ahead for xbox? Xbox will use only 1SOC because 1SOC will be on PS4 and PC or it will scale automatically to 2xSOC on xbox
Insider: starsha = 3.2tf and kryptos 4.2
It would be hard to -archive if it was not for oban design ..

I have heard starsha kits have very bad heating problems due to the gpu + soc not being specialize enough.. I think that has come down to sony not having enough money to invest in rnd.
But fanboy only want to hear what they want to hear.. And pc master race also..
The xbox360 is 8 year old tech.
A lot has happen in the tech word.
With soc design ms.ibm.amd have worked on this design for over two years now.. Oban/venus. they have included bte cpu enabled gpus.. With hsa vte.
There is so much to say but id rather people wait and see it with there own eyes.
I would never say that the gpus are 100% there pc counterparts.
They are modified. And each console has its own power and heat level.. that is why iv said this is not off the shelf hardware well starsha is but only with the gpu.

And also a lot of people are comparing starsha and kryptos by saying that starsha is more powerful well its because you are comparing them to early sdk. Sony
Starsha has been in final sdk since december.. As ms only just got kryptos out to dev at the start of this month.. Omni is in fab right now as Sony are trying to lunch ahead of of ms xbox next, which is going to mass production on the 23th of this month.
http://misterxmedia.livejournal.com/113960.html
Ваще такая чушь все эти слухи =) Надо ждать офф-презентаций.
 
Я тоже почему-то вспомнил про 1.8 TFLOPs на PS3. Однако как-то данные расходятся, не могут быть новые консоли по мощности равны предыдущим.

Почему же, это ведь просто слова, которые из 100 000 000 пользователей ни один не проверит.

"Так Вы тоже говорите." (с) анекдот.
 
Назад
Верх