Wii Wii

Тема в разделе "Switch", создана пользователем vova, 21 дек 2005.

Статус темы:
Закрыта.
  1. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Так, продолжим обсуждать тему Нинтендо Революшен. Я уже не помню на чем мы остановились, но продолжу с недавних новостей :)

    Как заявил Reggie, порты на Рев будет делать легко и непринуждённо. ЕА полностью поддержало Рев. Нинтендо нацелена на обычных (случайных) геймеров.

    Также поступило вот такое заявление на недавние спеки Рев (спеки были очень слабые):

    Sharper graphics are certainly part of the next generation. We know that games for the Revolution will look brilliant whether played on a standard television or on a high definition television. However, is that all there is to next-generation gaming? We feel that sharper graphics should be combined with a new way to interface with the game itself. Our controller is a sharp departure from the current standard, to be sure, but it will provide a level of interactivity you can’t get currently.

    Сторониие разрабы продолжают выражать восхищение джоем для Рев:

    Ubisoft spokeman David Hawk said,”We have some wonderful ideas for the console and plan to support Nintendo’s latest offering.”

    Guitar Hero Designer Comments On Revolution Controller:

    Ultimately the Revolution presents an incredibly exciting new space for the games industry to explore, and as such it’s a breath of fresh air. I agree with Nintendo that we need to make games more inviting to non-gamers, and keep the current gamers engaged by offering new experiences they haven’t encountered before.

    Нинтендо покажет другим разрабам пример на деле:

    ”What’s important is a very strong first six months out of the gate.” Inspiration aside, developers are going to look to Nintendo’s own first-party titles to lead the way and create a new language of gameplay they can adopt in their own titles; however, if Nintendo hopes to surpass the Gamecube, third-party support must grow. First six months.

    Нин всё придумает и покажет и пусть другие пользуються и придумывают воё.

    CNN Money поюзала Рев:

    Shaped like a television remote control, the Revolution controller uses internal sensors to translate your wrist, arm and hand movements on screen. It's easy to use, but takes a few minutes to adjust your playing style. (I initially found myself waving my arms wildly, resulting in the onscreen pointer whizzing back and forth at blinding speeds.)
     
  2. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Продолжают поступать впечатления разрабов:
    ЕА - хвалит и полностью поддержала Рев.
    Хорошо отзываються Activision, Codemasters, Buena Vista Games, Crystal Dynamics, Atari.

    THQ: Excecutive VP, Worldwide Studios, THQ:
    "Think about how many players you know that move controllers upward when pressing the jump button or turn it while steering in a racing game. With Revolution, these movements can be made to affect gameplay. Any genre that's suffered from traditional controller limitations stands to initially benefit the most, particularly ones with too many complex button combinations. Also, mouse-oriented PC genres (RTS, adventure games) could become much more console-friendly with the Revolution controller."
    Типа, если раньше были ограничения в играх из-за джоя, то теперь не будет :) Также, игры ориентированные на мышь RTS и т.д. станут более благоприятными для Рев, чем для других консолей.

    Bill Petro
    Senior VP of Product Development, Sega of America:
    "Role-playing games will be greatly enhanced, due to new control styles. Pointing will make moving in large environments very simple, and twist- and position-senging will allow for dual weapon wielding or gesture-based spell-casting."
    Улучшение ролевых игр.

    Nicolas Eypert
    Creative Director, Ubisoft:
    With the Revolution, the action is completely natural and physical.
    Действие натурально и естественно.

    Bill Gardner
    President/CEO Eidos:
    Flying games will be wild and more fun than ever.
    Леталки будут хорошими :)

    Toshihiro Nagoshi,
    Producer of Super Monkey Ball and F-Zero GX/AX, Sega:
    "I was just as surprised by the look of the controller as I was by playing with it. I was really struck by Nintendo's bold direction. All game creators will be inspired by seeing it in motion."
    Вдохновлен, однако :)

    Koichi Ishii
    Producer of the World of Mana project, Square Enix:
    "It'd be a shame if developers only transferred existing games to this system. They've got to envision a more creative route then buckle up for a wild ride."
    Ждем классных игр и задумок. ;)
     
  3. Fisneo Kodzima

    Fisneo Kodzima Well-Known Member

    Сообщения:
    88
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    60
    Miyamoto: Revolution still has secrets
    Nintendo guru Shigeru Miyamoto says more secrets of the next-gen system will be unveiled next year.

    TOKYO--Though it seems like Nintendo unveiled just about everything concerning the Revolution's controller at September's Tokyo Game Show, there are still some surprises in store, according to one of the company's most significant strategists.

