PS5 PlayStation 5

Тема в разделе "PlayStation 5", создана пользователем Chakie, 16 апр 2019.

Метки:
  1. Tim111

    Tim111 Упоротый Sonyраб

    Сообщения:
    354
    Симпатии:
    94
    Баллы:
    78
    Да, очень отсталые.
    Последний ПК у меня был в 1999 году.
    До этого был SNES, потом N64.
    До середины 2000-х было не до того.
    Потом были PS3, X360, PS4 и вот PS5.
    Пиздец я древний и тупой в этом деле.
     
  2. -A-

    -A- Well-Known Member

    Сообщения:
    15.621
    Симпатии:
    2.947
    Баллы:
    623
    Ну играй как нравится. Вроде Сони возвращается обратно в РФ. Я в целом к играм охладел. Поэтому мне ПК за глаза хватает.
     
  3. Wendigo

    Wendigo консоли the BEST

    Сообщения:
    9.523
    Симпатии:
    1.376
    Баллы:
    523
    Системник можно подключить к телевизору и так же как на консоли играть с дивана. Только графон будет лучше.

    Ну хоть честно об этом говоришь. Ничо, ща мы из тебя ПуКашника лепить будем :D
     
  4. dimm

    dimm Administrator Команда форума

    Сообщения:
    27.379
    Симпатии:
    8.291
    Баллы:
    623
    VRR на PS5:



    No LFC below 48 fps

    Games can be patched with specific VRR features

    Unsupported mode similar to Boost Mode for PS4 Pro for most PS5 Software (doesn’t work for GT7 or HFW)

    Doesnt support PS4 Software (Not required for most PS4 Titles)

    Not recommended to turn it on All the time, Full Array Local Dimming disabled on LCD TVs when VRR is on (loss in contrast), Black Frame Insertion is disabled during VRR

    VRR reduces latency for Vsync

    Insomniac implements their own LFC in Fidelity mode for their games, doesnt seem like a system wide feature

    FPS shown by TVs aren’t correct a lot of times, doesn’t account for LFC etc

    VRR fixes all issues with Ghostwire Tokyo I’m HFR modes, in Fidelity mode FPS is below 48 FPS and noLFC implementation to fix it

    DMCV works great as it’s a patched game but no LFC implemented, VRR doesn’t work good on Xbox for some reason

    Tales of arise VRR cleans up the dips in FPS in performance mode, without LFC fidelity mode is not supported

    Stranger of Paradise better with VRR but not perfect

    Deathloop has 120 FPS mode now with unlocked FPS with VRR, but Camera movement is broken(looks juddery), this problem is also present in Dishonored 2

    Elden ring sort of fixed, FPS dips below 48 and no LFC present but on PS5 performance mode most of the time 48 fps, Quality mode is unusable with VRR

    Nioh 2 VRR not perfect, probably due to animation issues with variable framerate

    Returnal is perfect for VRR (not patched), only dips into 50 FPS during boss fights, VRR fixes that

    What DF wants from Sony in the future
    x System wide LFC
    x per game profiles
    x do not force ALLM, needs a toggle
    x 1440p output

    Most limited VRR implementation out of PS, Xbox and PC