Grand Theft Auto V

Тема в разделе "Новости игровой индустрии", создана пользователем Medeival, 25 ноя 2010.

  1. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    В ГИ решили, что РПГ по Южному парку интереснее :lemo:
     
  2. Medeival

    Medeival Кен Розенберг

    Сообщения:
    4.643
    Симпатии:
    1.167
    Баллы:
    473
    Такая прэсса - нам не нужна ;)
     
  3. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
  4. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    [​IMG]

    Обещают карту Лос Сантоса, новые скрины, раскрыть нового Нико Беллика и новые подробности. Скорее всего с 1 апреля, но всё же.
     
  5. Ken Rosenberg

    Ken Rosenberg Well-Known Member

    Сообщения:
    7.605
    Симпатии:
    2.949
    Баллы:
    523
    Роки походу решили использовать тактику "ни единого скрина, ни капельки инфы" до самого выхода игры, чтобы все ломанулись в магазины после ее выхода)))
     
  6. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.549
    Симпатии:
    3.862
    Баллы:
    623
    Типа утекшая инфа от работника Рокстар:

     
  7. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    Да-да, концепция 2ух героев это интересно. Отец и сын, можно разные во всём миссии замутить, можно кооперативные миссии сделать (как для двух игроков, так и просто одно задания, в котором принимают участие 2 героя). А сколько подколок и прочего можно добавить в игру благодаря этому. Короче очень интересно получилось бы.

    Только не от работника, а от экс-работника.
     
  8. Medeival

    Medeival Кен Розенберг

    Сообщения:
    4.643
    Симпатии:
    1.167
    Баллы:
    473
    "The protagonist DOES NOT die unlike in the last two Rockstar games." Не совсем понятно, как это? Разве Нико или СДж умерли?
     
  9. Shtrih55

    Shtrih55 Well-Known Member

    Сообщения:
    4.458
    Симпатии:
    280
    Баллы:
    223
    Имеется ввиду игры не из серии GTA. Если не играл еще, то считай это спойлером)
     
  10. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    Блин, ну вот, а ведь я ещё по старому ЛА не ездил=(
     
  11. Medeival

    Medeival Кен Розенберг

    Сообщения:
    4.643
    Симпатии:
    1.167
    Баллы:
    473
    ё... Да шоб их там накрыло ;) Шоб ГТА стала эксклюзивом Нинтнедо.
    РДР одна из их последних игр. Придется выбросить ее не пройдя?
     
  12. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    Medeival, мне это не помешало её пройти, кроме того там не всё так просто) В конце концов, не из-за сюжета же мы играем в Рокстар игры.
     
  13. Medeival

    Medeival Кен Розенберг

    Сообщения:
    4.643
    Симпатии:
    1.167
    Баллы:
    473
    1. Ну это кто как. Если игра короткая, то не страшно, но когда игра на пол-года, а в конце такое... Не зря ГТА лучшая, там такого говна нет!!!
    2. Сэжет в ГТА, лучше чем в 95% всех других игр.
     
  14. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    Я ж написал, тут не всё так просто) Кроме того, ДЛС про зомби проясняет некоторые... эммм... подробности.
    Что не мешает за ним практические не следить и 90% игрового времени не понимать :D Не знаю, я более менее сюжет только из 4ки понял.
     
  15. Shtrih55

    Shtrih55 Well-Known Member

    Сообщения:
    4.458
    Симпатии:
    280
    Баллы:
    223
    Ну там все круто будет, даже учитывая этот факт.
     
  16. Medeival

    Medeival Кен Розенберг

    Сообщения:
    4.643
    Симпатии:
    1.167
    Баллы:
    473
    Да бывает, что сюжет теряется, когда часов 50 не выполняешь сюжетных заданий, а просто играешь, но хуже от этого сюжет не становится.
     
  17. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    30.737
    Симпатии:
    9.403
    Баллы:
    623
    Так, так, R* продолжает накалять обстановку. Еще один "язык"-перебежчик заговорил :) И вот что он поведал:
    We recently caught wind of a massive Grand Theft Auto V rumor and it's almost too good to be true.

    Yesterday I read a very interesting set of details brought forth by a guy named Brendan who claims to be a graphic designs major at Full Sail University. Mr. Brendan claims to have had a 12 month contractual agreement as an intern for Rockstar Games. Mr. Brendan also claims to have gathered a bit of information on the game and has shared a mouthful of details. Mr. Brendan even goes as far as confirming Red Dead Rebellion, Bully 2, and Wild Metal 2.

    Please note that we highly suggest you take the following quoted material with a grain of salt... as a matter of fact why don't you eat a whole bag of it.

    The following quoted material is from Ed Elric (Brendan).

    "Look, what i've seen can't be unseen. I will share with you the things I now know, which can never be erased from my memory, for I just can't hold it in any longer. Asides from a few of my family, I tried not to share this info with but 3 or 4 close friends. But I just....must...maaaann...Let me introduce myself. My name is Brendan. a Graphic Designs major at Full Sail Academy in Orlando, Florida. I'm on my 3rd year and am an abid gamer. Originally born in Miami, I moved away for college to purssue game design. Got a transfer to NJIT (New Jersey Institue of Technology) on internship for accredited service hours due to an once and a lifetime chance."