    At the Digital Interactive Entertainment Conference held in Kyoto, Japan, Shigeru Miyamoto, Nintendo's chief game designer and creator of the Mario and Legend of Zelda franchises, gave the keynote speech. He talked about the history of controllers for Nintendo's various consoles, from the pre-NES systems to current consoles like the GameCube. He ended his lecture with words toward the future, specifically the Revolution, stating that there's more to its controller than what's already known.

    "The [Revolution's] controller still has another secret," stated Miyamoto. "But it's something that we'll reveal next year."

    As a southpaw, Miyamoto takes into consideration gamers who "are in their right mind," as the saying goes. One of his first game projects at Nintendo in 1979 was to design an Arkanoid-style game machine called Breakout. Although he had had only two years of work experience at Nintendo at that point, he made sure the machine was designed to accommodate both left- and right-handed players.

    Sharing a piece of Nintendo history, Miyamoto explained that the cross-shaped direction pad that's used for Nintendo's game consoles was originally created for the Game & Watch version of Donkey Kong in 1982. Up until then, Nintendo's Game & Watch series had used just two buttons for controlling the character. Donkey Kong required more-complicated controls since the original arcade version used a joystick. As a solution, Nintendo came up with the cross-shaped pad, which offers a similar control to the arcade version but comes in a flat compact design that allows the Game & Watch to be folded and closed.
     
  4. Fisneo Kodzima

    Fisneo Kodzima Well-Known Member

    Сообщения:
    88
    Симпатии:
    0
    Баллы:
    60
    Miyamoto said that the rise of complex controllers was one of the factors that contributed to video games' increasing complexity. Looking back at the SNES, he explained that its interface featured six main buttons, a vast difference from the two-buttoned NES. According to Miyamoto, the number of buttons on the SNES's controller was influenced by Capcom's arcade hit Street Fighter II. To simplify the controller as much as possible, the L and R buttons were set on the controller's sides.

    Nintendo's first solution to the complication of controllers was introduced with the GameCube, which featured a giant A button that overshadowed all the others. While the console's controller has been a target of criticism, Miyamoto explains that it was Nintendo's way of saying that gamers should be able to play games by using only a single button.

    Nintendo's challenge to simplify game controllers reached a new level last year with the launch of the DS, which featured a touch-sensitive screen that users could intuitively control with just a stylus. Miyamoto commented that the handheld gained a lot of female players in their 20s, and the DS succeeded in expanding its audience beyond gamers, which was Nintendo's long-term goal.

    With the Revolution, Nintendo is trying to make a console that fits in with the living room, rather than a machine that focuses on high hardware specs. Miyamoto revealed that the Revolution's controller is purposely shaped in the form of a TV remote because it's something that everyone in the family will touch. He hopes the controller will introduce a more effective and fun way to play games. As an example, he pointed out that its nunchaku add-on can be used for first-person shooters. Players would use their left hand to move and their right hand for actions.

    In addition to Miyamoto, the Digital Interactive Entertainment Conference featured a number of other big-name guests, including "the father of video games," Nolan Bushnell; Metal Gear Solid creator Hideo Kojima; and Pac-Man creator Toru Iwatani.

    Bushnell, founder of Atari and creator of Pong, criticized the current game industry on the same two points often stated by Nintendo. He said that the rise of development costs is not allowing game makers to take on new challenges or delve into new innovations. He also said that today's controllers are getting as complicated as a PC's keyboard, and general consumers are reluctant to use them. Bushnell complimented the Revolution's controller during his lecture, saying that it's "on to a good idea."

    Kojima also complimented the Revolution's controller during a discussion at the end of the conference. Speaking with Miyamoto and Valve Software's Robin Walker, he praised the controller, saying that he had a hard time restraining himself from leaking information before its official announcement. He added that the idea of making a game controller out of a remote control struck him completely by surprise.

    Iwatani, whose speech preceded Miyamoto's, didn't comment on the Revolution or its controller directly. Instead, he shared his thoughts that the future of gaming may lead far from the living room, which goes against the visions of Nintendo. Iwatani explained that more and more people are starting to have a PC in their own room; as a result, he believes that in the future, games will be played on PCs rather than living room TVs. Iwatani speculated that PCs may soon come with a universal gaming chip in their motherboard. The chip would have all the functions needed to play games. Users would simply download games, and they wouldn't have to worry about compatibility problems, since all hardware functions would be embedded in the chip.
    By Hirohiko Niizumi -- GameSpot
     
  5. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Fisneo Kodzima
    Было бы неплохо, если бы ты переводил на русский, хоть чуть-чуть :) По-русски, всетаки лучше читать :)

    Ждем 9 Мая (День Победы), когда Нинтендо представит общественности Рев и игры к ней. ;)
     
  6. Patrul

    Patrul New Member

    Сообщения:
    3.624
    Симпатии:
    157
    Баллы:
    0
    Я думаю, что очередным "секретом" будет поддержка каких-нибудь стереоскопических очков или чего-нибудь подобного. :)
     
  7. yuhan

    yuhan Well-Known Member

    Сообщения:
    517
    Симпатии:
    23
    Баллы:
    73
    Появилась информация, что новая Зельда будет иметь возможность работать с "пультом" Рево. Т.е., поскольку все игры от Куба будут работать с Ревом, эта еще и будет поддерживать уникальное управление Рева.
    Думаю новость превосходная!
    Это написал Европейский NP.