    "Now The information I share with you aren't another set of pathetic attempts at rumors, 'leaks' or insider talk thats been running rampid on the web, but rather, actual facts I can physically confirm."

    "To make long story short, in 2007, about a few months after the actual trailer reveal for IV, I often thought to myself how nice it would be to if someone were to intern for Rockstar. Thats has to be sweet, you just sit back and watch one of your favourite games being made right in front of you. So thinking to myself, maybe if i applied for an internship (in time before the release of IV), I would not only get the position, I'd also find out all there is to know of about IV in the process with maybe a free advance copy for my time at the offices. So that summer I applied for the position, but sadly and appropriately so, not a response to be had from Rockstar. Realisticly, that was to be expected."


    "And so I let the time pass and eventually forgot about the plan. Fast foward to about late February/early March 2011. Long forgotten, I check my e-mail just to be unexpectedly struck by utter awe. BAM, an intership acceptance letter requesting immediate availibility for a 12-month contractual agreement as a personal office assistant. Nothing more was needed to be said to pursuade me. I was off to the Manhattan offices in New York."

    "Blah Blah Blah....3 months pass......Blah Blah Blah...After months of 'fetch' work (the usually sort this, sort that, get coffee, before actually geting to learn and observe advanced design, texturing, technical protocol and production) I finally became "cool" with some of the guys down at Rockstar NY. No I didn't meet The Houser or anyone like that; but I did chummy it up with some of the assisting animators and programmers. Then my subtle plan was put in motion....."


    "I eagerly sat behind desks waiting any paperwork branded with the initials GTA somewhere on the page. If anything did pop up, I'd put it to the side for later reading or a quick skim through if was an email or there was no time. Most of the time it would just be over-heard conversation amongst employees about what they heard or were told about the game. At the luckiest of times. I got to see NON-FUNCTIONAL gamplay as the programmers were tinkering with things (equests from Rockstar North with certain things in the game (i suppose)."


    "Most of the time the guys are designing some new textures and worlds all day for other games). Rockstar has had GTA V in production since late 2008 and is close to completion. I'd say about 87% done and what they have cooking feels great. Again long story short, for a whole year i lived in New Jesery ,managed the jungle that is Manhattan, was part of the making of GTA V and now I've been back home for three weeks now and the excitement from what i've seen over the past year is mind blowing and have to tell someone and as an intern, i was unpaid therefore, my contract was not a NDA in regaurds to info leaks. SO HERE I AM PASS ON THE KNOWLEDGE!"

    "Am I to be believed? If you choose and I frankly don't care. You are no way inclined to accept what i say at all. That's fine. I'm only here to share what i've seen. I'm doing you a favor. As an intern, I've seen more than I even wanted to see, let alone learn about. As a result i'm now suicidely excited for gaming as an industry. Not only because of GTA V, but as well as confirmation of Red Dead Rebellion (Yes; it's part 3), a new Bully and Wild Metal 2."

    "Now on to the featured presentation:"

    GTA V:


    "No; I DID NOT SEE ANY FUNCTIONING GAMEPLAY; Answering that question first before there is a flood of that kind of stuff. I also no; i do not know anything reguarding story other than the all-around vague premise that most people at the offices would know (even though they will deny it)."

    Location:

    "I've seen the holy grail that is her, the map of GTA V and Yes; Los Santos is the only city. Fortunately, Los Santos is only being used as the focal point in a new southern California twist. The new map is comprised of 5 'main' populaces within the 1 County of Los Santos. As a result Los Santos has grown greatly, becoming a City-County, which will be split into 3 "provinces", in classic GTA fashion:"

    "The Greater Naranja Area"
    "Los Puerta"
    "Greater Los Santos"

    "All of which are accompanied alongside smaller surrounding unincorparated areas. Some of which are within close by proximity. Others out in the outskirts of the county."

    "All but the City of Los Santos itself will be making a more scaled-down appearance within the County: Santa Ana (aptly re-named Santa Monica), San Diego (San Dignos),Carlsbad (Wadsworth), Chula Vista (Chola Springs), and Anaheim (renamed Alemana, something along those lines, i think i misspelled it though) have been scaled-down drasticly to fit in and around Los Santos. Trust me, it looks believable, and better yet, natural. The Greater Los Santos Area is in fact HUGE and the largest area of the three. Within Greater Los Santos are The San Ventura Mountain Range, Bone Valley, Larry Andreasen Bridge, Lawernce Island, and Santos National Park."

    "Los Santos will be the most diverse in terms of neighborhoods, arts/culture, and geography. The San Ventura mountain range is to the northeast which is a play off of the Santa Monica Moutains and San Gabriel Mountains. Lush eviroments and vivid forest back-drop really does just on how far GTA has come from a top-down video game to the critically acclaimed art that it is today. But to me, the true display of how much Rockstar cares about the fans was adding 'Chilliad Peak'. A nice little nod to Mount Chiliad, which no longer exsists as a 'stand-alone', but as a peak within the mountain range itself. Whether there something to do other than scale the peak itself is undetermined by someone like me."


    "Alemana, Santa Monica and East Shore/South Central Los Santos make up the smallest province in the game, named The Greater Naranja Area. It's a really suburban area with beautiful mansions to the south/southeast-ish (looks similar to the Westdyke area in Alderney), the central portion is more modernized with the more urban areas to the north. Beaches to the west with "Charlie Harper" type of real estate bordering the shores. Since i've never been to California ever, thats the best description i can give."

    "The southern most points in Los Santos County are known as Los Puerta. Incorporating this area is Wadsworth, Chola Springs, and San Dignos. To the south is blocked off by unpassable mountains with a fence along the range. Though clearly a reference to the Mexican-American border, sorry folks, no Mexico. Closest thing to Mexico is pprobably the architecture in this area with old pueblo towns, pedestrians horse back in the distant outskirts, cactal flora, and the all-around "borderlands" atmoshpere. But other than that, no Mexico."


    "A few of the Los Santos district names have returned, such as Jefferson, Vinewood, Mullholland, and Idlewood. But for the most part, many of the other areas have been renamed. East Shore (East Beach/Long Beach [also could be Laguana Beach to be honest, I don't know]), San Clair (Richman/Bel-Air??), Vesspucci Beach (Verona/Venice Beach). Rockstar has included a virtual rendention of the Staple Center. They are currently on the fences whether to make it 'interactive' (with mini-games I'd suppose), Also Ganton is back. Grove Street is not. At least not the cul-de-sac. Grove Street Family gang does return, or atleast pedestrains that look like the gang members return. Whether they play a pivotal role, once again something somebody like me wouldn't know."


    "The map is in fact larger than 3 Libery Citys' smushed together as one area, surrounded by 2 Red Dead maps as countryside (atleast it seems so to me). Two airports, one private airfield, and a military base make up the central tranport hubs for the city. 2 smaller 'airstrips" also are scattered in the coutryside."


    Main Character/Summerized Plot:

    ***THIS IS MY SUMMARY AND NOT WORD FOR WORD THE SCRIPT OR STORY BY ANY MEANS. THIS IS JUST A SUMMARY BASED OFF WHAT I'VE LEARNED FROM SITTING AMOGST ANIMATORS, PROGRAMMERS, AND PAPERWORK AT THE DESKS***

    "If you've watched the reveal trailer, the gentlemen in the scene letting down the convertibles top is indeed the main character. His name is Adrian, just a normal guy, dangerously enticed by the sight of 'easy' money. He is cut throat character, "takes-no-sh*t" kind of attitude. Adrian has pretty much been in the criminal underworld since his late teen years. No stranger to the risk needed to become the guy on top, Adrian made good use with the money, the woman, and the minor fame which have been good to him keeping him at such accliamed success. Seeming untouchable, Adrian is on top until he's approached by an older gentlemen, Albert (man with the suit from the trailer), who views Adrian's wealth as opportunity to expand his own "intrests". This why he mutters "... but you know how it is" in the reveal trailer. Adrian accepts and the craziest ride gamers will ever experience begins."

    "Along the story it seems you meet 'strangers' in the streets for side-story/missions and money gaining (ala Red Dead Redemption) but Albert will be the person you gain missions from that either unlocks or progresses the story. I try to think of him as your Billy from Lost and the Damned or Gay Tony from the Ballad. He'll be the main reason for the mayhem in the storyline so it seems. Also choices will return from IV, however, this time their going to be more impactful (i hope) as talks of multiple endings were definitley in the air. As to how many....your guess is as good as mine."

    "One thing for sure is the new 'Your Crew' (thats the name im giving it, as there is know name really) aspect of the game with your character. In an effort to build more of a bond with the character and story, you can now forms a 'crew' of 'henchmen' with a lot of the strangers you meet. For instances when meeting some of the 'strangers' in the street, some of them will try and offer there specialties and services to you aside from the mission/task of the player. Qucikc scenerio, one stranger you meet could be a black market arms dealers who is stocked with the finest rare and/or expensive weapons, yet, aslo a highly skilled rifleman. If recruited, you can now use him as a gun man/van when arsenal is needed or as a sniper cover shooter during intense missions. You can also maybe decline just because you dont like the cut of his jib. With every different stranger you met (each with different perks, bonuses and personalities) you have the option to 'recruit' them as a member ofyour crew making every players in-game crews different from each other giving way to many differnet uniques styles of play for every individual to exploit during completion of every mission. The robbery scene in the trailer was an example of this. This offers a way to create varied teams such as: Stealth squads, Run'n'Gun teams, even a calm collected 'mobster-type' family with your crew as hired muscle to rough people up. Once assembled, your crew can then be called upon for a mission, as back-up, or just to hang out, engage in activities and free roam."


    "Your character can be customised but the characters in your crew can not. The clothing in GTA V have been vastly improved. Every article of clothing the pedestrians wear will also be available to your character from the beginging. Also Health stats may return. Talks of working out and body building are have been underway. Body Building will not require you to eat, nor will eating affect your working out. Eating is still optional but only as a health pick-up. Over eating will not make you fat, but a lack of working out will diminish your physical physique. As a result, stregnth and stamina will return and provide certain 'perks' that carry-over into the gameplay."