    И... Всем привет!
     
  8. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Да, новость хорошая и я для неё сделал отдельную тему :)
    http://forum.emagtresni.ru/showthread.php?t=71
     
  9. yuhan

    yuhan Well-Known Member

    Сообщения:
    517
    Симпатии:
    23
    Баллы:
    73
    Да, я только потом заметил.

    Есть предположения, что Rev выдет в мае, как раз после "супер анонса". Публика будет подогрета журнальными статьями, видео с выставки, анонсами игр и т.д.
    Надеюсь, что мы все будем ошарашены ценой :).
    Это возможно, ведь Нинтендо решила не вступать в войну спецификаций и как можно дальше пытается отвести взгляды потребителей от своих спеков. Этому может помочь только стремительный старт, пока все будут обсуждать совсем иные вещи.
     
  10. Steve

    Steve Well-Known Member

    Сообщения:
    6.179
    Симпатии:
    1.707
    Баллы:
    523
    Посмтрел тут как работает контроллер ,показано было несколько техно демок....но больше всего порадовало управление в новом марио (можно ходить,прыгать итд, вооще не нажимая на кнопы,даже демо у меня вызвало дикий восторг)
    вообщем контроллер действительно революционный....нинтендо молодцы.....
     
  11. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Вот ведь, есть везунчики :)
    yuhan, Я не думаю, что старт будет в мае, потому что все поедут на каникулы (отпуска), не до консолей будет. Цена меня бы устроила 150 баксов, можно меньше :) А так, если выйдет в мае, я буду только рад ;)
     
  12. Mustik

    Mustik Nintendoman

    Сообщения:
    4.792
    Симпатии:
    531
    Баллы:
    343
    хм... меня бы тоже 150$ за консоль устоило бы, да за игрушки 20-25$ тоже ;)

    Steve
    где это ты умудрился посмотреть? я тоже хочу...
     
  13. HaohmaruHL

    HaohmaruHL Well-Known Member

    Сообщения:
    4.316
    Симпатии:
    243
    Баллы:
    223
    ну хоть и обещают там 150(ну или даже пусть 200) сомневаюсь что так и будет,у нас захотят 300-400 явно
     
  14. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Это было бы шикарно :) Но скорее консоль будет стоить 100 баксов, чем игры по 20 :) Хорошо бы, если бы игры стоили на 10-20 баксов меньше, чем у конкурентов.
     
  15. Steve

    Steve Well-Known Member

    Сообщения:
    6.179
    Симпатии:
    1.707
    Баллы:
    523
    да в сетке выкладывали дня 2-3 назад (не помню где,бывает шаришься по сайтам и уже не помнишь где че видел).....видео весит что то около 8 мегов....там техно демки ,потом еще показывают как играть в марио,зельду,и ф-зеро
     
  16. Mustik

    Mustik Nintendoman

    Сообщения:
    4.792
    Симпатии:
    531
    Баллы:
    343
    понятно, я кроме официального ролика и пародии на него ничего не видел :(
     
  17. Steve

    Steve Well-Known Member

    Сообщения:
    6.179
    Симпатии:
    1.707
    Баллы:
    523
    Вот кстати демо ролик выложил про контроллер к революшн....весит чуть больше 9 мегоф ;)

    webfile.ru/715874
     
  18. Patrul

    Patrul New Member

    Сообщения:
    3.624
    Симпатии:
    157
    Баллы:
    0
    Поговаривают, что вот-вот наша славная Revolution отправится "в печать", то есть на заводы. Вряд ли, конечно, стоит ждать консоль раньше мая, но, как говорится, все может быть. :) Хочу Revolution. :) Да, немаловажным психологическим фактом является то, что владельцы обычных, не-HDTV-телевизоров, не будуч чувствовать себя обделенными, как в случае с другими игровыми системами.
     
  19. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Я пока новостей не читал, но Рев раньше осени ждать не стоит.
    Скорее всего, владельцы HDTV теликов будут чувствовать себя обделенными :)
     
  20. vova

    vova Фьючераст Команда форума

    Сообщения:
    25.514
    Симпатии:
    3.846
    Баллы:
    623
    Кто хочет от Рев только графики, может помечтать :)
    Типа нас ждет вот такая графика :)
     

    Вложения:

Статус темы:
Закрыта.