    Side-Quests/New and Cool Things:

    "Activities and side missions are making a return from GTA IV but only strip clubs/drinking, drug trade, fight club, base-jumping and racing are carrying over. The rest are brand new and quite interesting. Surfing is probably going to be the one that blows peoples minds. Card games, dice, Hang-gliding, rockclimbing, car shows, off-roading, hiking, and 'legal' gambling just to name a few. By release i wouldn't be suprised if more will be addind"


    "Burglary will be making a come back. Newly refined, GTA V's buglary missions now operate as two types, Robberies or Heists. When going alone to rob a home or store, all money earned goes to the player upon every successful robbery.Now when doing the same with a 'crew', all proceeding are split with all participating party members. This makes for an intersting bit of gameplay. The more people with you the easier heisting a place will be, but the more people with you the less money you gain. This forces you to either 'hit' larger and more difficult places for more cash or downsize and go it alone with more risk."

    "Flight School and the Driver's Course are back. Shooting ranges have now been added as a school to improve weapon stats. As for Boating School, sorry, no cigar."

    "Girlfriends will return but with a much more engaging twist. A range of new things to do with them have been added to interupt the monotinous proceedings GTA IV provided. One added feature is you can break-up with them (mainly to end the annoyance of repeated phone calls). All women Adrian dates will have their own unique benifits similar to GTA IV, this time with more variety of attribute boots to unlock. This gives the player more reason to "pick and choose' girls, keeping them or dumping them at will, as maybe her unique skill(s) is of no use to you any longer."

    "Adrenaline Pills are back. Only it works like bullet time minus the diving and jumping. Good for evading six star wanted levels as, once injested, it slows down time a bit and giving Adrian adequete time to either escape or get the last shots off. I know...I know. I felt the same way. Hopefully it will work or there will be some sort of tweak to it by release."

    "Yes; Assets are attainable for ways to aquire money. That is all......"

    "Most ironic tid bit, SAFEHOUSES now all have (that's right you guessed it) SAFES!. This is for the player to hold various items such as money, jewelery, and drugs. Guns will still be 'laying around' for easy access but rare weapons can be placed within the safe too."

    "Drugs have returned in the form of a fully realised rendition of The Chinatown Wars' trade system. Adrian will now have a seperate screen that houses certain items like in Chinatown Wars and that of John Marston. While you can go out and SELL drugs per say, you can bartar with strangers who will approach you with propositions. If the stranger is asking for $200 of acid and you have said product in hand then you can make a quick buck and keep strolling, but let's say you left the acid in the safe and only have weed on you, you can either decline to trade and keep moving or hold him up at gun point for his cash and make a break for it (or shoot him, eh, Tomato Tamoto). Drug Suppliers will be scattered all over the map and have icons displaying thier locations and product. Also with enough money grow farms, meth/acid/heroine labs, and crackhouses can all be purchased making you the supplier of your own needs."


    "Adrian can get drunk. Adrian does not smoke weed, but however, he can and will be put in situations where he is exposed to it with a potential to get high. For instance, driving in a car with the passenger smoking weed with the windows up results in you getting high. Another case, is maybe tossing molotovs in a field of marijuana and standing in the smoke, once again getting Adrian buzzed. There are many scenerios where the main character can BECOME high as opposed to the player trying to GET high. Other hard drugs are still forbidden to use but are able to be sold within the black market."

    "Pedestrians no longer drop money on the floor when knocked out or killed, but rather can now be be pick-pocketed as in Red Dead Redemption. Just as before an 'X' will mark dead pedestrians that have yet to be looted for what they've left behind. They can also sometimes leave behind items other than money........"

    Weapons/Shooting:

    "When i say lots and lots of guns. I mean, LOTS AND LOTS OF GUNS. ATLEAST, 48-50 DIFFERENT WEAPONS. I'm not going to lie to you guys, alot of the guns are copy & pasted. Especially weapons from The Episodes and upcoming Max Payne. Only good thing is some of the Red Dead Redemptiion guns will also make an appearnce as rare weapons either found by desert dwellers, antique shops and black market dealers all throught the game."

    "Dual weilding weapons are back along with varied loadouts (only limieted to Pistol, Uzi's, and sawed-off shotgun)."

    "Weapon Skills have returned and have been greatly (and smoothly) improved. Alot of aspects of the shooting mechanics is accounted for as your experience and XP are increased in a particular gun class. Using a certain weapon over and over increses experience and lowers the effects of recoil, improve aiming speed and reloading times."

    "Golf clubs, tools (think Vice City), knifes, bats (aluminum and wooden), shovels, pick-axe, machetes, and have all also returned as melee weapons."

    "Brooms, chairs, lamps, boxes traffic cones and barricades are now objects you can pick-up and throw, just as the bricks and bottles on the ground in GTA IV were."

    "You can now aim and shoot while climbing on ladders or hanging on ledges, ropes, and vehicles. Minor touch that makes all the difference. Crazy...."

    "Last I left, strong opinion of whether or not to change the weapon select in GTA to the weapon wheel Max Payne is using. So far HUD is the same as in GTA IV. Rockstar is trying to go with the GTA1-ness of it. Oh and by the way, Vice City is next and is going to be called Grand Theft Auto: Vice City. They figure we (the fans) will call it Vice City HD anyway and will just know the difference between the two amongst ourselves. eh. I could care less as it will be present day Miami And South Broward, as it was GTA 1. They've already begun sketch art and story ideas. They want to make it a prequel story to the HD era, and the older gentlemen, Albert, will be the main character."

    "Human sheilds have been introduced and are now a present option in the game."

    "Though Ammu-Nation returns, weapons are not customisable at all, however, already customised guns can be purchased and 'found' throughout Los Santos. Bullet choice is now an option this time around. When purchasing a gun you can now choose betwwen what type of bullets you'd like in your gun. All guns found/picked up will have standard ammo until variant bullets are purchased. Rockstar is carrying over the "every bullet gets rendered feature" from Max Payne 3, so different types of bullets can now be incorporated with different guns to produce a more devastatingly deadly combination."

    "As for the aiming, I don't know. It's the same as Max Payne 3 to me. The movements, the cover system, even the 'adrenaline rush' perk seems/looks the same as bullet time to me. And i explained how i felt about that. Haven't any actual 'free-play' shooting, only animations being tested for. Most likely GTA will be more fluid than Max Payne when release time comes around."

    "The Wanted Level System has remained the same as well as the HUD. AI has improved though (as expected). Police on foot will now tackle fleeing suspects and use flanking and stealthier tactics to draw out the player when hiding. Other than that all the same. Military will not return, but, tactical APC's and extra body armor will be used at six stars by the authorities."

    Vehicles:

    "Here is a departments i can promise you. as a fan myself, we all will be pleased with. First off, every vehicle in GTA IV and The Episodes of Liberty City will be returning. What makes it all that so sweet is every vehicle will include their 1984, 1986, 1992, 1998, 2001, 2008, and 2012 renditions. Even some of the new vehicles will receive this same treatment, such as the Dewbauchee Zagato GT (red convertible in trailer), the Grotti T2 Widow (black convertible in trailer), Pfister Hannover (Porche Panamera), and the Dinka S-EX (Acura NSX) [get it? Dinka S-EX = 'Think of SEX']."

    "Vehicles that will also be making an appearence will be the Pegassi BF Injection (now modeled after T-Rex 14RR), Cheetah, and the Maibatsu Monstrosity (Now a Ford F-650 on monster wheels),"

    "Yes; The convertible tops are interactive, along with headlights and a few other forms of vehicular modifications."

    "Pedal Bicycles are back. BMX's, beach-cruisers, two seaters and the whole sha-bang! Be excited.....your not ready...."

    "Los Santos Public tranportation will be greatly improve since its last go around. Trains, subway systems, busses with scheduled routes and taxis will all be present to aid players in transporting across the vast map. The subway carts will be manuverable this go around (meaning you can walk around in the carts and climb on top or around). Also, the carts themselves, unlike their GTA IV counterparts,. The Brown Streak is back....."

    "Aircarfts are flyable and range from passenger planes and private jets to vintage bi-pods and VTOL's. Unfortunately, the blimp seen in the trailer is non-functionig. It's just to add atmosphere as all the blimp does is cirle downtown Los Santos repeatedly. It can however be landed on and shot at, though efforts would be pointless as it is indestructible."

    "Returning are a selection of novelty vehicles such as: The Caddy, Journey, Baggage Handler, Kart, Quad, and Vortex are returning aswell."

    "Trans-Fender is back and the customisation will be in-depth, from what i've seen and heard, and will allow customisation to motorbikes as well. yet sadly this aspect of the game is not complete as of yet. I'm sure we can all expect it to be better than San Andreas' selections."


    Money:

    "Money will be harder to get this time around yet easily attained with a multitude of things to do to attain it. Everything will be scaled to a near realistic scale in terms of realistic payout amounts, pricing on clothing, food, realty and housing, vehicles, venues, tolls, and business buy-in. For example, the Enus Cognoscenti XLR (based on the Maybach Exelero) will cost a cool 1.2 million dollars and be only availavle online through Auto Eroticar's website. Pricey, but worth it. A safehouse will range from $150 one-time save motels to million dollars homes and anywhere in between. This time around, a safehouse's (whether house, loft, flat, or condo) price range will vary depending on location and be tallied as a whole years worth of rent, example. an apartment with worth 1,000 dollars rent monthly will be 12,000 dollars to buy in-game and so on."

    "The drug trade, as mentioned before, will play a big role on how money can be made."

    "During certain missions (mainly the robberies and heists) 'special' objects can be obtained. These items store in your (sort of) satchel and can be used to trade or sell for other items or cold-hard cash. A good example is jewelery. Jewelry that has been solen or lifted can now either be worn, stored in your safe, or sold back for cash. For this reason PawnStar Shops have been added to the game. Here, any goods on your person can be sold (and bought back at times) for cash."

    "Debate of whether or not to re-do Rampages resulted in non-inclusion of the event. However, Taxi missions, Emergeny vehicle missions, and Assinations have returned."

    "More to come soon as i've already type and eyeful......:

    "But to sum it all up....GTA V will be the "be all, end all" in the GTA series, and probably gaming for this generation period. In my one year of expeirnce for Rockstar i've come to appreciate that little $60 dollar disc alot more than before I knew how hard a company works to bring you quality. If Rockstar keeps heading in the direction there going....The future might have no choice but to view video games more as art then entertainment."


    Are you still there? Good, now we are going to give our thoughts on this very interesting rumor. First off; I did some digging and found a Brendan at Full Sail University. This is the only result I could find, but the problem is the Brendan from the original post didn't state his last name.


    The only Brendan I could find is a Brendan Bax who definitely appears to be a graphic designs major after viewing some of his samples of of various video game characters and environments. You can see those for yourself by clicking here.


    I also found Brendan Bax's Linkedin page and found that this is more than likely not the Brendan who posted these details, because according to Mr Bax's resume, he has been working at ITT Technical Institute in Arnold, MO since March 2011. This obviously conflicts with the story that was given from the original Brendan.


    Now let'ts take a look at the rumor.


    First off, I highly doubt Rockstar would let a person walk into one of their studios, let alone work there without signing a NDA. I have happened to visit a couple of gaming studios myself and each time I had to sign a NDA. With that being said I am highly skeptical that Rockstar Games signed Mr. Brendan to a contract that in no way shape or form contained a clause about revealing sensitive information prematurely without being at risk of a lawsuit.


    Another reason this rumor is skeptical is that the author was either in a rush to get out this information or has horrible grammar.


    However if you can get past the constant misspelling there are a couple of interesting details about the rumor.


    The author goes into great detail about a lot of the information that is laid out. I asked the question of how far would someone go just to mess with people by going into extreme details and apparently a few others think the same thing.


    One user pointed out the following:


    "Larry Andreasen Bridge sounds very plausible, as it turns out Laurence Andreasen was a diver, killed when diving from the Vincent Thomas Bridge in L.A. (which is part of GTA V, jetski scene in the trailer)"


    At the end of the day we can only look at this as a rumor and leave it at that until further information proves all of this is false, or the slim chance that it may in fact be true. Let us know your take on this rumor and whether or not you see it as viable information, or a crock of... you know.
    И даже третий Red Dead упоминается - Red Dead Rebellion!

    Фап-фап-фап...
    www.dualshocknexus.com/2012/04/massive-rumor-ex-rockstar-intern-leaks.html
    http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=505976&st=0&#entry1061196596
     
  18. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    Перевод:
    Давно у нас не было слухов, и вот они появились, причем в таком размере в каком нам даже было сложно представить, и так представляем вашему вниманию огромный рассказ от якобы сотрудника Rockstar Games – Роберта, он расскажет про многие аспекты будущей Grand Theft Auto.

    Для всех доверчивых прошу обратить внимание на то что сотрудник очень хорошо разбирается в географической составляющей игр Grand Theft Auto и Red Dead Redemption, по сути в этом должен разбираться только геимдизайнер, директор проекта и другие люди которые обсуждают общую картину игры, а исходя из того что его взяли в 2011 году а не известную должность… говорит только об одном – это типичный фейк.

    Некий Брендан, выдающий себя за бывшего сотрудника Rockstar, рассказал о подробностях GTAV, над которой он работал в составе студии, которая также уже приступила к разработке таких игр как Bully 2, Red Dead Rebellion и Wild Metal 2.

    "Я видел многое. Поделюсь с вами некоторыми деталями, которые вряд ли сотрутся из моей памяти, потому как я больше не могу держать их в себе. Не считая моей семьи, я мог поделиться этой информацией только с 3-4 своими друзьями. Но черт… Чееееерт, как же хотелось рассказать.. Ну давайте по порядку. Меня зовут Брендан. Я старший сотдурник студии графического дизайна из Full Sail Академии, расположенной в Орландо, Флориде. Работаю там уже третий год.

    Информация, которой я поделюсь с вами, является не просто очередным набором домыслов и "инсайдерских утечек". Это настоящие факты, которые я могу подтвердить потому что сам их видел.

    Когда-то в 2007 году, когда только показали первый трейлер GTA4 я подумал — как же это, должно быть, круто — работать в Rockstar. Что может быть лучше работы в компании, которая создает самые лучшие в мире игры? Со временем я подумал — а почему бы не попытаться устроиться туда и поэтому отправил свое резюме, однако, ответа не получил. Хотя я этого и ждал.

    Уже давно позабыв об этой идее, я в марте 2011 года наконец получил письмо с приглашением на собеседование, которое я удачно прошел и сразу же подписал контракт на 12 месяцев, согласно которому я не должен был разглашать секретную информацию. Так я начал работать в офисе, расположенном на Манхеттене".

    Переходим ближе к делу:

    "GTAV создается уже с 2008 года и подходит к завершающей стадии производства. На данный момент она готова примерно на 87%.

    Могу подтвердить также то, что в разработке находятся игры Red Dead Rebellion, Bully 2 и Wild Metal 2.

    Хочу сразу сказать — Я НЕ ВИДЕЛ ПОЛНОСТЬЮ РАБОЧИЙ ГЕЙМПЛЕЙ.

    Карта:

    Да, игра занимает только территорию Лос Сантоса. Других городов не будет, однако, в целом Лос Сантос изображает значительную часть южной Калифорнии. Город вырос до огромных масштабов и разделен на три провинции как в прошлых частях он был разделен на города или острова. Среди них Los Puerta, The Greater Narnja Area и Greater Los Santos.

    Каждая провинция соответственно окружена небольшим пригородом — какие-то зоны прямо возле города, какие-то изображают дикую природу.

    В переводе на реальные географические названия, зоны Лос Сантоса делятся на следующие: Santa Ana (Санта Моника), Сан Диего (San Dignos), Карлсбад (Уодсворт), Чула Виста (Chola Springs) и Анахайм (Алемана). Большой Лос Сантос действительно ОХРЕНЕННО БОЛЬШОЙ по своим размерам и является крупнейшей провинцией. На его территории расположен горный тракт Сан Вентуры, Боун Вэли, Остров Лоуренса и Национальный парк Сантоса.

    Лос Сантос будет самым густо-населенным в плане различных течений искусства и культуры, он самый разнообразный по своей географии. Тракт Сан Вентуры протягивается от гор Санта Моники до гор Сан Габриэля. Более того, в игре останется тот самый Пик Чилиад, который должен был запомниться фанатам Сан Андреаса. Он стоит отдельно от всех горных цепей и виден практически отовсюду.

    Остальные зоны будут чуть меньше и в основном представляют из себя небольшие пригороды. Где-то стоят богатые коттеджи, выполненные в южном стиле (район напоминает Вестдайк с острова Олдерней из GTA4). На западе карта переходит в береговую линию, с названием Charlie Harper.

    Более южные территории под название Лос Пуэрта напоминают границу с Мексикой. Не совсем мексику, именно американскую часть границы. Более южная архитектура, местами даже вам попадутся люди верхом на лошадях, пустыни, поросшие кактусами, и другие пустоши.

    Конечно же есть и старые районы вроде Джефферсона, Вайнвуда, Маллхолланда и Айдлвуда. Но все же значительная часть районов была переименована. Ист Шор, Сэн Клэр, Веспуччи Бич. Rockstar постарались даже перенести в игру Staple Centre и вроде как хотели сделать его интерактивным. Может быть там будут какие-то мини-игры. Район Гантон вернулся, а вот Грув Стрит не будет, зато вернется банда с Грув Стрит. Во всяком случае прохожие очень похожи на членов банды.

    В целом город вмещает примерно три Либерти Сити и окружен двумя природными зонами из Red Dead Redemption (по-крайней мере так кажется). Есть два аэропорта, одна частная взлетная полоса, одна военная база с аэродромом. Разные взлетно-посадочные площадки еще разбросаны по всей карте.

    Главный герой, общие черты сюжета:

    Главного героя зовут Эдриан и в трейлере его можно увидеть в тот момент, когда он опускает крышу кабриолета. Он обычный парень, падкий на легкую наживу. Ему на все плевать, он с легкостью перешагивает через принципы и мораль. Около десяти лет он провел за решеткой. Тем не менее, он знает на что ему спускать деньги. В определенной степени он добился успеха и почета. Затем появляется Альберт, более старый представитель криминального мира (тот самый пожилой мужчина из трейлера), заставляя Эдриана работать на него.

    В процессе прохождения вы встретите многих прохожих, так называемых "strangers", по аналогии с RDR. Большую часть заданий нам будет выдавать Альберт. Он сравним с Билли из Lost and Damned или с Тони из "Баллады". Он будет связующим звеном всего сюжета — это из-за него будут происходить те или иные вещи. Кстати, возможность морального выбора будет присутствовать в игре, но в отличие от GTA4 выбор окажет большее влияние на различные концовки.

    Появилась новая фишка, так называемая "команда". Постепенно в нее можно набирать других персонажей, которых вы будете встречать как в ходе сюжета, так и в побочных миссиях. Кто-то из них предложит вам различные свои услуги. Один, например, окажется дельцом оружия, другой окажется отличным стрелком, которого можно брать с собой на задание для прикрытия или ответного огня во время погони.

    Вам не обязательно принимать в банду каждого встречного и поперечного — вы можете легко отказать кандидату. В зависимости от этого можно выбирать тот стиль игры, который вам по душе. Примером работы банды может послужить сцена с ограблением из трейлера. Можно создавать разные отряды — один будет действовать скрытно, другой наоборот постарается разнести все что можно. Как и раньше вы сможете отправиться с товарищами потусоваться. Команду можно вызывать как на миссию, так и просто во время свободной игры.

    Кастомизировать вы сможете только своего персонажа. Сильно улучшилась система одежды. Каждая вещь, которую вы увидите на прохожих, станет доступна в магазинах в самом начале игры. Возможно что вернется статистика шкалы здоровья. Бодибилдинг также будет присутствовать, но чтобы раскачаться, вам не нужно будет есть, как было сказано в некоторых слухах. Еда по-прежнему останется лишь как источник здоровья. Да и нажравшись, вы не растолстеете, разве что без определенной нагрузки могут снизиться ваши физические показатели. Важную роль будут играть выносливость и сила.

    Сайд квесты и прочие плюшки:

    Привычные развлечения вроде стрип-клубов, баров, торговли наркотой, бойцовских клубов, бейс-джампинга и так далее — останутся в игре. Но интереснее новые виды развлечений. Авто-салоны, карточные игры, полет на глайдере, скалолазанье, гонки по бездорожью и так далее. Не удивлюсь если к релизу сделают еще кучу всего.

    Вернутся кражи. Теперь вы можете устроить небольшое воровство, забравшись к кому-то в дом, а можно развязать настоящее ограбление банка или магазина. Если вы берете на задание напарников, то добычу придется делить поровну. Чем больше их, тем проще будет "брать" цель. Поэтому, чтобы "поднять серьезное бабло", придется отправиться в места покрупнее, а для этого взять на задание нужных людей.

    Вернутся в игру и таблетки адреналина. Они будут работать примерно как буллет-тайм. Очень полезная фишка для того, чтобы смотаться от погони с шестью звездами.

    В домах появятся сейфы, в том числе и в вашем доме тоже. Там будет храниться наркота, ювелирные побрякушки, оружие и другие вещи. Чтобы получить какую-то крутую пушку, не обязательно каждый раз ехать к продавцу.

    Наркотики представлены примерно как в Chinatown Wars. Эдриан может открывать инвентарь примерно как у Джона Марстона. Наркотики можно продавать или менять у встречных стренжеров на различные услуги. Поставщики дури будут находиться в разных местах карты и отмечены на карте иконкой. Набрав деньжат, вы можете основать свою ферму/лабораторию, где производить свои наркотики — героин, дурь, кислоту и так далее.

    Эдриан может напиться. Он не курит травку, но может сделать это по принуждению игрока. В такие моменты проходя мимо копа, есть риск что называется "спалиться". Кстати, если забросать конопляные грядки Молотовым, то Эдриан накурится от этого. В игре много моментов, когда герой по сценарию находится под кайфом. Более тяжелые наркотики принимать нельзя, но их можно продать на черном рынке.

    Деньги из прохожих не вываливаются пачками, зато можно обыскать их карманы как в RDR. Иногда у них будут попадаться не только деньги, но и другие вещи".

    Оружие и стрельба:

    Если я говорю, что оружия будет много, то его ОЧЕНЬ МНОГО. Примерно 48-50 различных типов. Правда, многие из стволов скопированы с прошлых частей — какие-то из дополнений для GTA4, какие-то из Макс Пейна. Даже пару пушек из RDR можно будет найти в антикварных магазинах.

    Можно брать стволы в две руки. Вернулась РПГ-система владения оружием. Многое будет зависеть от вашего опыта для каждого отдельного класса. Только вы не будете стрелять криво от меньшего количества очков экспы, просто прокачав умение, можно перезаряжать и прицеливаться быстрее, отдача снизится, руки перестанут дрожать.

    В ближнем бою можно использовать разные предметы окружения. Да уже в GTA4 можно было подбирать бутылки и кирпичи, валяющиеся в городе повсюду.

    Стрелять и целиться можно даже взбираясь по лестнице.

    Когда я уходил из компании, дизайнеры активно думали над решением проблемы с выбором оружия и хотели вместо переключателей из GTA4 сделать колесо выбора как в RDR. HUD останется в игре таким же как раньше, но это уже своя фишка.

    Врагов можно брать в заложники, прикрываясь их телами как щитами. Для разных пушек можно покупать дополнительные патроны, к примеру, зажигательные. Только они будут не у каждого продавца. Динамика будет больше походить на Макса Пейна.

    Уровень разыскиваемости также представлен шестью звездами. Одна звезда — полицейские идут за вами пешком. Они теперь могут на бегу валить вас с ног, а из подворотни другие будут устраивать засады. Армия не будет гнаться за вами при максимальном уровне тревоги, но зато на вас устроют охоту более защищенные подразделения.

    Авто:

    В игре будут абсолютно все тачки из GTA4, но добавится и очень много новых. Dewbauche Zagato GT (красный кабриолет из трейлера), Grotti T2 Widow, Pfister Hannover, Dinka S-EX (звучит как Think of Sex).

    Крыша управляется игроком. Вернутся и велосипеды — BMX, пляжные, двухместные и так далее.

    Публичный транспорт не ограничится только подземкой. Трамваи, автобусы, такси и куча всего — к вашим услугам.

    Самолетов также будет предостаточно, а вот дерижаблем управлять нельзя, на нем можно только перелететь из одной точки в другую. По нему можно стрелять, но это будет бесцельно, поскольку он неуязвим.

    Деньги:

    Деньги станет сложнее достать. Почти все цены станут более реальными, в том числе и зарплата. Тратить деньги можно будет на покупку и обустройство авто, дома, заправку машины, проезд через службы досмотра, приобретение еды и одежды. Какие-то автомобили можно будет только купить, к примеру Enus Cognoscenti XLR (аналог Maybach Exelero) будет стоить аж 1.2 миллиона долларов и приобрести его можно будет через веб-сайт. Дорого, но стоит того. Дома варьируются в цене от 150 долларов за аренду номера в отеле, и до нескольких миллионов долларов за огромный особняк.

    Большую роль в заработке будет играть торговля наркотиками. Некоторые вещи можно будет обменивать на другие. Ювелирные изделия можно сдавать в ломбард. Вернутся задания с полицией и такси, с убийствами и другими занятиями.

    В общем, GTAV будет самой амбициозной игрой не только одного издательства, но вообще всей индустрии".
    Официальный русский фан-сайт - http://www.rockstar-games.ru/2012/04/smachnaya-porciya-sluxov-o-gta-5/

    А мне так нравилось сбивать дирижабли в том же Саботёре...
     
  19. Medeival

    Medeival Кен Розенберг

    Сообщения:
    4.643
    Симпатии:
    1.167
    Баллы:
    473
    "Oh and by the way, Vice City is next and is going to be called Grand Theft Auto: Vice City."

    ААА!!!
    Жаль, что это пока слух.
     
  20. LEONID

    LEONID Well-Known Member

    Сообщения:
    10.765
    Симпатии:
    3.397
    Баллы:
    623
    Скорее всего им и останется. Подозрительно много знает человек, который проработал там около года. И прям сразу его так подпустили к игре, и прям соглашение о не разглашении действовало всего лишь на время работы.